Gå til innhold

hva syns dere om volvoen min

Ranger emnet


bonnleif

Anbefalte innlegg

en volvo 240 eller 740 har aldri vært pen... volvo'r er barske...

og epa er nick name for volvo der jeg bor...

EPA power 4ev'a....

på torshov bilrekvesita har de en bak potte med en el.motor og ett sjel inne i potta sånn at du kan regulere hvor mye børsa skal bråke.. harry ja... men kult da :)

 

sett på luft filter igjen, da slipper du bråk på eu sjekk hos tviltilsynet..

If I can't take it with me to heaven,

I'm going drive it strait to HELL....

Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil)

Kadett C -77 prosjekt

X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil)

X-'75 volvo 240

 

->VOLVO<-

(verdens raskeste landbruks maskin!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pulsair-systemet er ment for å senke avgassene, det suges luft ut i eksosanlegget for å tynne ut utslippene. Etter mange år kokser hele opplegget igjen. Bilen putrer når du slipper gassen med den dritten, så bare ta den vekk:D

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sagt tusen ganger før på dette forumet, men du har en jævli nice 240.

 

Syns det er imponerende at du har prestert og bygge en så fin volvo.

 

Du burde lage en side hvor folk kan følge med på åssen bygget går :) sånn som http://www.golfmk1.cjb.net (hehe også en gutt som bygget bil til 18års dagen) men dette er jo vw da.. kansje itte noe for deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

 

Jeg er klar over "svakheten" til alle 230 motorene i de første årene. Jeg kjøper aldri i livet en FK motor, siden den har usle 135hk eller.no slikt.

 

Man får ikke en FT motor med girkasse, ny intercooler, etc. og 130.000km på telleren for 10.000kr vel?

 

Uansett tåler ET'en lett 250-260hk, det er ved effekt uttak over 300-350hk den har svakheter. Men så kan jo også man bytte de svakere delene med b23et sine deler, evt 1989' b230et (ca. samme deler som b23et).

 

Dette blir ingen verstingmotor liksom, bare en mild trim. Siden den har 184hk standard, er det ikke så sinnsykt mye som må til.

Bilen her blir aldri min drømmebil, bla.a. pga fargen.

 

Om jeg først skal lage et superprosjekt, blir det 780 bertone eller 262c bertone. 780 kom jo faktisk med tic standard på noen av utgavene.. begge modellene ble laget i ca. 8000 eksemplarer, som seff gjør dem dyre!

 

Jeg er enig i at uten styling er 240 også pen, om man går for en gjennomført look. GLT utseende med lakkert frontspoiler, lakkerte speil, etc. gjør mye for utseende.

 

 

1. B230FK er en lavtrykksturbo, men myyyye bedre enn B230ET, bare å skru opp turbo trykket!

2. B230ET er en dritt motor som du får for 3500.- i sverige!

3. B230ET tåler akkurat 250hk, ikke no mer. Da kommer rådene gjennom blokka!

4. 300-350 hester kan glemmes!

5. B23ET deler passer IKKE over på B230! (råder, veiv, stempler)

6. B230ET har 182hk standard

02' Golf 1.9TDI 150PS 4-Motion Highline

X- 90' Jetta 1.6TDK

X- 95' Golf 3 VR6 X- 96' Golf 3 TDK

X- 89' Golf 2 TDK X- 80' Volvo 240

X- 99' Golf 4 TDI Highline X- 92' Golf 3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SnIper

 

 

1. B230FK er en lavtrykksturbo, men myyyye bedre enn B230ET, bare å skru opp turbo trykket!

2. B230ET er en dritt motor som du får for 3500.- i sverige!

3. B230ET tåler akkurat 250hk, ikke no mer. Da kommer rådene gjennom blokka!

4. 300-350 hester kan glemmes!

5. B23ET deler passer IKKE over på B230! (råder, veiv, stempler)

6. B230ET har 182hk standard

 

1. B230FK er ikke bare å skru opp trykket på. Om du henvender deg til feks. kgtrim, vil de fortelle deg at du må gjøre mye for å få den motoren opp i 200 hester. Det er ikke helt samme som B230FT. B230FT kan trimmes lettere enn FK, men den må byttes kam på, for å dra ut 220hk.

 

2. B230 generellt i 1985-1988 (ikke 1989->) var svakere enn øvrige b23/b230. De er ikke dårlige motorer, men mindre egnet til trim. De er faktisk bedre enn øvrige, om man ikke skal ha "heavy" trim, siden man har mindre bevegelsesmasse. Motor blokk koster gjerne 3500kr i sverige, men her er det med ledningsnett, 2 pumper, ny ic, m46od. Motoren ble også solgt igjennom bcb.no for 15.000kr uten girkassen. Det gir jo litt ekstra sikkerhet da.

 

3. B230 (ikke bare et her heller) i 1985-1988 tåler 250hk reliable. Om man ikke skal ha mer enn 250hk, er det fin motor. Om man skal ha mer, er det bare å bytte råder og slikt. evt bytte motor.

 

4. 300-350hk kan fullføres ved å bytte til b23/b230 1989' deler.

5. Delene passer

6. B230ET varierer fra 182-184hk.

7. B230ET 1989' er en forbedret 230 motor. Den har noen deler fra B23 (råder og slikt).

 

Øvrigt vil jeg si at mange trim folk (bla.a. anthony hyde, som driver med racing) sier at b230 1985-1987 skal lett tåle 250 reliable hk. De er også enige alle sammen i at mindre bevegelsesmasse er bedre, så lenge motoren tåler det.

 

B230 1985-1988 har et ufortjent dårlig rykte! Den er riktignok mindre egnet til HARD trim, men til mild trim er den egnet. Det er også en bra motor i standard utførelse.

 

mao. Om man har tenkt seg mild (lovlig) trim, er dette en super motor. Den er mye bedre enn feks. vw motorer, etc. Om man ønsker seg 300+ hk, ville jeg seff vurdert annen motor, men 240-260hk holder lenge. Det er mer enn nok i en 1100kg bil.

 

Jeg vil heller ikke bruke alle pengene på å kjøpe en motor, når jeg synest det er minst like viktig å oppgradere andre ting, som bremser, understell, avstivning, interiør, etc.

 

 

Om jeg skulle dradd ut mer av en motor, hadde jeg gått utenfor b230/b23 serien og hoppet over på penta v8 eller en b6304f.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230FK=B230FT bare trykket som skiller, se på TPC.

(bare annen wastegate klokke)

 

komplette B230ET med innsprut og drit har jeg sett flere til 3500 i sveige (ekstremt billig da, men iallefall 5000.-)

 

greit det med at B230ET ikke er en dårlig motor (har kjørt filler av en selv)

 

MEN B23 DELENE PASSER DA FOR ALL DEL IKKE PÅ B230!!!!!!!!!!!!!!!!

 

7.FEIL

02' Golf 1.9TDI 150PS 4-Motion Highline

X- 90' Jetta 1.6TDK

X- 95' Golf 3 VR6 X- 96' Golf 3 TDK

X- 89' Golf 2 TDK X- 80' Volvo 240

X- 99' Golf 4 TDI Highline X- 92' Golf 3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
  • 1 month later...

kom t å tenke på en ting.. har en k motor som har gått 21 000.. så har jeg di rørene som kommer ut under eksos manifoil.. lurer på hva jeg skal gjøre me disse.. skal jeg legge ett rør til luftfiltret som orginalt.. eller skal jeg blinde disse på samme måte som var gjort me min gammle 230k motor?

Tommy aka Vagga

 

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjæmpepen 240 d dærre.. sett hær å har vældi løst t å kjøre 740en min i garasjen å ribbe den ned å lakke opp.. =)

1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879

x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434

x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges

x 1985 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår