Gå til innhold

Spørsmål om kamm

Ranger emnet


Lasse_GT

Anbefalte innlegg

beste kam er vel gt-6 eller hva den heter.. men det er racekam da.. men en H- kam er vel beste orginale volvo kam som du bare kan putte inn uten å gjøre noe mer. vansklig å få tak i. så kommer vel k rett bak den igjen. lettere å få tak i. vet ikke noe om uorginale kammer..

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan motor sitter H kammen og K kammene i da? og hvor mye effekt vil det gi? 10-20% ?

hvem av kammene gir bra bånndrag også?

sikker på at de kammene er bra på MIN motor (230K)

hadde hvert litt gøy å "spica" den litt opp, er enda lenge til jeg får råd til motor :P ihvertfall ikke før etter sommern :P

 

 

offtopic: hvor mye må jeg gi for 2.5" annlegg hele veien? med 2 lyddempere osv, effekt anlegg med andre ord. men helst ikke sånn vanlig for er så stygg! lyd i det

 

 

(noen andre veit om noen uorginale som er bra?)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en bil med b230K og K kam, littmodda eksos og luftfilter box og elvifte. (trukke eksosen gir no mer hk, bare lyd og flammer:D ) i på en strekke på x antalll meter klarte jeg med org kam (T) 115kmh ca og med K-kam 130 kmh.. blir litt sånn v-teck effekt. draget kommer ikke før 3500-4000 rpm.

du skal være jævli heldig hvis du finner det i en motor, men h satt vel i 23e 79-81 og k fra 81-83. tror det var sånn. Hvis jeg får en GOD pris kan jeg selge min. vil også hjelpe å hive inn en a-kam i K motor.

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil ha en som er BEST i den motoren, altså bånndrag osv :P

eksosen skal jeg ha for lyden og viss jeg skal putte i ny motor, kan ikke kjøre med 2" da veitdu ;)

kan ikke gjøre så alt for mye med den siden folka mine bruker den en del for tia :P

 

tenkte jeg bare kunne løpt opp på høggern og lånt med meg en kam og litt instrumenter osv. viss jeg hadde finni en med turteller :P

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva bruker du bilen din til da? drar du henger ofte? om du setter inn h\k kam vil du jo kunne bruke bilen vanlig, men kjører du ikke over 3000 rpm vil den gå dårligere enn før. Hengerdraging vil heller ikke være noe særlig. hvis foreldrene dine låner bilen vil de tenke oi denne bilen gikk dårlig gitt. fordi de (sikkert) ikke drar den over 3000. konklusjon: skal du ha mer HK, men på høyere turtall enn før, sett inn k\h kam evnt vx\vx3\a kam som gir litt bedre bånndrag enn k\h, men igjen mindre effekt. skal du ha allt, bytt til turbo motor.

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

jeg skal det. men er lenge til ;)

hva annbefaler du da?

viss jeg bare vil ha litt mer effekt

 

Liker du å a pedalen i bånn, blir det jo k-kammen som gir mest effekt.

 

men når man kjører på "normalt" turtall i bratte bakker må man jo regne med å gire ned et gir eller 2 for å holde farta, som er kansje litt ukomfortabelt..

 

som det har blit sagt noen ganger her, skal du ha noe merkbar effekt velg k-kammen.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår