Gå til innhold

Motor fusk.


Skylaurel

Anbefalte innlegg

Hei hå!

 

Har en 86 Laurel 2,4E SGL C32 L24E som har begynt å gi meg litt problemer! Etter en lang kald vinter begynte den i våres å ha noen rare tendenser. Mens jeg kjører (helst når det går sakte 40-60) har den en lei tendens til å å "hoste" eller stoppe helt.

 

Bilen kan miste all motorkraft å se ut til å stoppe før den plutselig høgger tak og går fint igjen. Hvis bilen mot formodning skulle stoppe helt er det et helvette å få start på den igjen. Kan stå borti 5min å file på den før den starter (har ikke startvansker på kaldstart, men har vært kjent for å være litt treig på ekstra varme dager)

 

Så langt har jeg byttet: Alle pluggene, alt av vakumslanger, bensin filter og luftfilter. også lurte jeg da på om det var glupe hoder som hadde noen gode tips om hva det kan være? Så langt har jeg hørt alt ifra bensinpumpe til rele´ jeg lurer på om det kan være luftmengde måleren, men jeg er ingen mekaniker.

Bilen har ikke rullet mer enn 175 000 KM

 

Takk for alle forslag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakninga på innsuget kan du se bort ifra. Da ville den trekke falsk luft og gå som ei fetta hele tia. Evt. så ville den være vanskelig å starte når den er kald. Når den blir varm så utvider metallet seg og den blir oftest tett da

 

Bilen har ikke bensintrykkregulator. Pumpa mater jevnt mens det overskytende sendes i retur til tanken.

 

Lurer nesten på at det er en elektrisk/elektronisk feil. Bilen har jo innsprøytingsmotor med mye elektronikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres mest ut som feil på luftmangdemåler.

Den kan fikses uten nye deler!

 

Ta ut hele luftmangdemåleren. Vipp av plast-lokke som er limt fast. Stram slepekontaktene slik at de presses hardere ned mot skinna, og puss rent skinna med viskelær eller fint sandpapir, og elektro-spray.

Du bør/må også stramme retur-fjæra til spjelde.

 

NB! CO-skruen har en tendens til å ruste fast. Denne løsnes lettest når måleren er ute.

 

Etter å ha gjordt denne jobben, MÅ du få justert CO'n din, for å få riktig blanding!

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skylaurel

 

Bilen har ikke bensintrykkregulator. Pumpa mater jevnt mens det overskytende sendes i retur til tanken.

 

Lurer nesten på at det er en elektrisk/elektronisk feil. Bilen har jo innsprøytingsmotor med mye elektronikk.

 

 

Ka? Har han ikkje bensintrykkregulator??? Ikkje rart han oppføre seg feil då... Monter bensintrykkregulatoren som skal være der og prøv igjen... Den står montert rett over innsugsmanifolden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Den har trykkregulator, hva trur du sender bensina tilbake i retur.

 

Er ikke rusk i tanken da, hadde prob med en granada jeg henta, hadde stått LENGE, mangla litt småteri som plugger og batteri, starta fint etter litt kinning, gikk som ei klokke, reiste for å leie prøveskilt og skulle kjøre, kom 500 meter, kinne som en gærning å den starta igjen, feilsøkte som faan, fikk det til å virke med ei kanne foran.

Tok trykk luft, blåste i både tilførsel og retur, da funka det etterpå, men kom bensin gjennom tank lokket, dette var forgasser da, flottørkammeret gikk tomt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter en kjapp telefon til tidligere eier fant jeg ut at han hadde hatt samme problem... Han hadde bytta Luftmengdemåler med en gammal brukt en og det hadde fungert ypperlig...

 

Har funnet en del "Hele" Delebiler på Bruktbildeler.com så jeg regner med at det ikke blir noe problem å få tak i en LMM som fungerer... :rolleyes: Får slite ut Diesel hora til fadern mens jeg venter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skylaurel

Etter en kjapp telefon til tidligere eier fant jeg ut at han hadde hatt samme problem... Han hadde bytta Luftmengdemåler med en gammal brukt en og det hadde fungert ypperlig...

 

Har funnet en del "Hele" Delebiler på Bruktbildeler.com så jeg regner med at det ikke blir noe problem å få tak i en LMM som fungerer... :rolleyes: Får slite ut Diesel hora til fadern mens jeg venter....

 

Det var jo det jeg sa, for leeeeeeenge siden :rolleyes:

 

Men les det innlegge jeg da skrev (tidligere i tråden). Du kan fikse dette uten å bruke så mye som en krone ;)

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjæra skal strammes/justeres ved å sette CO-skruen i midt-posisjon, helt inn og 6 runder ur tror jeg, så stille co med å flytte fjær.

Vær forsiktig med å bøye på "børstene".

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a32

 

Det var jo det jeg sa, for leeeeeeenge siden :rolleyes:

 

Men les det innlegge jeg da skrev (tidligere i tråden). Du kan fikse dette uten å bruke så mye som en krone ;)

 

 

Jeg prøvde dette når du foreslo det, men det fungerte heller dårlig..... heyyou var jo stortsett bare 1 skrue for å stramme så da antar jeg at jeg gjorde rett og "børstene" var jeg veldig forsiktig med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår