Gå til innhold

Biltema's senkesett

Ranger emnet

Gjest BilDilla

Anbefalte innlegg

Gjest BilDilla

Jeg fant noe dritt på biltema som gjør det veldig enkelt å senke bilen, istedet for å skifte fjærer. Er det noen som har erfaring med denne typen? Er det et bra alternativ prisen tatt i betraktning (så klart :D)?

Blir jo under 150 kr for et sett til hele bilen da :)

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=17247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BilDilla
Originally posted by TommyTott

Er ikke det bare sånn verktøy man bruker når man skal skifte fjerer da??

Mulig jeg tar feil, men mener å huske å ha sett det.

Der står jo at det er "Høyne- og senkesett", og ut fra bildet ser det ut som om de klemmen presser sammen fjørene.. men jeg vet ikke :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BilDilla
Originally posted by golfing

Det største problemet med de er at de tar mye mer plasse enn en skulle tro. De vil subbe borti demper og innerskjermer.

Gjelder det alle biler? At de tar borti dempere er vel ganske likt på alle biler, dersom de først gjør d på en. Men at de tar borti innerskjermer? Har saab 9000...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BilDilla

Gjelder det alle biler? At de tar borti dempere er vel ganske likt på alle biler, dersom de først gjør d på en. Men at de tar borti innerskjermer? Har saab 9000...

Kommer an på så mye dette. Godt mulig det går på Saaben, men mitt råd er: Hold deg unna:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe....jeg hadde sånn på den gamle Bmw'n min....det fungerer egentlig greit, men ikke ved hard kjøring ;)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BilDilla
Originally posted by Ottesen

hehe....jeg hadde sånn på den gamle Bmw'n min....det fungerer egentlig greit, men ikke ved hard kjøring ;)

Hvor mye kan du senke den me de a? Hvor holdbare er de? Jeg ser for meg at de spretter av me den minste hump :D

Er jo en god del krefter de må holde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BilDilla
Originally posted by ClusterOne

Jeg håper for Guds skyld at du kødder med tanke på å prøve disse?? Bedre å ta en og en halv runde av hver fjær med en vinkelsliper. Tryggere også skulle jeg mene..

Jeg ser ikke for meg at de funker særleg bra, bare lurte på om hvilken erfaringer folk har med de.. Men det ser ikke bra ut :)

Tenkte at vist det funket så var det jo et billig og enkelt alternativ til senking :D

Edit: Men er det noen som vet hvor jeg får kjøpt senkefjærer til Saab 9000??

Lenke til kommentar
Del på andre sider