Gå til innhold

Volvo turbo prosjekt

Ranger emnet

Trond.S

Anbefalte innlegg

Hei hei

Jeg har lest litt på disse sidene og sett at en del av dere veit en del om Volvo. Denne vinter'n har jeg veldig lyst til å komme i gang med et lite prosjekt. Vær klar over at dette prosjektet ikke har et budsjett som dekker datasprut, smidde stempler, Verdi råder og kjeramisk lagra turbo :)

Det har seg nemelig sånn at jeg har en 242 som trenger turbo :)

Det jeg har å gå ut i fra er M råder og et innsug fra en GLT. Mangler en del da gitt ;) Har lest litt på svenske sider og sånn så jeg har et lite blide av hva jeg tror kan brukes. Ja forresten så er målet at motor'n skal ha potensiale for ca 300 hk :) (kanskje litt optimistisk for lommeboka mi men)

Lurer på å bruke et Motronic injection system. Det er jo det samme som sitter i min 740 TIC og det virker jo greit. Med en chip og progressiv bensintrykksregulator burde den gi bensin til ca 300 hk, men jeg har hørt at tenninga ikke rekker lenger enn til det.

Og så da; hvilken turbo skal jeg bruke?? En standard T3 trim 50(??) holder vel ikke. Hva med en trim 60?? Eller kanskje en fra 850R?? Det er ikke lett å finne ut av altså :)

Er det noen som har noen gode råd å gi?? Eventuelt deler å selge så send meg svar. Og dere som kommer med det forslaget om å kjøpe noe annet enn Volvo: JEG HAR HØRT DET FØR , OG TRENGER IKKE Å HØRE DET IGJEN!!

Vennelig hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Joa, det blir nok noen blider etterhvert kanskje også en dårlig hjemmeside med litt tekst :) Men som sagt blir ikke dette et prosjekt for stoor beundring. Dette blir for å ha det gøy og for å lære litt. Blien er ikke spesielt pen og det kommer den heller ikke til å bli, det skal være en bil jeg tør å bruke litt hardt.

Men før jeg kommer i gang trenger jeg å bestemme meg for hvor langt jeg skal gå og hvilke deler jeg trenger. Til nå har mange netter blitt preget av dårlig søvn på grunn av injectionsystemer, turbo'er og budsjetter (som kommer til å gå til helvete uansett :)

Det var derfor jeg selngte inn et innlegg her for å høre om noen med erfaring har noen synspunkter på det jeg sa i det første innlegget.

Vennelig hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider