Gå til innhold

Latterlig Snap-drive

Ranger emnet


pettergutt

Anbefalte innlegg

Hehe...

Mye rart her på gammel tråd. Merkeverksted eller kjede eller NAF eller eller eller. Ingen er like overalt.

NAF en viss plass, nevner ikke sted, kan ingenting. De har oversedd mye snodig. OG de har faktisk satt feil på mye snodig.

Og en annen ting, er du misfornøyd med EU kontroll har du rett til å klage til det verkstedet, evnt. de kan vise deg feilene. Neste klageinstans er Statens Vegvesen. OG ikke andre verksted.

Myten om at det er "farlig" å ta kontrollen hos et verksted er bare tull, de vet jo ikke om du vil ha bilen reparert der. Verkstedene er faktisk de tryggeste plassene å ta EU kontroll og ikke NAF som ikke skrur bil i det hele tatt. De vet ikke så mye som folk skal ha det til

 

Og 3`er feil. DU kan kjøre så mye du vil fra verkstedet som tok kontrollen, de må uansett sende en melding til tilsynet om at bilen har fått en anmerking. Eneste plassen som kan holde bilen din igjen er biltilsynet om du har kontroll der.

Mye kommel ute å går. Mitt tips: VÆR KRITISK

 

 

hmm, kan enn ikkje få køyreforbud å klipt skilta på stedet viss det er alvorlige nukk feil?

trur en kollega som tar eu kontroll sa han hadde gjort det fleire gonga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er ikke bare snap-drive som er latterlige...

Hadde eu-kontroll på Mandag. De fant 3 stk 2`er feil.

1. Nedre bærekuler foran var slitt

2. Ikke godkjent senkesett

3. Et baklys fungerte ikke.

 

1. Disse ble skiftet ved samme verksted i November. kostet meg nesten 4000kr og de er gått ca 3500km siden den gang...

2. Senkesettet er godkjent i vognkortet, de hadde bare ikke giddet å lese vognkortet..

3. Lyspæren var gåen så den er grei nok.

 

Kan ikke fatte hvordan bærekulene skal kunne bli utslitt på så kort tid. Synes og det er svært rart at de ikke er i stand til å lese et vognkort.. Tror det er MANGE som prøver seg. Frekkeste var at jeg hadde bilen inne til service ca 4 uker før eu-kontroll. da fant de ut at skålene på demperne bak var gåen, men de merket ikke noe til de utslitte bærekulene foran da... juks og bedrag!!!

 

 

 

Hehe, klassisk eksempel. Er jo bare å konfronter verkstedet med slike ting.

En ting skal du være klar over, du har reklamasjonstid på deler. SÅ, er bare å dra til verkstedet som skiftet dette å få det på reklamasjonen. Å hør hva de har å si.

Hvilken bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes forøvrig den lokale NAF tar kaka;

BMW'n til morra mi har org. M-fjæring, og er derfor senka. Det har den vært helt siden den rulla ut av fabrikken i München i 1994, men tror du NAF vil godkjenne den 14 år etterpå? Neida, her måtte det byttes til originale fjærer(vel, er ikke m-pakka noe man bestiller med bilen??) og heile driden... Kjørte opp til Biltilsynet på jessheim, og han bare rista på hue til naf, og godkjente bilen bare ved å se på den...

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, klassisk eksempel. Er jo bare å konfronter verkstedet med slike ting.

En ting skal du være klar over, du har reklamasjonstid på deler. SÅ, er bare å dra til verkstedet som skiftet dette å få det på reklamasjonen. Å hør hva de har å si.

Hvilken bil?

 

Problemet er at bærekulene ikke er kjøpt på samme verksted som skiftet de, har mistanker om at de har gjort en bedriten dårlig jobb når de monterte de.... Bilen er en E36 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, men uansett så har du reklamasjonstid på deler.

Du tar fatt plassen du kjøpte de, så får de ordne resten.

Hvor handlet du kulene da?

 

 

Dessuten har du klagerett på EU kontrollen. Du kan få de til å vise deg at det er slakk i kula.

Dessuten, på BMW er kula lagret i i skål sammens med en gummitype. Så de som ikke har erfaring kan se for seg at det er slakk i kula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, men uansett så har du reklamasjonstid på deler.

Du tar fatt plassen du kjøpte de, så får de ordne resten.

Hvor handlet du kulene da?

 

 

Dessuten har du klagerett på EU kontrollen. Du kan få de til å vise deg at det er slakk i kula.

Dessuten, på BMW er kula lagret i i skål sammens med en gummitype. Så de som ikke har erfaring kan se for seg at det er slakk i kula.

 

kulene er kjøpt på koed.dk. så tar nok drøyt lang tid å klage på de.. men skal klage på hele greia, lurer på hva mer de har slurvet med, når de ikke en gang er i stand til å lese av et vognkort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår