JungHanz Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 Jah.. var innom torshov bilrekvisita i dag, der var det tilbud på ladetrykksmåler, 200kr. Jeg slo til å kjøpte en med en gang. Billig tenkte jeg ! Når jeg kom hjem satte jeg i gang monteringl. Det gikk bra det har kikket litt på denne siden : http://www.g-powertech.com/gladertips/trykkmålermontering.htm Men når jeg tilslutt skulle finne ut om trykkmåleren fungerte, fikk jeg meg en overraskelse........ Trykkmåleren bare gikk litt tilbake mot minus siden. jeg skrudde av slangen og sannelig så blir det sugd luft gjennom slangen. Det er vel feil ? Polo classic har vel montert en sånn ? GolfG60Syncro har vel også en.... Hvordan har dere montert driten ? Brukte dere slangen som går fra innsugsmanifolden og til den boksen som ligger helt opp mot vinduet ? Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Salmacis Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 Del den slangen som går fra manifold til bensintrykksregulator og sett det sammen med en T-Splitter igjen. Ikke bruk undertrykkslangen som går til styreenheten (Boksen ved vinduet). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet Juni 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 Hehe.. Er det den som går til bensintrykksregulatoren jeg skal bruke ? Hmmm... det er to jævla slanger å velge mellom... og jeg klarer selvfølgelig å ta feil ! nice Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet Juni 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 Koblet nå sammen på nytt... Men nå med den slangen som går til bensintrykksregulatoren. Men fortsatt ingen respons på ladetrykksmåleren.. to igjen av slangen og den suger denne også. Hva er det som er feil ? Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 Det skal vere vakum så lenge du ikke trør på gassen. sett bilen i 3. gir, og gi flat pedal, da vil bypass spjeldet stenge og gasspjeldet opne, og du får trykk på innsugsiden i steden for vakum. I tredje gir skulle du ha tilstrekkelig tid og kontroll til å sjekke at du får trykk. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet Juni 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 Åkei Bare sto i garasjen å ruste litt jeg.. Da fikk jeg ikke noe utslag.... skal ta meg en tur å se etter jeg..... Må feste noe plastik først... Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet Juni 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 Tok meg en tur, med fortsatt ikke noe utslag på ladetrykkmåleren.... Det bare skrangler litt i den når turtallet kommer over 4000rpm. Nå vet jeg ikke om mine koblinger er 100% tette men jeg burde da fått utslag, kanskje måleren er ødelagt ? Noe annen måte å teste det på ? Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 kan godt hende den er kaputt ja.. generell erfaring med instrumenter er at du får hva du betaler for.... Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet Juni 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Arg.. Måleren er ikke kaputt, den fungerer helt fint. Jeg testet den med trykkluft. Og fikk utslag med en gang. Lurer på hva som er galt ? Har koblet slangen med et T-ledd på slangen til bensintrykksregulatoren. Er ikke det riktig a ? Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 jo, så lenge du har fått det tett så! veit ike om dette er mulig, men kan det være bensintrykkregulatoren som er gåen, muligens den lekker luft? jeg for min del har koblet måleren på slangen som går til instrumentpanelet, under dashbordet. Mindre kritisk med lekasjer der en på bens.tr.reg. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet Juni 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Fra hvor går den slangen som går til instrumentpanelet ? Lurer på om jeg kanskje må bruke den i stede for den fra bensintrykksregulatoren. Du har ikke noe bilder av åssen du har gjort det ? Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Den slangen konner ut foran på innsuget. i et T stykke som deler seg, og går til styring av kullfibertank. det var tidligere et langt tynt kvit plastikrør på min som gikk derfra, gjennon torpedoveggen og inn på instrumentpanelet. denne bytta eg ut med slange, og under dashbordet satte jeg på et t sykke, som jeg tappa trykk til måleren med. går ikke an å gjøre feil. ingen bilder nei, men dette er jo enkelt! Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorraDon Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Hvor mener PoloClassic det er best??? Siter "all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler med små felger og div chrome "oldschool".... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Originally posted by RSG60 Den slangen konner ut foran på innsuget. i et T stykke som deler seg, og går til styring av kullfibertank. det var tidligere et langt tynt kvit plastikrør på min som gikk derfra, gjennon torpedoveggen og inn på instrumentpanelet. denne bytta eg ut med slange, og under dashbordet satte jeg på et t sykke, som jeg tappa trykk til måleren med. går ikke an å gjøre feil. ingen bilder nei, men dette er jo enkelt! Den hvite slangen er avstemt i forhold til mapsensor og skal være 1000 mm akkurat, endringer i den kan gjøre at motoren får feilblanding, da mapsensoren mottar feil trykk info. G60 har jeg ikke montert på enda, men på min G40 har jeg montert det på slangen som går fra fpr til innsuget. Det funker bra Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Bruk den til FPR. Den 1000mm slangen må du ikke kuke med da den gir dynamisk trykksignal til MAP og endringer i lengden vil gi feil avlesning, da dynamisk trykk alltid varierer med avstand fra måleområdet. Da blir det kaos i eksosen. Viktig at alt er tett, men hvis su måler undertrykk så er det noe ugler i muffinsen. Sjekka at g lader går rett vei.....? :) Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.