Gå til innhold

G60 trykkmåler

Ranger emnet


JungHanz

Anbefalte innlegg

Den hvite slangen er avstemt i forhold til mapsensor og skal være 1000 mm akkurat, endringer i den kan gjøre at motoren får feilblanding, da mapsensoren mottar feil trykk info.

 

Eg har heller aldrig sagt han skal ta 1m slangen til hjernen!!

 

Det er her snakk om slangen som går til INSTRUMENTPANELET, trodde eg hadde skrevet det ganske tydelig.. og forventa nesten at Polo-gutten skulle vite forskjellen på de to.

 

Denne er enkel og grei å lage et t-stykke på under dash-bordet, så blir det mindre slangeender i motorrommet, som etter utallige oppvarminger og nedkjølinger har større sjangs for å sprekke en om de var hele.

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker den slangen som går til bensintrykksregulatoren, ikke den som går til hjernen.

Men det blir kanskje det samme om jeg bruker den slangen som går fra, bensintrykksregulatoren eller den som går til dashbordet ?

Det som jeg tror gjør at jeg ikke får utslag på tykkmåleren min er at jeg bruker den dritt slangen som fulgte med. Tror ikke at jeg får det helt tett. Skal se om jeg får byttet i helgen.

Og det er riktig at det er undertrykk når bilen går på tomgang og litt opp på turtallet. Det skriver ihvert fall folka på corradoclub.de

De sier at det skal være ca -0,5 bar ved idle. Og at man får 0,6 bar først ved rundt 3500rpm og oppover.

x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro

x-86 Audi 80 quattro

x-89 Audi 90 2,3 20v quattro

x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert"

x-90 Passat GT G60 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trykket på g60 kommer mer an på posisjon av gasspedal en turtal, spesielt med lite reimhjul. ligger jeg på 1000 omdreininger i 5.gir og trykker gassen i golvet vil jeg med en gang få positivt ladetrykk, ikkje mykje, men i hvertfall 0,2-3 bar.

 

ved 2000 rpm er det over 0,5 bar og ved 3000 er det på 0,8.

 

Dette er på 68mm reimhjul. slepper jeg derimot gassen får jeg selvfølgelig vakum på alt ifra -0,8- -0,5 med en gang, alt etter hva turtall jeg er på, og derav hvor hardt motoren må suge inn luft.

 

med originalhjul vil desse verdiane vere litt lavare.

 

fordelen med å ta det under dashbordet er et ryddigere motorrom.

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bytte den trykkmåleren jeg hadde, jeg testa den med sykkelpumpe å da reagerte den ikke før jeg fikk godt over 2bar

Men den nye reagere fint, eller delvis.. Den viser ikke mere enn 0,4bar ved fullt pådrag på 3. og 4. gir.

Er det laderen min som er mos eller ?!? Hvordan ser man lade trykk osv på MFA ? Hva slags tall er det jeg bør ha ? Har orginalt ladehjul osv....

x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro

x-86 Audi 80 quattro

x-89 Audi 90 2,3 20v quattro

x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert"

x-90 Passat GT G60 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JungHanz

Fikk bytte den trykkmåleren jeg hadde, jeg testa den med sykkelpumpe å da reagerte den ikke før jeg fikk godt over 2bar

Men den nye reagere fint, eller delvis.. Den viser ikke mere enn 0,4bar ved fullt pådrag på 3. og 4. gir.

Er det laderen min som er mos eller ?!? Hvordan ser man lade trykk osv på MFA ? Hva slags tall er det jeg bør ha ? Har orginalt ladehjul osv....

 

Med 0,4 bar ladetrykk har du sannsynligvis en lader som trenger overhaling, eller kanskje en liten lekasje....

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trykk og vakum. om du vil kalle det + og - psi, bar eller tommer Hg spiller absolutt ingen rolle.

 

Trykket du skal lese av går fra vakum når du ikkje gir gass til trykk etter hvert som du opner gasspjeld og stenger retur..

 

Du må altså ha en som dekker begge deler.

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig det som RSG60 sier. Det blåser bra når du gir bunngass..... Og suger bra når du slipper opp gassen eller bare holder pedalen bitte litt inne.

Hadde jeg vært deg ville jeg nå ha kjøpt en som måler bar og ikke psi, jeg synes nå i hvertfall bar er tøffere... og digitalt hadde jo bare vært konge !

x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro

x-86 Audi 80 quattro

x-89 Audi 90 2,3 20v quattro

x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert"

x-90 Passat GT G60 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår