RSG60 Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Den hvite slangen er avstemt i forhold til mapsensor og skal være 1000 mm akkurat, endringer i den kan gjøre at motoren får feilblanding, da mapsensoren mottar feil trykk info. Eg har heller aldrig sagt han skal ta 1m slangen til hjernen!! Det er her snakk om slangen som går til INSTRUMENTPANELET, trodde eg hadde skrevet det ganske tydelig.. og forventa nesten at Polo-gutten skulle vite forskjellen på de to. Denne er enkel og grei å lage et t-stykke på under dash-bordet, så blir det mindre slangeender i motorrommet, som etter utallige oppvarminger og nedkjølinger har større sjangs for å sprekke en om de var hele. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet Juni 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Bruker den slangen som går til bensintrykksregulatoren, ikke den som går til hjernen. Men det blir kanskje det samme om jeg bruker den slangen som går fra, bensintrykksregulatoren eller den som går til dashbordet ? Det som jeg tror gjør at jeg ikke får utslag på tykkmåleren min er at jeg bruker den dritt slangen som fulgte med. Tror ikke at jeg får det helt tett. Skal se om jeg får byttet i helgen. Og det er riktig at det er undertrykk når bilen går på tomgang og litt opp på turtallet. Det skriver ihvert fall folka på corradoclub.de De sier at det skal være ca -0,5 bar ved idle. Og at man får 0,6 bar først ved rundt 3500rpm og oppover. Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 trykket på g60 kommer mer an på posisjon av gasspedal en turtal, spesielt med lite reimhjul. ligger jeg på 1000 omdreininger i 5.gir og trykker gassen i golvet vil jeg med en gang få positivt ladetrykk, ikkje mykje, men i hvertfall 0,2-3 bar. ved 2000 rpm er det over 0,5 bar og ved 3000 er det på 0,8. Dette er på 68mm reimhjul. slepper jeg derimot gassen får jeg selvfølgelig vakum på alt ifra -0,8- -0,5 med en gang, alt etter hva turtall jeg er på, og derav hvor hardt motoren må suge inn luft. med originalhjul vil desse verdiane vere litt lavare. fordelen med å ta det under dashbordet er et ryddigere motorrom. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet Juni 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Hva slags trykkmåler er det du har a ? Hvor kjøpte du den ? Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Sikkert den som g-tech selger, bilen hadde i hvertfall vert der en tur før eg kjøpte den. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet Juni 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2004 Fikk bytte den trykkmåleren jeg hadde, jeg testa den med sykkelpumpe å da reagerte den ikke før jeg fikk godt over 2bar Men den nye reagere fint, eller delvis.. Den viser ikke mere enn 0,4bar ved fullt pådrag på 3. og 4. gir. Er det laderen min som er mos eller ?!? Hvordan ser man lade trykk osv på MFA ? Hva slags tall er det jeg bør ha ? Har orginalt ladehjul osv.... Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Juni 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2004 Det er vel besvart ganske godt i en tidligere tråd! Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juni 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2004 Originally posted by JungHanz Fikk bytte den trykkmåleren jeg hadde, jeg testa den med sykkelpumpe å da reagerte den ikke før jeg fikk godt over 2bar Men den nye reagere fint, eller delvis.. Den viser ikke mere enn 0,4bar ved fullt pådrag på 3. og 4. gir. Er det laderen min som er mos eller ?!? Hvordan ser man lade trykk osv på MFA ? Hva slags tall er det jeg bør ha ? Har orginalt ladehjul osv.... Med 0,4 bar ladetrykk har du sannsynligvis en lader som trenger overhaling, eller kanskje en liten lekasje.... Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 trykk og vakum. om du vil kalle det + og - psi, bar eller tommer Hg spiller absolutt ingen rolle. Trykket du skal lese av går fra vakum når du ikkje gir gass til trykk etter hvert som du opner gasspjeld og stenger retur.. Du må altså ha en som dekker begge deler. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 Er du ikke interesert i trykket uten gasspådrag kan du selvfølgelig få deg en fra 0-20 psi/0-1,5 bar. men den må alikevel tåle vakum på på like mye. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet Juni 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 Riktig det som RSG60 sier. Det blåser bra når du gir bunngass..... Og suger bra når du slipper opp gassen eller bare holder pedalen bitte litt inne. Hadde jeg vært deg ville jeg nå ha kjøpt en som måler bar og ikke psi, jeg synes nå i hvertfall bar er tøffere... og digitalt hadde jo bare vært konge ! Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.