Gå til innhold

Forstilling og starter

Ranger emnet


bozzo

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp hatt gamle "2førr'en" på forstillings-sjekk, og fikk der mangler (som ventet) på endeledd, bærekuler og stabstag i alle mulige retninger..

 

Er det billigere å kjøpe ei brukt forstilling å sette på, eller skal jeg kjøpe nye deler og sette inn det?

 

Har også 2 gåene motorfester... :)

 

Men når jeg skulle starte bilen for ca. en time siden, så ville den ikke, vrei på tenning, men ingenting skjedde..

 

Er det starteren? Har prøvd med både batterilader og startkabler, men ingenting fungerer.. Slår ikke etter en gang..

 

Må jeg bytte starter? Hører med til historien at motoren (En B230A) har hatt såkalt "tenningsbank" en stund, pga en tosk som aldri klarte å justere inn tenninga mi (og nei, det var ikke meg! :))

 

Håper på snarlig svar :)

'95 Nissan 200sx S14

-----

x'85 Volvo 240 TIC :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skjer når du vrir om på tenninga ?

kommer det noe lyder?

ledda er enkel å skjekke og enkel og bytte ;)

tenningsbank, da må bilen ha gått SINNSYKT dårlig :P hehe kan det være SÅ vanskelig å stille tenninga da bare å vi litt det da :P

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min pleide å være sånn noen ganger. da var det en ledning fra coilen som gikk til batteriet som hadde litt for dårlig kontakt, selv om det så ut som allt var som det skulle.. kommer gjerne litt plutslige klikkelyder hvis den har litt kontakt.

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kompis av meg som påsto det, jeg har ikke så veldig peiling, har ingen erfaring som mekaniker, bortsett fra det lille jeg har skrudd på golf/jetta.. :D

 

Men nå har jeg da uansett kjøpt meg en starter hos den lokale skrotern, så da får jeg prøve å skifte den :D Hehe, wish me luck :D

'95 Nissan 200sx S14

-----

x'85 Volvo 240 TIC :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, var nesten ikke igjen tenner på den, så var nok det som var problemet ja.. :D

 

Men den nye er satt inn, og funker som bare det.. :D

 

Men nå blir det vel snart B230F uansett så... Er det mye kødd med ledningsnettet til den motoren forresten?

'95 Nissan 200sx S14

-----

x'85 Volvo 240 TIC :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starteren er sannsyligvis ikke ødelagt, slik tester du det.

 

1. finne en ledningsstump (ca. 1m)

2. sett på en vanlig "fitte" kabelsko i den ene enden og avisoler den andre

3. dra ut den tynne ledningen på starteren og plugg inn kabelskoa på "pikken" som stikker ut av startrelèet.

4. sett tenninga på hakk 2 og giret i nøytral\fri

5. ta den andre enden av ledningen og sett den på + polen på batteriet. da skal starteren gå rundt, gjør den det er det ledningen mellom hakk 3 på tenningslåsen og startmotoren som må byttes, event. sluttstykket. dersom starteren ikke går rundt, bytt starter ( shit happens )

 

Lykke til :)

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår