Gå til innhold

Radiator..?!

sirsnare

Anbefalte innlegg

Noen her som har vært borti noe lignende det her;

Vannet til radiator`n min blir bare borte..2-3 dager etter at jeg har fyllt opp til "max" på tanken, så er det borte..Ingen lekasje på slanger, ingen lekasje på radiator`n..motorolja har ikke begynt å skifte farge..Helt fin..Heller ikke noe mer eksos..

Noen som har noe peiling på hva dette kan være??Noe sier meg at det kan væra toppakningen som må byttes,men da skal da olja "skifte" farge.Ihvertfall bli litt gråaktig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet med bluebirden min, var sånn i ca 3-4 måneder før det slutta å forsvinne..ingenting på bakken eller i olja, kom til den konklusjonen at det må ha fordampa på et vis når vifta begynte å gå. Det jeg gjorde var å fylle ekspansjonstanken halvfull, noe jeg ikke hadde gjort før. I tillegg hadde jeg med 5 liter vann i bilen i tilfelle jeg måtte etterfylle, men det slapp jeg:):rolleyes:

- 07 mod VW touran tdi highline dsg

- 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci

- 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci

- 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sirsnare

Noen her som har vært borti noe lignende det her;

Vannet til radiator`n min blir bare borte..2-3 dager etter at jeg har fyllt opp til "max" på tanken, så er det borte..Ingen lekasje på slanger, ingen lekasje på radiator`n..motorolja har ikke begynt å skifte farge..Helt fin..Heller ikke noe mer eksos..

Noen som har noe peiling på hva dette kan være??Noe sier meg at det kan væra toppakningen som må byttes,men da skal da olja "skifte" farge.Ihvertfall bli litt gråaktig..

Sjekk den slangen som går inn på blokka rett over dynamoen! Er et kjent problem at det kan lekke litt der! Kjenn med fingeren på undersia om det er vått der!

Hvis det er så så tar du av hele saken som slangen er festet på i blokka (du skjønner hva jeg mener når du ser det) og reingjør orntlig både den og innvendi i slangen, bruk gjerne en ny slangeklemme og skru orntlig til!

-98 Almera GTi

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt to vannlekasjer på bilen. Ene var hull i slangen som går inn i radiatoren på oversiden av motoren. Parkerte etter å ha kjørt en stund og det så ut som regne FnF bilen. Røykla hele området (det var jo kun damp, så det var ikke fare på fære) Da spruta det vann rett på motoren. Men har det skjedd hos deg så ser du det :) Og så lakk vannpumpa, da så jeg ikke noen ting før verkstedet heiste den opp å sjekket nøye.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vannet plutselig forsvinner så kan det i værstefall være

sprekk i blokka eller topppakninga som er gåen.

Høres litt merkelig ut men kan jo ha skjedd.

Har du sjekka fargen på olja di? Er den grå med antydninger til

"rabies" skum? Da ville jeg absolut gjort en sjekk på motoren din.

Nissan Skyline R33 V-spec Le-mans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe veske i tanken når motoren er varm?

På min bil renne vannet ut vis jeg fyller opp til maks med kald motor. Det ligger bare en liten slump igjen i bunn når motoren er kald.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider