RD 350 Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 Funker den smørja, eller er det bare oppskrytt fra shell? Har ikke fått med meg så mye om det "nye" drivstoffet..:rolleyes: Siter Da er det blitt ny bil: Audi cab med 5cyl! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 dem skryter litt vel mye av det.. men om du bruker det fra bilen er ny så vil det vel være en funksjon.. er jo tilsatt no lignende dyserens. samma som Statoil sin Ultima 95.. jeg har kjørt ultima lenge på en eldre bil. og den gikk renere etter en stund på det drivstoffet.. Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Screamer Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 Husk at disse greiene bare er 95 oktan. Sjekk om du kan bruke det på din BMW, det kan ikke jeg. Siter Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 sant.. detta er jævla viktig..hehe.. Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mor di Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Originally posted by Beamer Screamer Husk at disse greiene bare er 95 oktan. Sjekk om du kan bruke det på din BMW, det kan ikke jeg. Hvilken bil har du? hvorfor kan du ikke kjøre på 95 oktan? Siter 93 325i Coupe (x)86 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Screamer Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Jeg har en '87 320i, ikke helt ulik din ser det ut til. Det står i instruksjonsboken at bilen skal ha 98 oktan. Hvis man er et sted der det ikke er mulig å få tak i 98 kan man fylle 95, men da skal man holde seg mellom 2000 og 4000 rpm og unngå mye gass. Jeg var ikke klar over dette før og brukte 95. Det kom av og til noen lave klaprete lyder fra motoren på visse turtall(kan minne litt om diesel-lyd). Jeg fant ikke ut hva feilen var før jeg fant ut at jeg hadde fylt feil bensin i årevis... :rolleyes: Lyden var altså motorbanking. Har fylt 98 siden og har 5 km/t høyere toppfart med den :D Siter Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RD 350 Skrevet Juni 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Originally posted by Beamer Screamer Jeg har en '87 320i, ikke helt ulik din ser det ut til. Det står i instruksjonsboken at bilen skal ha 98 oktan. Hvis man er et sted der det ikke er mulig å få tak i 98 kan man fylle 95, men da skal man holde seg mellom 2000 og 4000 rpm og unngå mye gass. Jeg var ikke klar over dette før og brukte 95. Det kom av og til noen lave klaprete lyder fra motoren på visse turtall(kan minne litt om diesel-lyd). Jeg fant ikke ut hva feilen var før jeg fant ut at jeg hadde fylt feil bensin i årevis... :rolleyes: Lyden var altså motorbanking. Har fylt 98 siden og har 5 km/t høyere toppfart med den :D men min audi 80 1.8 forgasser -86 trenger blybensin.... 95 tror jeg... nå kjører jeg ren 98.. kan det bli kluss da? Siter Da er det blitt ny bil: Audi cab med 5cyl! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Screamer Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Oktan og bly har i utgangspunktet to helt forskjellige misjoner. Oktanen bestemmer selvantenneligheten til bensinen og blyet skal smøre ventilene. Hvis bilen egentlig skal ha blybensin vil jeg ikke tro det er noen god erstatning å fylle 98 blyfri. Jeg ville heller gått for 95 blyfri og fylt på denne blyerstatningen som fås kjøpt på flaske, evt 98 og blyerstatning for å være helt sikker. Så vidt jeg husker var den blybensinen som ble solgt alltid 98 oktan. Men er du sikker på at den skal ha bly? Det høres egentlig litt rart ut på en såpass "ny" bil, blybensin var jo på vei ut allerede den gangen. Siter Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RD 350 Skrevet Juni 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Originally posted by Beamer Screamer Oktan og bly har i utgangspunktet to helt forskjellige misjoner. Oktanen bestemmer selvantenneligheten til bensinen og blyet skal smøre ventilene. Hvis bilen egentlig skal ha blybensin vil jeg ikke tro det er noen god erstatning å fylle 98 blyfri. Jeg ville heller gått for 95 blyfri og fylt på denne blyerstatningen som fås kjøpt på flaske, evt 98 og blyerstatning for å være helt sikker. Så vidt jeg husker var den blybensinen som ble solgt alltid 98 oktan. Men er du sikker på at den skal ha bly? Det høres egentlig litt rart ut på en såpass "ny" bil, blybensin var jo på vei ut allerede den gangen. nei, er ikke sikker. Men den har samme motor som bolf 1.8 86 mod. Siter Da er det blitt ny bil: Audi cab med 5cyl! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mor di Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Originally posted by Beamer Screamer Jeg har en '87 320i, ikke helt ulik din ser det ut til. Det står i instruksjonsboken at bilen skal ha 98 oktan. Hvis man er et sted der det ikke er mulig å få tak i 98 kan man fylle 95, men da skal man holde seg mellom 2000 og 4000 rpm og unngå mye gass. Jeg var ikke klar over dette før og brukte 95. Det kom av og til noen lave klaprete lyder fra motoren på visse turtall(kan minne litt om diesel-lyd). Jeg fant ikke ut hva feilen var før jeg fant ut at jeg hadde fylt feil bensin i årevis... :rolleyes: Lyden var altså motorbanking. Har fylt 98 siden og har 5 km/t høyere toppfart med den :D oops.....har fylt 95 oktan i lenge nå, men har aldri hatt problemer med det.......kanskje på tide å begynne å fylle 98..... Siter 93 325i Coupe (x)86 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Originally posted by RD 350 men min audi 80 1.8 forgasser -86 trenger blybensin.... 95 tror jeg... nå kjører jeg ren 98.. kan det bli kluss da? kjøre på 95 går som faen med bilen din.. fyll gjerne litt blyerstatning en gang i blant.. men jeg trur ikke det skulle være noe problem.. blybensin er det maaange år siden forsvant fra markedet uansett.. har vært med erstattning den som er solgt.. Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReWrite Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Har -86 modell 318i, skal den også kjøres på 98okt? Har kjørt på 95 hele tiden nå.. men noen som vet? Siter Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede! x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar! x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt! x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt! x BMW 318i 86mod - Solgt! x Jetta mk2 84mod - Solgt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snurre Sprett Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 om eg ikke hugser feil så står det i instruksjonsboka til min 86 316 at det skal fylles enten "super" eller 95blyfri.. eg har kjørt på 95 hele tia eg har hatt bilen (kjørt nesten 10000).. Mene no skjære motoren seg snart.. i løpet av de neste 10 mila så står den sikkert i 7steina.. overføringa (el ka fan det heite) på girspaken knakk og av så eg får heller ikke kjørt mer.. Men om det feil bensin so har tatt motoren tviler eg egentli på, for den gjikk hvertfall so ei kule fram til ganske nylig.. Siter -91 Bmw e36 325i Sedan -86 Bmw e30 316 1.8l motorhavari, selgest X golf2 gti 8v, bmw 528 e28, golf2 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 På alle bmw sine rekkeseksere anbefales det å bruke 98 Oktan, hvis ikke så vil den ikke gå som den skal. Var i alle fall det vi ble fortalt når vi kjøpte en ny E39 hos Stenshagen for 2 år siden. Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Min 90 320 skal ha 96 bleifrei ;) Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg