Böhser Onkäl Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Fellesbetegnelse for høydejusterbart understell. Gewinderfahrwerke på Tysk. Gewinde forkortet. :) "Gewinde" betyr egentlig gjenge. Det er altså snakk om gjenga fjærbein. Høydejusterbart er ikke presist nok. Det kan være "Nutenverstellung" (innfreste hakk i demperhylsa som man kan låse en seegring i slik at nedre fjærskål kan justeres opp/ned), som f.eks. Koni har. Ellers stemmer forkortelsen, ja:) (forkortes ofte GWF i salgsannonser;)) Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dinglevims Skrevet Mars 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2005 En liten oppdatering... Et par nesten strøkne baklykter ble hentet på postkontoret idag, så da var det problemet løst... Kan jo også nevne at bilen kommer hjem i løpet av uka, så da blir det på med gewinde i påsken :) Siter 2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive 1993 Audi 80 2.0S Avant Jettaeinser.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Mars 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2005 eg har ikkje lest gjennom heile tråden din enda men er du på jakt etter kvite blinkers framme?? eg såg ett par kvite blinkers på ebay.com men eg huska ikkje linken til der. utrulig kult prosjekt du har. har sjølv lyst å kjøpa meg ein jetta 1, golf 1 eller ein eldre caddy pickup og laga eit skikkelig old-school look på den. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Mars 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2005 "Gewinde" betyr egentlig gjenge. Det er altså snakk om gjenga fjærbein.Høydejusterbart er ikke presist nok. Det kan være "Nutenverstellung" (innfreste hakk i demperhylsa som man kan låse en seegring i slik at nedre fjærskål kan justeres opp/ned), som f.eks. Koni har. Ellers stemmer forkortelsen, ja:) (forkortes ofte GWF i salgsannonser;)) Gewindfahrwerke heter det ;) Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Mars 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2005 Gewindfahrwerke heter det ;) Nei, det heter det ikke. I entall heter det Gewindefahrwerk. Gewindefahrwerke er flertallsformen. Som oftest forkorter tyskerne det til Gewinde (nevnt av opptil flere ovenfor). Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Mars 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2005 Nei, det heter det ikke. I entall heter det Gewindefahrwerk. Gewindefahrwerke er flertallsformen. Som oftest forkorter tyskerne det til Gewinde (nevnt av opptil flere ovenfor). Du er litt uenig med deg selv?:D Først sier du at det ikke heter det, så sier du at det heter det i flertall? Jeg KUNNE jo ha ment flertall;) Pirke pirke:D Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Mars 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2005 Klønete formulering av meg, ja;). Vi får sette det på kontoen for "fort og gæli"-innlegg... Men vi har jo som regel bare ett understell på en bil (selv om det er flere fjærbein:D). Nok pirk for i dag:) Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest //TCCW Skrevet Mars 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 Ingenting er kjekkere enn en morfarkjørt (strøken) klassiker. Ble skikkelig misunnelig nå, spesielt nå så du har fått hjem justerbart og bbsfelger. Blir rått dette her. Venter i spenning på bilder av godsakene montert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dinglevims Skrevet Mars 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Da var gewinden montert. Faen for et slit! Men det var verdt det... Kun senket foran: Endelig ferdig: Bedre bilder kommer imorgen! Siter 2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive 1993 Audi 80 2.0S Avant Jettaeinser.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Tøft.. :) Få på felga, og skru det ned MAKS! Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest //TCCW Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Rått! Nå så den nice ut. Hva var det som var så slit med å montere demperne? :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dinglevims Skrevet Mars 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Rått! Nå så den nice ut. Hva var det som var så slit med å montere demperne? :rolleyes: Hadde en lengre slosskamp med boltene som holder fast fjærbeina foran. Til og med luftverktøyet fikk kjørt seg godt på de... Men alt går med vold og stygge ord ;) Siter 2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive 1993 Audi 80 2.0S Avant Jettaeinser.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Er skikkeligskikkeligskikkelig missunelig!!! :( Ikke bare har du EinserJetta, men også BBS RS felger. Livet er urettferdig! Men men, kos å følge med på da :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest //TCCW Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 3000 spenn :rolleyes: ferdig morfarstylet. 60' km.. djellus! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-cardudde- Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 Rått prosjekt:D Hehe, sikler etter den bilen der ass, hehe, gleder meg til å se når den er ferdig.:) Siter Er newbee..så vær snill..hehe..:D er 12 år :) og jeg tuller ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg