Gå til innhold

760 V6 motor noe å satse på?

Ranger emnet


tosk

Anbefalte innlegg

Fikk tilbud om en V6'er fra en volvo 760 i dag, me alt som skal til for å sette den i 240, noen stag ect, pluss bakaksling osv.. men d var muligens et lr flere råde lager som var gått, men jeg skulle få den for 1500-2000kr, men er d noe serlig bra motor lurer jeg på? skal d bli turbo osv må d jo bli twin turbo:D dyrt men morro da:) men er MOTORN bra??

 

tnx peaCe...!

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,langt ifra bra..det er jo ganske kjent at det meste ryker på disse motorene,selv og det selvsant finns de som har kjørt maaange 100tusen km. med de..i 88 kom en nyere og forbedret versjon men kan med sikkerhet si at det ikke er noe å trimme på.

Kjøp noe mer normalt enn dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren er i for seg grei nok, men ikke noe trimmingsobjekt...

 

En kompis hadde en volvo 760 med denne motoren, nå har han en 740 med b230k, sistnevnte motor går mye bedre!!! skal nevnes at 760`n hadde automatkasse..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gromit

Det sies at rekke6 som står i 960 skal være hakket likere :)

 

Men der havner nok prislappen på 20-30 000 :P

 

20-30 store??? da vet jeg hvor jeg skal ringe når 6ern skal byttes ut.;) del det på 2 og du har fortsatt betalt nok for motorn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxis

 

20-30 store??? da vet jeg hvor jeg skal ringe når 6ern skal byttes ut.;) del det på 2 og du har fortsatt betalt nok for motorn..

 

jeg gav 10 lapper for min motor med medfølgende automat.

automaten har også hjerne, så kommuniserer de sammen.

 

giren får vite gassåpning, turtall, hastighet på bil, hellning på bakke (tror jeg), som den da bruker til å finne ut når den skal gire.

 

b6304 har 204hk, den nyere FS'en har 201hk.

den nyere typen kan man vente litt lengre med å bytte kamreim på.

 

motoren jeg kjøpte, er fra en 95' 960 som hadde rullet ca. 150.000km.

 

jeg fikk da med alt, utenom bunnpanne og medfølgende oljerør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nox

denne motoren har dårlig rykte! laget av pegout og renault..tidlig 80talls fransk kvalitet:rolleyes:

*spikke flis*

 

Motoren er laget av Peugot, Renault og Volvo, derfor kallenavnet PRV6.

 

B27 og B28 var de tidligste variantene, så kom B280 senere.

Selve konseptet med B27-b280 var bra, men gjennomføringen var heller dårlig.

 

Det var en lang liste med "feil"; bla.a. kam får ikke nok olje, etc.

Jeg har hørt om en slik motor som var trimmet til 700hk, men det er nok meget kostbart!

 

ergo: ikke kjøp PRV6, kjøp enten B230FT/FK eller B6304/b6254.

 

en b6254 er en 2.5 rekke6 på 170hk. du får den for ca. 5.000 uten girkasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår