Gå til innhold

Noen som vet om denne corradoen??

Ranger emnet


Rieger

Anbefalte innlegg

Har nå lyst på en ny tysker. Denne gangen kanskje en mindre bil, kravet er ihvertfall overlading. Har vurdert polo g40 fra Tyskland, og det kommer på mellom 40-50, litt avhengig av de bilene som er aktuelle der nede.

 

Så tenkte jeg litt på Corrado, og kom over denne:

90 Corrado G60

 

435790-bilde1-dcp_0433.jpg

 

Denne passer perfekt til mine planer. Nemlig turbo konvertering. Hvor mye arbeid er det å bygge om denne bilen til turbo?? Og noen som kan anslå en ca kostnad?

 

Er det ellers noe jeg bør passe på hvis jeg ser på denne bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør jo sjekke det vanlige!

 

Motorfester, girkasse, motor, hjullagre, rust, dørhåndtak, takluke, håndbrekk på begge hjul bak.

 

Kommer alt an på hva du vil gjøre med bilen! skal den vere et prosjekt, ja så skifter du det meste underveis, skal det vere minimum kostnad så bør du vere litt kresen.

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RSG60

Du bør jo sjekke det vanlige!

 

Motorfester, girkasse, motor, hjullagre, rust, dørhåndtak, takluke, håndbrekk på begge hjul bak.

 

Kommer alt an på hva du vil gjøre med bilen! skal den vere et prosjekt, ja så skifter du det meste underveis, skal det vere minimum kostnad så bør du vere litt kresen.

 

Skjønte jo at jeg måtte sjekke alt på bilen da.. Jeg tenkte mer på hva jeg ikke merker med tanke på at G-laderen er gåen.

 

Bilen skulle være et lavkostbudsjett(tenkte å koste på den ca 15000 i utgangspunktet)

 

Men uannsett så spiller det liten rolle siden den ikke var kjørbar. Altså når G-laderen er gåen, vil ikke lufta strømme gjennom da? Trudde at motor gikk likevel jeg, som en litt slapp 1.8L(pga komp).

 

Går det ann å sette på et vanlig Golf 1.8L grenrør på den og bruke det resterende eksosanlegget??

Spør kanskje litt dumt, men har ikke så mye peiling på hvordan overgangen fra grenrør til resten av eksosanlegget er på en turbo/G-lader bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksosanlegget på en g-60 er som på alle andre biler, for g-laderen er drevet av samme reim som driver dynamo osv. men for en turbo bil trenger du spesiell eksosmanifold for å montere turboen på, da denne blir drevet av eksosen. kjøper du turbo-kit følger vel dette med.

 

Er g-laden gåen, så er det nok en 1,8 med intercoolern full av magnesiunsbiter..

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rieger

)

 

Men uannsett så spiller det liten rolle siden den ikke var kjørbar. Altså når G-laderen er gåen, vil ikke lufta strømme gjennom da? Trudde at motor gikk likevel jeg, som en litt slapp 1.8L(pga komp).

 

Så lenge laderen snurrer rundt med motoren er det fare for at du får masse magnesium biter i både olje, intercooler og inn i motoren.

 

Går ann å bypasse laderen også da. Mulig den kan overhales også

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

Så lenge laderen snurrer rundt med motoren er det fare for at du får masse magnesium biter i både olje, intercooler og inn i motoren.

 

Går ann å bypasse laderen også da. Mulig den kan overhales også

 

Hvordan kan jeg bypasse laderen da??

 

Kunne egentlig tenkt meg å droppa den G-laderen, og gått for turbo med en gang når jeg først skal modifisere litt der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper reim som er 6PK1250/1350 (med/uten ac) og lar reimen løpe utenom laderen. Tar oljetilførselen for laderen av (stålomspunnet slange fra toppen). Denne kommer ut av toppen med et y-ledd, ta av dette og sett oljetrykksbryteren som sitter på samme y rett i blokken. Ta av returoljeslange fra laderen og sett en bolt med mutter igjenom. Så er det bare å koble sammen luftfilter/luftfilterboksen med intercooler rørene og tute og kjøre

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

Kjøper reim som er 6PK1250/1350 (med/uten ac) og lar reimen løpe utenom laderen. Tar oljetilførselen for laderen av (stålomspunnet slange fra toppen). Denne kommer ut av toppen med et y-ledd, ta av dette og sett oljetrykksbryteren som sitter på samme y rett i blokken. Ta av returoljeslange fra laderen og sett en bolt med mutter igjenom. Så er det bare å koble sammen luftfilter/luftfilterboksen med intercooler rørene og tute og kjøre

 

jaha?? hehe.. skjønte ikke alt det der, men hvis jeg får med meg en mekaniker går det nok bra.. Er det snakk om mye arbeid da?? Reg reim du snakker om ja??

 

Den reima koster jo sikkert litt cash da, men jeg må kanskje ha den uannsett dersom jeg skal konvertere til turbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nitewlkr

turbosett får du vel fra ca 15-20k men synes du å bypasse laderen høres for avansert ut så er du vel ikke rette "mann" til å kjøre/kjøpe G60 og vurdere turboombygg etter min mening...... corrado krever vedlikehold

 

Er riktig som Nitewlkr sier, Bahnbrenner skaffe komplett turbo sett til ca 18000 kr, men Corrado'n krever stell, og ikke alle eks er like godt holdt. Spør meg, har en rimelig bøs bunke med kvitteringer på deler jeg har kjøpt og bytet, og dette siden mars. Kjøper du en Corre, vær innstilt på å måtte skru en del, og måtte bytte ut en del. Selv om bilen er godt holdt, så begynner de å dra på årene..koster å være kar, men så er jo bilen så fet også..:D

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corrado16v

MYE skruing ja! men når du har skrudd i 3mnd. i strekk å setter deg inn for å ta en tur når alt funker, så er det verdt hvert eneste sekund med ergrelse

 

Og det kommer fra en mann uten den vidunderlige "hylingen" fra en G-lader.....

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår