Gå til innhold

Noen som vet om denne corradoen??

Ranger emnet

Rieger

Anbefalte innlegg

Originally posted by nitewlkr

turbosett får du vel fra ca 15-20k men synes du å bypasse laderen høres for avansert ut så er du vel ikke rette "mann" til å kjøre/kjøpe G60 og vurdere turboombygg etter min mening...... corrado krever vedlikehold

Var egentlig ikke noe problem å bypasse lederen, hvis jeg hadde lest skikkelig.

Når dere snakker om vedlikehold, er det noe spesielt dere tenker på da, eller er det rett og slett å passe normalt på bilen. Ha den ren og pen, skift olje jevnlig, holde luftfilteret rent osv??

SÅ en annen ting jeg lurer på. Drives G-laderen av eksos og reg reima? Eller er den en ren kompressor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nitewlkr

Og det kommer fra en mann uten den vidunderlige "hylingen" fra en G-lader.....

hehe, nei jeg har ikke det, men jeg må si at jeg begynner å få en etterhvert ganske så stor perm, full av en hel del kvitteringer på deler. All jobben har jeg/vi gjort selv. å det er sjelden en helg jeg ikke må skru. Begynner å komme seg nå da. mangler bare det kosmetiske :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

g-laderen er ein rein kompressor ja. den drives ikkje av reg-reima, den går kun mellom veiv og kam, for å holde timingen riktig på når ventilene skal opne/lukke.

G-laderen drives av ei anna reim, som driver alt det andre på motoren. dynamo, g-lader, A/C og muligens vannpumpa, er ikkje heilt sikker på den. Dette er ei brei reim.

Den tredje reima er ei smal v-reim, den driver servostyringa!

alle desse reimene har drivkraft fra veiva, og sitter på hvert sit reimhjul nede på høyre side av motoren. reg-reim innerst, brei reim i midten, og v-reim ytterst.

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Det forklarte ganske mye..

Når det gjelder skruing, så skal jeg et år i militæret, så da får bilen stå og være et prosjekt de gangene jeg er hjemme. Er kanskje ikke rett mann for oppgaven, men det blir jo bare en utfordring det. Hadde ikke særlig peiling når jeg begynnte med moped/motorsykkel heller, men er så og si selvlært.

Hvor mye koster det hvis et VAG verksted skal gå over bilen og se etter feil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider