Gå til innhold

Tenker litt på ny golf..

Ranger emnet


SortA4

Anbefalte innlegg

Originally posted by Orph

Siden du postet dette på Golf II forumet går jeg utifra at du vil ha golf II ? Altså, av "spenstige" golfer, har man jo GTi, GTi 16v, GTiG60 og Rallye... Jeg ville ha gått for Rallye :D

 

Å f***...jaja, enig med du... Sats på Rallye, ihvertfall G60...

-91 VW Golf GTI 16V Wolfy

x- 88 VW Golf 1,8 Sport Golfy

x- 81 VW Golf 1,6 GLS Golfie

 

BIATCH!

www.kristingjonnes.tk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han skriver at han hadde lite peiling på spenstige golf II , da er det kanskje verd og nevne at Golf G60 har kompressor :)

160 org.hp som enkelt kan tunes opp mot 200....

 

:cool:

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SortA4

nå har jeg leita endel rundt og funnet en del tøffe Golf 3 vr6'ere, lurer litt på om det er det jeg ender opp med. Er ålræite de vel ? Har de også kompressor ? Hvis ikke, er det noe særlig med tunings-muligheter ?

 

Golf III VR6 har 174hp (men bilen er skremmendes tung) så den er LANGT I FRA NOE RACER !!

den har ikke kompressor.. får turbokit til ca 50k , da ender du opp på ca 250hp.. men da den kun driver på framhjula vil den spole en del.....(finns få 4x4vr6`r)

 

kjøp heller en Golf II G60... da får du en lettere bil med bedre trimmings egenskaper....

 

det som er positivt med vr6 er at den har 2.8ltr motorvolum som gjør at den går "bra" når du har fulle bilen av folk.....

 

men som tideligere sagt.....

sats på G60 eventuelt rallye (rallyen driver på alle 4 hjula også :) )

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

 

Golf III VR6 har 174hp (men bilen er skremmendes tung) så den er LANGT I FRA NOE RACER !!

 

 

Veeeel, den går bra.. Drar helt ut på turtallet uten problem.

 

Den veier vel rundt 1200kg en plass. Litt annen kam og lsikt og den blir fort litt freskere..

"My new years resolution is 1280x1024"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rairai

 

 

Veeeel, den går bra.. Drar helt ut på turtallet uten problem.

 

Den veier vel rundt 1200kg en plass. Litt annen kam og lsikt og den blir fort litt freskere..

 

1280kg viss jeg ikke husker helt feil....

kamerat har en slik VR6 og han blir kun kalt "lyden".....

 

(vr6 er tung... viss du f.eks ligger på 30km/t på 2.giret så går det en evighet (skjer ingenting før 4000rpm)..... før den kommer... bruker mye bensin gjør den også.... med tanke på at den er "så ny" så får du ikke den samme følelsen som i en mk2...

 

men smaken er som baken :)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vr6`n er dyr å forsikre, bør være fra 95 eller senere (mener å huske det var veldig svake topper på 92->).

Bruker også endel på mila. Tung, så den danser når du bremser hardt.

Ellers en morsom bil. Bra drag. Spør Fastrope på forumet. Han kjører -92 vr6 tror jeg. Og har hatt en -95 vr6.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tarjei_Hugaas

gjør sånn som jeg skal til og gjøre nå, monter en 2.9 vr6 i en golf 2. Håper det går rimelig godt, er vel 195 originalt i de? i allefall det jeg har fått opplyst av selgeren av motoren! :)

 

men så har jo 2.9 12v mer enn 2.8 med 174 hp....

2.9 er nok en litt kjekk utgave ;)

(men sjelden)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja regner vel egentlig med at det er brukbart med potensiale i 2.9 literen selv om jeg ikke har så veldig mye peiling. Håper bare jeg får det skrudd sammen og det blir brukbart. Noen som vet hvilke bremser og slikt jeg må bruke? kan vel ikke bruke den forstillinga som står på bilen nå? gti8v. Trenger litt hjelp her så hvis noen vil hjelpe hadde det vært toppers slik at jeg får ordnet det, i og med at motoren blir hentet i neste uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi diskuterte akkurat dette med 2.9 vr6 motor i golf2 hindagen...

og 2.9 motoren er jo beregnet til syncro, så da passer den ikke i en golf2 med mindre du har en 2.8 girkasse i bilen.....

01mod Skoda Octavia 1.8T L&K edition STV

Ford Focus WRC (RC)

----------------------------------------

X 90mod Golf II Sport

X 90mod Ford Transit (Russebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår