Gå til innhold

Har du veldig roen på motor? og kommer ifra bergen?

Ranger emnet

clone baby

Anbefalte innlegg

Originally posted by ElectronicMix

nei det er nok feil.

Starteren drar motoren fint rundt når man vrir på nøkkel.

det er feil på strøm til coil sier jeg jo...

Ingen strøm på tenplugger = ingen gnist...

Oki, regnet med det :)

Har du kansje navnet på karen? jeg vet jeg maser men er så sugen på nummeret ;)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ting verdt å vite (kansje du allerede vet?):

-Når tenningen skrus på, sendes det strøm til bensinpumpa i 3-5 sekunder, for å bygge opp trykke til start.

-Bensinpumpe slutter går ikke hvis ECM (innsprøytningshjernen) ikke får signal fra fordeleren når man drar motoren på starteren.

Da får man selvfølgelig heller ikke gnist.

Fordeleren er sjukdom på GTT'ne når de blir gamle, og får motorvask (eller fuktighet ved fordeler av en eller annen grunn). Dette p.g.av u-tett og tørr pankning til fordelerlokke.

Fordeler fåes kun komplette orginalt, og koster en del, men det finnes helt sikkert noen elektro-guruer som kan feilsøke og skifte de defekte delene i fordeleren.

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Bensinpumpe slutter går ikke hvis ECM (innsprøytningshjernen) ikke får signal fra fordeleren når man drar motoren på starteren. Da får man selvfølgelig heller ikke gnist.

Vil det si att ECM'en er defekt? forsto ikke helt hva du skrev der well

Fordeleren er sjukdom på GTT'ne når de blir gamle, og får motorvask (eller fuktighet ved fordeler av en eller annen grunn). Dette p.g.av u-tett og tørr pankning til fordelerlokke. Fordeler fåes kun komplette orginalt, og koster en del, men det finnes helt sikkert noen elektro-guruer som kan feilsøke og skifte de defekte delene i fordeleren.

Hvor mye tror du det koster?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by clone baby

Hvor mye tror du det koster?

ehh...nei

Med andre ord: hvis fordeleren er defekt, sender den ikke signale til ECM'n, som igjen styrer tenning og bensinpumpe.

ECM'n bruker signale fra fordeleren til å vite om og hvor fort motoren går, og hvilken "posisjon" motoren har.

Det kan jo seff også være feil i ledningsnett mellom fordeler og ECM etc.

Ny fordeler koster ca 7-8000kr tipper jeg (?)

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a32

Ny fordeler koster ca 7-8000kr tipper jeg (?)

WTF! :eek: uhhmmwhat? drunk damndamn helpme

hmm, om det er fordeleren som er ødelgat så får jeg no kjøpe meg en sleten brukt en da :cool:

Fordeleren består jo bare av en lang stang med en stor dings på toppen med ett fordeler lokk festet på, hehe neida, vet att det er mer enn det men om det er det den koster så tror jeg ikke om jeg kommet til og tro mine egne ører! hehe, menmen. får no håpe det ikke er den som er ødelagt, men som ElectronicMix (forige eier) sier så er det vist ikke den som er ødelagt :) jeg tror på karen jeg ;)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider