Kristian S. Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Tenkte å legge på solfilm på vinduene i kjerra mi (240stv), så jeg har et par spørsmål: Er det best å kline det på mens vinduene er i bilen eller er det lurere å ta dem ut? Hvis ja, er det mye stress å ta dem ut? Har dere noen lure råd så fyr løs. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Vinduene fra dørene bør du ta ut da det blir mye bedre resultat. Husk å bruk neglakk her så ikke filmen krøller seg når man "sveiver" Er lett å ta ut disse rutene.. Rutene bak er litt mer job å ta ut, og jeg fikk ihvertfall bra resultat på 245min selv om jeg ikke tok dem ut. Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Originally posted by Kristian S. Tenkte å legge på solfilm på vinduene i kjerra mi (240stv), så jeg har et par spørsmål: Er det best å kline det på mens vinduene er i bilen eller er det lurere å ta dem ut? Hvis ja, er det mye stress å ta dem ut? Har dere noen lure råd så fyr løs. D er !!!!MYE!!!! enklere hvis du tar ut rutene og enda et godt råd ta deg go tid og bruk MYE såpevann så blir det meget vakkert ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jva Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 jeg hadde planer om å gjøre det samme med min 245, men skjønte ikke helt den med neglelakk... skal den oppå eller under eller??? Siter Å tenke seg om før man prater, er som å tørke seg i ræven før man driter! :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Du tar neglelakk der sotefilmen treffer glasset. i kanten. Ikke veldig mye, men det forhindret at sotefilmen blir revet opp i kantene, når du for eks sveiver ned ruta... Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 du burde få en annen "litt" mjukere skrape... IKKE bruk de skrapene som ligger i pakke fiss du kjøper et slikt... de lager MASSE riper... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bozzo Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Hvis du tar ut rutene i dørene, så blir det mye enklere, og samtidlig får du ett bedre resultat.. Og som det ble sagt før her, skaff deg en myk og fin skrape, og bruk MASSE såpevann.. :) Lykke til, gi en statusrapport om hvordan det ble :D Siter '95 Nissan 200sx S14 ----- x'85 Volvo 240 TIC :hammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot-406 Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Spray på salo blanda i vann på ruta og sot filmen så er det bare å klæsje på ruta!! Så kan dere vri å vende som dere vil.. Etter det er det bare å bruke en liten (ikke skarp) skrape å skrap 'vannet' bort :) så skal det feste seg.. pass på å skrap bort alle luft-bobler! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vagga Skrevet Juni 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2004 d værste er vel ikke å få ut boblene.. værste er vel å kutte filmen.. iallefall er d min erfaring.. men d er bare å ta seg god tid å jobbe nøye å systematisk.. så går d veldig bra.. :) Siter Tommy aka Vagga Volvo 240GLE(1987) b230k Mercedes 190D(1988) 2.5D Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juni 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2004 Originally posted by Vagga d værste er vel ikke å få ut boblene.. værste er vel å kutte filmen.. iallefall er d min erfaring.. men d er bare å ta seg god tid å jobbe nøye å systematisk.. så går d veldig bra.. :) man må ha tålmodighet til både å kutte å skrape ut boblene...:rolleyes: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot-406 Skrevet Juni 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 Originally posted by Vagga d værste er vel ikke å få ut boblene.. værste er vel å kutte filmen.. iallefall er d min erfaring.. men d er bare å ta seg god tid å jobbe nøye å systematisk.. så går d veldig bra.. :) Etter du har lagdt filmen på ruta med såpevann å alt det der, før du begynner å skrape, så skjærer du du av det du ikke trenger.. Når du har fått ut boblene og alt det der og sotfilmen er festet, da kan du skære så det blir perfekt ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg