Gå til innhold

legge på solfilm.

Ranger emnet

Kristian S.

Anbefalte innlegg

Vinduene fra dørene bør du ta ut da det blir mye bedre resultat.

Husk å bruk neglakk her så ikke filmen krøller seg når man "sveiver" Er lett å ta ut disse rutene..

Rutene bak er litt mer job å ta ut, og jeg fikk ihvertfall bra resultat på 245min selv om jeg ikke tok dem ut.

You wash your VOLVO like it was your firstborn child,

you tend to its needs like it was your own body,

you protect it like it´s your family,

then you drive it like you stolet it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kristian S.

Tenkte å legge på solfilm på vinduene i kjerra mi (240stv), så jeg har et par spørsmål: Er det best å kline det på mens vinduene er i bilen eller er det lurere å ta dem ut? Hvis ja, er det mye stress å ta dem ut? Har dere noen lure råd så fyr løs.

D er !!!!MYE!!!! enklere hvis du tar ut rutene og enda et godt råd ta deg go tid og bruk MYE såpevann så blir det meget vakkert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar neglelakk der sotefilmen treffer glasset. i kanten. Ikke veldig mye, men det forhindret at sotefilmen blir revet opp i kantene, når du for eks sveiver ned ruta...

You wash your VOLVO like it was your firstborn child,

you tend to its needs like it was your own body,

you protect it like it´s your family,

then you drive it like you stolet it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar ut rutene i dørene, så blir det mye enklere, og samtidlig får du ett bedre resultat..

Og som det ble sagt før her, skaff deg en myk og fin skrape, og bruk MASSE såpevann.. :)

Lykke til, gi en statusrapport om hvordan det ble :D

'95 Nissan 200sx S14

-----

x'85 Volvo 240 TIC :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d værste er vel ikke å få ut boblene.. værste er vel å kutte filmen.. iallefall er d min erfaring.. men d er bare å ta seg god tid å jobbe nøye å systematisk.. så går d veldig bra.. :)

Tommy aka Vagga

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vagga

d værste er vel ikke å få ut boblene.. værste er vel å kutte filmen.. iallefall er d min erfaring.. men d er bare å ta seg god tid å jobbe nøye å systematisk.. så går d veldig bra.. :)

man må ha tålmodighet til både å kutte å skrape ut boblene...:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vagga

Etter du har lagdt filmen på ruta med såpevann å alt det der, før du begynner å skrape, så skjærer du du av det du ikke trenger..

Når du har fått ut boblene og alt det der og sotfilmen er festet, da kan du skære så det blir perfekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider