Gå til innhold

JL Audio

Ranger emnet

Neon1234

Anbefalte innlegg

For å ta med litt historikk; JL Audio begynte som et obskurt lite merke i USA, og har etterhvert blitt en mammut innen bilstereo, både i kvantitet og kvalitet.

Flere er på vei til å jobbe seg oppovere på same måte nå, som Resonant Engineering, Adire Audio, Stereo Integrity, Audioque m.fl

Du betaler litt for selve merket, akkurat som når du kjøper merkeklær, men generelt sett mener jeg JL Audio holder en høy standard. Har ikke lest noe udelt negativt om dem på forum hverken her eller i USA. Annet enn at prisen kan være litt stiv da, men du får det du betaler for...

Til syvende og sist er det ørene dine det kommer an på. Lytt og avgjør selv :)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mine W3'er i 3 år nå snart og dem spiller akkurat like pent som den dagen de var ferdig innspilte. Når jeg byttet bil , bytta jeg ut alt som var av forsterkere og frontsett , men valgte å beholde de gamle W3'ene fra JL audio, rett å slett for jeg så fornøyd med dem. Har tynt å herja med dem , i mange kasser, men de holder allikevel stand.

For min del , finnes det ikke andre alternativ en JL når det kommer til subwoofere.

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

Har to stk JL-Audio 10" W6V2 til salgs i kasse for 5000kr

Prisen pr element er vel ca 3700kr

http://www.bilteknikk.net/picofday.php?pic=33

De ser sånn ut, så om du har veldig lyst på jl-audio så kan jeg anbefale disse :)

Er du klar over at du selger unna noen av de beste sq elementene som noengang er produsert....?

(Hvis det er W6v2 du mener)

http://www.caraudiomag.com/testreports/0403cae_jlaudio/

EDIT : Så det bildet du refererte til, det der er W6.. Ikke W6v2 som er en helt annen sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jalla

For å ta med litt historikk; JL Audio begynte som et obskurt lite merke i USA, og har etterhvert blitt en mammut innen bilstereo, både i kvantitet og kvalitet.

Flere er på vei til å jobbe seg oppovere på same måte nå, som Resonant Engineering, Adire Audio, Stereo Integrity, Audioque m.fl

Du betaler litt for selve merket, akkurat som når du kjøper merkeklær, men generelt sett mener jeg JL Audio holder en høy standard. Har ikke lest noe udelt negativt om dem på forum hverken her eller i USA. Annet enn at prisen kan være litt stiv da, men du får det du betaler for...

Til syvende og sist er det ørene dine det kommer an på. Lytt og avgjør selv :)

Hvem er importør av JL Audio i Norge nå?

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, gi meg priser på:

1. 2stk. 12W7

2. 2stk. 12W7 og 2 stk. 1000/1

3. 2stk. 13W7

4. 2stk. 13W7 og 2 stk. 1000/1

Eneste som holder meg tilbake fra å kjøpe disse subbene er tanken på den stakkars Golf'en min. Kommer til å kollapse pga. vekten og lydtrykket...

Jeg har sittet og sett litt på hvliken kasse jeg eventuelt skulle bygge til disse elementene, og er blitt veldig i tvil om jeg skal holde meg til lukket eller gå over til reflex. Frekvensresponsen for portet kasse er jo nydelig, med stort nok volum (118 l) er den helt flat fra 30 Hz og oppover. -3dB på 20,5Hz for 12" og 20Hz for 13,5" er jo ikke så verst!

Spørsmålet er om jeg fortsatt vil få den lydkvaliteten jeg er ute etter? Har en 12W3v2 i 35 l lukket kasse nå, og den spiller egentlig knallbra. Hører på all mulig slags musikk.

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at XXX virkelig er like bra som W7?

Folk blir liksom aldri enige...

Har du hørt den? Noen i Norge som har disse? Er de ikke egentlig SPL elementer?

Den eneste av de virkelig syke subbene jeg har hørt er en 12W7, eller det vil si jeg har også hørt MTX 9500. W7'en var i SubZone kasse og MTX'en var i reflekskasse med to elementer. 12W7 er rå! MTX'ene spiller sykt høyt, men har ikke den lydkvaliteten jeg er ute etter.

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil gå etter noe som er bra i forhold til pengene ville jeg gått for Soundstream sine elementer..

Disse kan jeg gi deg greie priser på..

Når det gjelder RE XXX så er de sinnsyyyyykt bra i forhold til prisen, men ikke her i Norge...

De har ikke god nok policy for export av varene sine...

Håper det blir bedre etterhvert...

Uansett, ville nok gått for XXX foran W7. Selv om jeg har en pitteliten knapp på w7 når det gjelder sq.

Soundstream har vettuge priser... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RiZLa

Er du klar over at du selger unna noen av de beste sq elementene som noengang er produsert....?

(Hvis det er W6v2 du mener)

http://www.caraudiomag.com/testreports/0403cae_jlaudio/

EDIT : Så det bildet du refererte til, det der er W6.. Ikke W6v2 som er en helt annen sak...

Bare skreiv det han som skal selge det sa jeg skulle skrive, men uansett,

I såfall W6, dobbelspolet..

Men mulig jeg kjøper dette sjøl nå, sammen med en kicker DX-700

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider