MrGunders Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Har en b21at motor skal bytte stempler og stille opp turbo trykket til ca 1 bar. Mange hk vil det bli da ca? Noen som har noen stempler å anbefale som ikke er så kjempe dyre ? Eller Evt hva må jeg gjøre for å få den opp på 200hk+ Noe jeg bør bytte/ forsterke på bilen før jeg når 200hk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 teoretisk sett skal du få litt over 200hk om det er 150 orginalt ved 0,6 bar og du lader 1 bar.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrGunders Skrevet Juni 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 noe annet jeg kan gjøre da for å ha ca 210hk.. noe små ting jeg kan kjøpe..? noe jeg må forsterke da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 200hk tror jeg e oppnåelig ved 1bars trykk, har selv en b230at, men jeg skal vel bare kjøre med 0.5bar..(160-170hk) Må tenke på at kombinasjonen Forgasser og Overtrykk = Bensinsluk!! Noen "småting" du kan kjøpe er vel intercooler, dumpventil, natriumkjølte ventiler, T-Kam, oljekjøler? En 240 trenger ikke forsterkninger før du passerer 220hk (skivebrems) Men det kan da lønne seg med tykkere stabstag, kanskje sette på et fjærbeinstag? Senking og oppgradering av støtdempere er heller ikke bortkastet. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bozzo Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 For å slenge inn ett spørsmål her: 240 med bilstein-dempere, omp fjærbeinstag, komplett superflex og ventilerte skiver foran og bak, hvor mye kan den klare omtrent? :D Siter '95 Nissan 200sx S14 ----- x'85 Volvo 240 TIC :hammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrGunders Skrevet Juni 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Mye bensin vil den drikke på mila da ca, med 1 bar trykk ? Er det noe som blir fort slitt eller noe andre ting som jeg bør tenke på før jeg stiller ? Mye koster det for stabstag da, bør jeg kjøpe det nytt ? Noen spessiel type stabstag som anbefales ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Vil anbefale stab.stag fra 240 GLT eller Turbo.. disse er orginalt tykkere enn på standard 240.. 242GT har vel enda litt tykkere stab.stag bak igjen.. mener du får de for for rundt 2000,- på Frydenbø.. Originally posted by Gunders Mye bensin vil den drikke på mila da ca, med 1 bar trykk ? Er det noe som blir fort slitt eller noe andre ting som jeg bør tenke på før jeg stiller ? Mye koster det for stabstag da, bør jeg kjøpe det nytt ? Noen spessiel type stabstag som anbefales ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Originally posted by Old-Volvos-Never-Die Vil anbefale stab.stag fra 240 GLT eller Turbo.. disse er orginalt tykkere enn på standard 240.. 242GT har vel enda litt tykkere stab.stag framme igjen.. mener du får de for for rundt 2000,- på Frydenbø.. http://www.ipdusa.com selger 25/25mm bars! de selger også nye gt-stag, etc. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Originally posted by Gunders Mye bensin vil den drikke på mila da ca, med 1 bar trykk ? Er det noe som blir fort slitt eller noe andre ting som jeg bør tenke på før jeg stiller ? Mye koster det for stabstag da, bør jeg kjøpe det nytt ? Noen spessiel type stabstag som anbefales ? hvorfor skal du trimme en så gammel motor? hvorfor skal du trimme en forgassermotor? jeg hadde heller kjøpt en b230et 1988-1989 og chippet dne, så har du 220hk. evnt en ft/fk fra nyere årgang, om pengene dine strekker til. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bozzo Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Originally posted by Old-Volvos-Never-Die Vil anbefale stab.stag fra 240 GLT eller Turbo.. disse er orginalt tykkere enn på standard 240.. 242GT har vel enda litt tykkere stab.stag framme igjen.. mener du får de for for rundt 2000,- på Frydenbø.. Er det stab.stag foran det er snakk om her? Siter '95 Nissan 200sx S14 ----- x'85 Volvo 240 TIC :hammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 stab forran ja ;) jeg hadde heller kjøpt en b230et 1988-1989 og chippet dne, så har du 220hk. passer jo meg perfekt som bare skal ha rundt 200hk ;) *drømmeom* hvor mye må jeg gi for en sånn i norge med alt ? hvor mye mår jeg gi i sverige med alt ? for en som har gått *tenke* 70-150K ? bare overhaler den ellerno før jeg smeller den i ? :D Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bozzo Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Er det da samme type stag i GLT som i original Turbo? Siter '95 Nissan 200sx S14 ----- x'85 Volvo 240 TIC :hammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 er vel egentlig det sist jeg husker :P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet Juni 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2004 Ja det er samme type understell på en orginal 240 GLT og en orginal 240 Turbo.. de har litt tykkere stab.stag framme og bak enn en standerd 240, også er de senket noen millimeter fra fabrikk! så en GLT er lik en Turbo bortsett fra motoren og intreør/utstyr! Utseende er også likt på disse bilene, med sorte lister, ekstra lister rundt sidebakvinduene, sort teip under sidevinduene og sort teip bak bakskiltet! Originally posted by bozzo Er det da samme type stag i GLT som i original Turbo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 viss jeg finner en sånn bil på dynga. vanskelig å rive av stabstaga? evnt. hva mer er verdt å dra med seg? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.