Gå til innhold

b21at --> 200hk ?

Ranger emnet


MrGunders

Anbefalte innlegg

Har en b21at motor skal bytte stempler og stille opp turbo trykket til ca 1 bar. Mange hk vil det bli da ca? Noen som har noen stempler å anbefale som ikke er så kjempe dyre ?

Eller Evt hva må jeg gjøre for å få den opp på 200hk+

Noe jeg bør bytte/ forsterke på bilen før jeg når 200hk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200hk tror jeg e oppnåelig ved 1bars trykk, har selv en b230at, men jeg skal vel bare kjøre med 0.5bar..(160-170hk)

 

Må tenke på at kombinasjonen Forgasser og Overtrykk = Bensinsluk!!

 

Noen "småting" du kan kjøpe er vel intercooler, dumpventil, natriumkjølte ventiler, T-Kam, oljekjøler?

 

En 240 trenger ikke forsterkninger før du passerer 220hk (skivebrems)

 

Men det kan da lønne seg med tykkere stabstag, kanskje sette på et fjærbeinstag? Senking og oppgradering av støtdempere er heller ikke bortkastet.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale stab.stag fra 240 GLT eller Turbo.. disse er orginalt tykkere enn på standard 240.. 242GT har vel enda litt tykkere stab.stag bak igjen.. mener du får de for for rundt 2000,- på Frydenbø..

 

Originally posted by Gunders

Mye bensin vil den drikke på mila da ca, med 1 bar trykk ?

Er det noe som blir fort slitt eller noe andre ting som jeg bør tenke på før jeg stiller ?

Mye koster det for stabstag da, bør jeg kjøpe det nytt ?

 

Noen spessiel type stabstag som anbefales ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Old-Volvos-Never-Die

Vil anbefale stab.stag fra 240 GLT eller Turbo.. disse er orginalt tykkere enn på standard 240.. 242GT har vel enda litt tykkere stab.stag framme igjen.. mener du får de for for rundt 2000,- på Frydenbø..

 

 

http://www.ipdusa.com selger 25/25mm bars!

de selger også nye gt-stag, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gunders

Mye bensin vil den drikke på mila da ca, med 1 bar trykk ?

Er det noe som blir fort slitt eller noe andre ting som jeg bør tenke på før jeg stiller ?

Mye koster det for stabstag da, bør jeg kjøpe det nytt ?

 

Noen spessiel type stabstag som anbefales ?

 

hvorfor skal du trimme en så gammel motor?

hvorfor skal du trimme en forgassermotor?

 

jeg hadde heller kjøpt en b230et 1988-1989 og chippet dne, så har du 220hk.

 

evnt en ft/fk fra nyere årgang, om pengene dine strekker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Old-Volvos-Never-Die

Vil anbefale stab.stag fra 240 GLT eller Turbo.. disse er orginalt tykkere enn på standard 240.. 242GT har vel enda litt tykkere stab.stag framme igjen.. mener du får de for for rundt 2000,- på Frydenbø..

 

 

Er det stab.stag foran det er snakk om her?

'95 Nissan 200sx S14

-----

x'85 Volvo 240 TIC :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stab forran ja ;)

 

jeg hadde heller kjøpt en b230et 1988-1989 og chippet dne, så har du 220hk.

 

passer jo meg perfekt som bare skal ha rundt 200hk ;) *drømmeom*

 

hvor mye må jeg gi for en sånn i norge med alt ? hvor mye mår jeg gi i sverige med alt ?

 

for en som har gått *tenke* 70-150K ? bare overhaler den ellerno før jeg smeller den i ? :D

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er samme type understell på en orginal 240 GLT og en orginal 240 Turbo.. de har litt tykkere stab.stag framme og bak enn en standerd 240, også er de senket noen millimeter fra fabrikk! så en GLT er lik en Turbo bortsett fra motoren og intreør/utstyr! Utseende er også likt på disse bilene, med sorte lister, ekstra lister rundt sidebakvinduene, sort teip under sidevinduene og sort teip bak bakskiltet!

 

Originally posted by bozzo

Er det da samme type stag i GLT som i original Turbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår