Gå til innhold

Kjøpe Golf 1

Ranger emnet

ArraKiss

Anbefalte innlegg

Hei alle Golf 1 eiere og entusiaster!

Jeg går med tankene og drømmen om å kjøpe meg en Golf 1 og shine den skikkelig opp, da tenker jeg på full styling, nylakkering, ja kort sagt total overhaling.

Men hvilken motor bør jeg se etter? nå er ikke jeg så tekninsk at jeg klarer å bytte en motor selv, så jeg skal helst bare kjøpe en bil MED god motor i. Hvilken årsmodell og hvilken motor bør jeg prøve å få tak i?

Kom med alle mulig tips til ombygging, styling osv :)

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ArraKiss

Hei alle Golf 1 eiere og entusiaster!

Jeg går med tankene og drømmen om å kjøpe meg en Golf 1 og shine den skikkelig opp, da tenker jeg på full styling, nylakkering, ja kort sagt total overhaling.

Men hvilken motor bør jeg se etter? nå er ikke jeg så tekninsk at jeg klarer å bytte en motor selv, så jeg skal helst bare kjøpe en bil MED god motor i. Hvilken årsmodell og hvilken motor bør jeg prøve å få tak i?

Kom med alle mulig tips til ombygging, styling osv :)

søk så finner du nok en del mer info angående dette , men visst jeg ikke tar feil så har mk1 en 1.5 ltr som skal være "umulig" å ta knekken på ;)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har fulgt litt med på prosjektet ditt å skulle ønske jeg innehadde din kunnskap å kunnet gå så grundig til verks:) Et nydelig stykke bil du har bygd deg, det må jeg absolutt si!

Du kan si det jeg ønsker er en bil som jeg kan pusse litt på, skifte litt deler her og der, omlakkere, og ja, gjerne oldschool stilen den er flott. Men alt skal være strøøøøkent når jeg er ferdig :)

Noen gode sider der ute med 1'er Golf på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har fulgt litt med på prosjektet ditt å skulle ønske jeg innehadde din kunnskap å kunnet gå så grundig til verks:) Et nydelig stykke bil du har bygd deg, det må jeg absolutt si!

Du kan si det jeg ønsker er en bil som jeg kan pusse litt på, skifte litt deler her og der, omlakkere, og ja, gjerne oldschool stilen den er flott. Men alt skal være strøøøøkent når jeg er ferdig :)

Noen gode sider der ute med 1'er Golf på?

Hvilken kunnskap???

jeg har aldri før ribbet ned en bil for så å bygge opp igjen.

hadde dog planlagt i god tid i forveien!

finnet flere nett sider hvor andre har gjort tilsvarende (meget motiverende å lese)

en gang er den første. man lærer av det man eventuelt feiler.

oxo er det selvsagt veldig morro å bli ferdig og vite at alt er strøkent.

MOTIVASJONS TANKE: se for deg bilen din i seksjoner!!

1.Bremser (du klarer sikker om du vil å skru alt av og på?)

2.Motor (4-8 bolter, noen ledninger og vips "UTE"/inne)

3.Interiør (alle som monterer stereo, har jo demontert hele/delvis inventar og montert igjen etterpå!

4.Eksteriør (fanger, hjul, lister +++ bare noen skruer)

5. osv

6.osv

Det jeg mener er at om du ser for deg at du gjør f.eks en av disse jobbene, så går det stort sett greit, du klarer det! og skulle det være noe vanskelig så er det alltid noen venner (f.eks bilforumet) som kan komme med noen råd!

det som det kreves mest av er tid! veldig vanskelig å ha ett rullende prosjekt av og til.

Håper dette kanskje er litt motiverende å lese for deg. trenger ikke alverdens erfaring og kunnskap for å dra i land en fin fisk, men tålmodighet.

Lykke til iallefall!.

Mvh R A

edit.. noen linker:

http://golf666.mine.nu golf 1 turbo (Svensk)

http://www.16-2.com Golf 1 bane/gatebil (Svensk)

http://www.auto-art.org/gti/ golf 1 Turbo (svensk/finsk)

http://hem.bredband.net/vikcza/sida2.htm Golf 1 bane/gatebil (svensk)

http://hem.passagen.se/toker/index2.html Scirocco (svensk)

http://golfmk2.cjb.net/ Golf 2 turbo /svensk)

http://www.4gti.com/ Golf 1 16v (svensk)

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skrev var meget For jeg har aldri plukket en bil fra hverandre å satt den sammen igjen å tenkte at for å gjøre det må man ha MAAASSE kunnskap, men du har vel bevist meg feil der:) Jeg ser du holder til på denne motorklubben i Oslo, jeg bor selv i Oslo å det hadde vært gøy å sett nærmere på et av dine prosjekter!

-Marius-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skrev var meget For jeg har aldri plukket en bil fra hverandre å satt den sammen igjen å tenkte at for å gjøre det må man ha MAAASSE kunnskap, men du har vel bevist meg feil der:) Jeg ser du holder til på denne motorklubben i Oslo, jeg bor selv i Oslo å det hadde vært gøy å sett nærmere på et av dine prosjekter!

-Marius-

tror du har møtt meg langs veien en del ganger.. syns jeg kjenner igjen bilen din! sveiset bakluke/lav/linselys foran i fangeren? om det er den på avatarbilde ditt? vært mye på fjellhamar?

bare komme å ta en prat/titt.

har bare gått allmenne fag på skolen, det meste er selvlært og gjennom vennskap og internett.

interressen for bil/motor og mekking har bare alltid vært der.

"konstant" skitten på fingra :D

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen på bildet er min ja, men jeg har ikke sveiset noe, heller ikke linselys, så det er nok ikke den bilen desverre:) Hvor ofte er du nede på den motorklubben å til hvilke tidspunkt? Den ligger rett nedenfor meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Marius-

Er som rakriste sier.... er ikke så vanskelig og man lærer kun ved å prøve og feile.... golf 1 er en ganske fin bil å begynne på da det meste er enkelt og greit.Er det noe så er det bare å spørre da det er mange her som har god erfaring med golf 1

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider