Gå til innhold

Bilder av Bora'en

Ranger emnet

hercem

Anbefalte innlegg

Originally posted by hercem

Det var litt jobb med frontfangeren, men det gikk helt greit med bakfanger. Frontfangeren måtte det skjæres litt av på sidene og det måtte lages spesialfester ved hjulbuene. Det var uaktuelt å skru fangeren fast i skjermene slik det sto på tegningene.

Kunne kanskje vært artig med panser scoopet bare for å erte de som lever etter den uskrevne vw bibelen enda litt mer. På en annen side tror jeg ikke at jeg ønsker scoop eller å erte noe mer.

Det neste jeg går til innkjøp av blir nok:

Panserforlenger(venter på å få sett noen bilder av den montert):

JIVHEX.jpg

Frontlykter(fremdeles ikke klare til levering):

standard?pictid={FEFE8944-D8D7-469E-B1DC-9AA8A7192B75}&exp=f&moddt=38079.6661691898

Eventuelt nye baklykter(Hadde vært gøy med nye på sikt):

BO-L-114.jpg

Fronten er etter min mening den kjedeligste på hele bilen. Hadde hjulpet mye med en annen grill, men jeg vil ikke bare kjøpe meg en som "alle" andre har. Har lyst til lage en chrome grill selv når jeg har fått forlenget panseret.

Har brukt mye tid på stereoen den siste tiden og det gjenstår fremdeles å få montert noen skjermer.

Har bestilt AngelEyes og nye baklamper til min Bora... Leveres visstnok i mndskiftet aug/sept...

Vil bare si at det er MEGET god servise hos VWCarconsult!!!

Får ny bakfanger på min Bora nå idag (står hos Møller nå) etter ett lite uhell for en stund tilbake...

På tide å montere litt lakkerte plastikkdeler snart da vel...

Bora'n din ser bare MEGET bra ut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by ArneBelinda

Har bestilt AngelEyes og nye baklamper til min Bora... Leveres visstnok i mndskiftet aug/sept...

Vil bare si at det er MEGET god servise hos VWCarconsult!!!

Får ny bakfanger på min Bora nå idag (står hos Møller nå) etter ett lite uhell for en stund tilbake...

På tide å montere litt lakkerte plastikkdeler snart da vel...

Bora'n din ser bare MEGET bra ut!!!

Jeg har enda ikke sett en bekreftet leveringsdato på FK "Angel Eyes" lyktene. Kommer nok etterhvert... En kamerat som driver Krogslund på Jessheim skal ha bestillt lyker til meg. Jeg har handlet stylingen fra AST Performance og er fornøyd med servicen deres. Anders som driver det er kjempe hyggelig og jeg har fått bra rabatter. Ble ikke noen rabatt på sideskjørtet jeg akkuart fikk levert, men jeg spurte heller ikke om det knock

Hva slags baklykter har du bestillt?

Har forresten akkurat kjøpt meg nye pærer.

PIAA Super Plasma GT-X - H4

piaa_h4_plasma_gtx.jpg

Har faktisk ikke fått testet de noe særlig, men de virker sålangt veldig bra. Tok før og etter bilder, men bildene var ubrukelig pga et dårlig lånt kamera. Har også kjøpt meg nye Osram halogen parklys pærer. Pærene måtte byttes for det var skikkelig gulaktig lys i de gamle. Burde kanskje ha kjøpt "Cool Blue" pærene, men jeg visste ikke hva som ville bli "finest".

EDIT: Jeg har faktisk kjøpt halogen "Cool Blue" parklys pærer. Det jeg var usikker på var om det hadde vært bedre med vanlige "Cool Blue" paklys pærer(Selve pærene var mer blåfarget). Kjøpte halogen pærene fordi de var dyrest og jeg tenkte at de dermed måtte være de beste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten akkurat kjøpt meg nye pærer.

PIAA Super Plasma GT-X - H4

piaa_h4_plasma_gtx.jpg

Har faktisk ikke fått testet de noe særlig, men de virker sålangt veldig bra. Tok før og etter bilder, men bildene var ubrukelig pga et dårlig lånt kamera. Har også kjøpt meg nye Osram halogen parklys pærer. Pærene måtte byttes for det var skikkelig gulaktig lys i de gamle. Burde kanskje ha kjøpt "Cool Blue" pærene, men jeg visste ikke hva som ville bli "finest".

Jeg prøver å finne noen som passer sammen med xenon-lyktene på min men vet ikke hva som blir best. Akkurat nå har begge parlysene tatt kvelden, så jeg vet ikke om jeg gidder å skifte før neste EU kontroll (2006). Syntes xenon lyktene så mye renere ut når de ikke ble forstyrret av parklysene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boramannen

Jeg prøver å finne noen som passer sammen med xenon-lyktene på min men vet ikke hva som blir best. Akkurat nå har begge parlysene tatt kvelden, så jeg vet ikke om jeg gidder å skifte før neste EU kontroll (2006). Syntes xenon lyktene så mye renere ut når de ikke ble forstyrret av parklysene..

Vet ikke hvordan parklyspærene er på lyktene dine, men jeg la veldig godt merke til parklyspærene mine når jeg skiftet hovedlyspærene. Jeg hadde ikke tidligere lagt merke til de små parklyspærene som lyser hele tiden :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den panserforlengeren som du viser bilde av, den må sveises på ikke sant? Hvor får man tak i noe slikt. Har kikket på slike frontlykter selv, da jeg skal ha Xenon til vinteren. Eneste linselyktene jeg har funnet til Bora.

- Bora Variant TDI '00

- MB 300TDT '82

- VW Variant '72

- T1 1300 '66

- T1 1200 '58

x Caravelle Coach TD '90

x Toyota Corolla '82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BoraVariant

Den panserforlengeren som du viser bilde av, den må sveises på ikke sant? Hvor får man tak i noe slikt. Har kikket på slike frontlykter selv, da jeg skal ha Xenon til vinteren. Eneste linselyktene jeg har funnet til Bora.

Produsenten er Speed-Tech , men jeg vet ikke om noen norske forhandlere. Den er i metall og man punktsveiser den på. Vet ikke om noen andre som produserer panserforlenger i metall til Bora'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan parklyspærene er på lyktene dine, men jeg la veldig godt merke til parklyspærene mine når jeg skiftet hovedlyspærene. Jeg hadde ikke tidligere lagt merke til de små parklyspærene som lyser hele tiden :rolleyes:

Skjønte ikke helt hva du mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ha sagt det:

BRA at du gikk med seidl kit'et. Syns det er skikkelig pent. Hver gang jeg drar på noe audi/volkswagen treff så sovner jeg nesten av mengden rieger skjørte sett, 18 felger (helst s/rs kopier), og 40mm senking det er å se. Og de som TROR de har "tatt helt av", har kjøpt (istedenfor rieger front leppe) en RS kopi fanger (ooooh, WOW!!!!) og 19" s/rs kopier.

SKIKKELIG DIGG å se en som ikke bare forsvinner inn i den grå massen med kjedelige biler.

Btw: Hadde prioritert grillen hvis jeg var deg. Standard grillen ødelegger mye.

PS.. http://www.fk-automotive.de ... De sorte, eller de med karbon look innmat, frontlyktene..najz :)

Pen bil du har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boramannen

Diodelys funker fint, i alle fall hos meg. Xenon og dioder har sammelysstyrke + farge så de går som plommen i egget.

http://www.mobilsentrum.no eller http://www.dioder.dk får du parklysdioder.

Har xenon lys, diodeparklys og plasmaglow H7 pærer. Men irriterer meg over det blåskjæret i lyktene av de H7 pærene!

Rå bora, råeste boraen jeg har sett men ikke den råeste jettaen :P

Grill bygger du selv,tar bare den orginale og "ødelegger" den litt slik at du får med kantene også legger du bare til en netting eller noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Produsenten er Speed-Tech , men jeg vet ikke om noen norske forhandlere. Den er i metall og man punktsveiser den på. Vet ikke om noen andre som produserer panserforlenger i metall til Bora'en.

Powerzone fører speed tech...

2003 VW Caddy 1.9TDI

Min 2008 Yamaha YZF R6

x 2005 BMW 118D - x 1999 VW Golf IV GTI 1.8T

x 2000 Audi A3 1.6 - x 1989 VW Golf II 1.8 GLi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 3 months later...

noen som har prøvd disse? får de hos mobilsentrum.no.. er egentlig litt skeptisk til mobilsentrum, men kan jo hende de funker..

Krogslund selger noen pærer som lyser veldig bra og de koster heller ikke så mye. Kontakt TAG her på forumet for mer info. Noen bilder av disse pærene kan ses på bilen til Chr|z.

Jeg har ikke kjennskap til pærene fra Mobilsentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
hallois... fet bil du har btw ;)

Men hvilket senkesett har du på bora'n din?

Høydejusterbart?

Pris?

Tror det heter Jamex Pro Street og det er justerbart. Det produseres ikke lenger og den veiledende prisen på det tror jeg var ca kr 12000,- ink mva. Jeg kjøpte det ubrukt av Geir A på forumet her for kr 4000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider