Gå til innhold

Effektanlegg og lyd!

Ranger emnet

Fjøslukt

Anbefalte innlegg

Lurer på å bytte til effektanlegg på min Mitsubishi Lancer, men det må sveises selv, og jeg skal i armyen nå, så jeg lurte på følgende:

For en bra lyd ved kun å skifte ut bakpotten, slik at jeg slipper å sveise på nye rør hele veien.

Uansett skal jeg bare ha fra forgasser og bak..

Har kun en endepotte, så jeg lurer på om jeg for bra lyd ved å bytte ut denne med en Simons bakpotte...

Skoda Superb 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

simons er vel bedre kjent for masse lyd og ingen effekt...

har selv en simons potte bak, og det bråker noe helt for jævlig..menmen, alt hva man vil ha :)

det du kan gjøre hvis du bare vil ha lyd er å kappe av potta bak, og kjøpe ny potte og sette den fast med eksospasta og eksosklemmer. sveising vet jeg ingenting om, så kanskje det er bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta bort bakpotta og sett på tretomms rakt rør, kjøp noen skjøter som gjør røret større så slipper du å sviese, ble tøff lyd på den opelen gsi som fikk den modden. Skal gjøre det samme med micraen å men tror jeg kommer til å sveise.. Billig Jallamekk som funker..

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en "vanlig bil" så er vel lyd det viktigste.

På torshov bilrekvisita får du kjøpt rør og rør bend i de fleste dimensjoner, også i rust fritt. Lyd potene er ifra simons.

ikke noe sveising, det er rør klemmer. Bygde det på en gti jeg hadde, ble veldig bra!!

da kan du bestemme selv hvor mye lyd du vil ha.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jupps, du vil få ganske så fin lyd ja :)

har gjort det på primeraen min, men jeg gjorde en ganske så stor tabbe når jeg monterte den på.

endestussene til nypotta ble litt for langt under, og ligger bittelitt skjult av støtfangern, og da blir veeeeeeeeeeeeeeeeldig mye lyd samlet opp der og blir reflektert RETT inn i kupeen, og det vil du ikke, trust me!

så monter den med endestussene stikkende 5-10cm utfor eller noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider