pettergutt Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Kan jeg spørre om gressklipper her? Jeg prøver. Jeg har en Klippo Comet (for de som kjenner den) som mutter greide å fylle bensin med 4% olje på. Klipperen er en firetakter som seff ikke skal ha 4%. Motoren begynte å ryke voldsomt og stoppet. Jeg ble tilkalt og tømte tanken og erstattet bensinen med ren bensin. Etter litt host å hark så startet den........gikk en stund.........og stoppet igjen. Jeg byttet plugg, men den gikk alikevel ikke særlig bra. Så fant jeg ut det merkelige. På den knappen som man skal trykke et par ganger på før start, så klipperen får litt ekstra å tygge på, var det et lite hull.......når jeg tettet dette med fingeren gikk den perfekt, men når jeg tok den bort stoppet den. Hullet er fabrikert og må da ha en funksjon, å suge luft er min første tanke. Men hvorfor stoper den når hullet er åpent, og hvorfor skjedde dette nå etter episoden med bensinen? Noen som har tanker om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Høres litt merkelig ut med et hull der, men om du er 100% sikker på at det er fra fabrikk så er det vel sånn det skal være. Forøvrig har (nyere) Klippo-klippere en svakhet i et plasdeksel ved primer-knappen. I dette dekselet er det støpt inn en bensin-kanal, men dette dekselet kan lett sprekke! Dermed trekker den inn luft der. Måtte plukke fra halve klipperen for å finne det ut selv. Har vel ingenting å gjøre med feil bensin, men nevner det likevell. Har 5 Klippo-tasser på jobben, så jeg kjenner til dem:) Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettergutt Skrevet Juni 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Hmm......har to stykker jeg, og lurer kanskje på om det er feilen på den andre klipperen, for den er heller ikke helt god. Driver å hever å senker turtall hele tiden, mens den wire/fjærsaken på forgasseren beveger på seg. Er det dekselet lett å bytte? Dyrt? Vet du om noen mekkemanualer/deletegninger på nett? Søkte litt igår men fant fint lite om klippo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Dekslet koster ikke stort TROR jeg, men husker ikke helt, jobben betaler jo slikt. Greit å bytte når du vet det er problemet. fort gjort. Hadde samme symptomene vår også, og tilslutt startet den ikke. Vet ikke om noe på nett, hør med florum (eller annen forhandler). Har permer fulle av div til klippo på jobben, si fra om det er noe konkret, så kanskje jeg kan hjelpe. men hør med forhandler, de har det du trenger Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tvindal Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 skal vel være et lite hull på primerbelgen for at den skal gå ut igjen etter du presser den inn! tenker det er som tombra sier, at det er plastdekslet og at når du presser på primeren så preser du og plastdekslet og tetter lekkasjasjen! men du kan også drenere forgasseren med dreneringsskruen! lønner seg etter feilfylling :) Siter 07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;) 94 Audi RS2 77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++ 98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser 08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettergutt Skrevet Juni 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Sitat Originally posted by tvindal skal vel være et lite hull på primerbelgen for at den skal gå ut igjen etter du presser den inn! tenker det er som tombra sier, at det er plastdekslet og at når du presser på primeren så preser du og plastdekslet og tetter lekkasjasjen! men du kan også drenere forgasseren med dreneringsskruen! lønner seg etter feilfylling :) Nå presser jeg ikke på primeren, jeg har bare puttet et gressstrå i hullet for å tette. Så jeg presser ikke noe på dekselet. Det må være noe annet som har fucka opp. Skal prøve å mekke litt til helgen så får vi se, men jeg skal sjekke opp det dekselet hvertfall:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg