Gå til innhold

Airbag-lampen lyser under kjøring !

Ranger emnet

prosessoren

Anbefalte innlegg

Har en 94mod Golf III 1.8GL

Pluteslig her forleden ville ikke AIRBAG-lampen slutte å lyse rødt etter att jeg hadde startet bilen, den ville heller ikke slutte å lyse under kjøring. Lampen skal jo egentlig bare lyse i 2-3 sek når man starter bilen, for så å slukke.

Men stopper jeg og skruar av og på igjen tenningen, funker den som oftest som den skal igjen (slår seg av etter 3 sek). Men etter en stund med kjøring begynner den gjerne å lyse igjen....

Noen som har hatt et lignende problem ?

Hva var feilen, hva måtte dere gjøre?

Og hva ble kostandene ved eventult verksted ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare meddele at jeg har akkurat samme feil som deg, bare at min lyser konstant selv om jeg prøver å slå av motoren, og så på igjen... Har ikke fått sjekket det opp dessverre.. Har hørt at det muligens kan være sikringa?!

Si ifra hvis du får fiksa på det! :)

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by prosessoren

Har en 94mod Golf III 1.8GL

Pluteslig her forleden ville ikke AIRBAG-lampen slutte å lyse rødt etter att jeg hadde startet bilen, den ville heller ikke slutte å lyse under kjøring. Lampen skal jo egentlig bare lyse i 2-3 sek når man starter bilen, for så å slukke.

Men stopper jeg og skruar av og på igjen tenningen, funker den som oftest som den skal igjen (slår seg av etter 3 sek). Men etter en stund med kjøring begynner den gjerne å lyse igjen....

Noen som har hatt et lignende problem ?

Hva var feilen, hva måtte dere gjøre?

Og hva ble kostandene ved eventult verksted ?

Sjekk feilkoder...... høres ut som dårlig kontakt i en absføler

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos møller i dag med aribag feilmeldingen min....

Er ikke sikringer til airbagen, så er nok ikke så enkelt.

Hvis det lyser UNDER kjøring, betyr det at airbagen på begge sider nå er deaktivert, av en eller annen grunn.

De monterer en dataunit, som leser ut feilmeldingen som ble registrert i chipmoden, da dette lyset første gang begynte å lyse under kjøring ble det lagret en feilmelding.

Datauniten leser så av hvilke side som er defekt, og eventuelt hva som er gale. Kan være mindre ting som airbagringene, (koseter ca 800kr) eller kan være at beltene er blitt slakke, og må byttes/strammes. I verste fall må kanskje airbagen skiftes,

(ny ca 6000,- med mont.)

Airbag ble standard på 94mod, og barnesykdommene ble utbedret etter hvert, så erfaringsmessig, skal det være litt problemer med airbag systemet på 94 modellene...

Bemerk: Det er ikke bare Møller som har utstyret til å gjøre dette, det er mange andre mellomstore verksteder som har denne "data-avleseren", så det er ikke nødvendig å betale dyre dommer til møller for å finne feilen.

Husk: Hvis du skal kjøpe airbag av en opphøgger/NBD eller lignende, kjøp fra 95mod og oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN fikk du fiksa det? Hm... Lurer på om jeg skal prøve å få fiksa airbagproblemmet jeg også, men drøyer den litt, siden jeg har andre prioriteringer på lista mi...:)

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fikset det enda, gidder ikke å fikse det hvis hele airbagen må byttes heller... det får heller bare stå sin prøve..

Men skal inn på et verksted for å få feilrapporten, (men ikke hos møller=dyrt) og hvis det finner ut at det ikke er noe kjempedyre greier, så fikser jeg det nok, bilen er nettopp Eu-ok, så haster ikke å gjøre noe med det..

Spurte også om det var farlig å kjøre med, (om airbagen pluteselig utløste seg eller noe) men det kunne de imidlertid avkrefte, det eneste var at airbagen var deaktivert når airbaglyset lyste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider