Gå til innhold

Imponerende tall på VR6 !

Ranger emnet


prosessoren

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mange som kanskje sir at vr6 er daff...men jeg testen min nettopp..og tenkte jeg skulle sjekke om hvor godt den dro på girene..klarte følgende:

 

1 - 60 km/t

 

2 - 115 km/t

 

3 - nesten 170 km/t

 

4 - 210 km/t

 

5 - kjørte den til speedoen bunnet..260 viser det.

 

her er det self. litt feilvising, men hadde 6500 rpm ca. så det var akkruat på rødt....motoren MIN ivertfall drar som ville pokker hele veien fra 1500 omdr. ...så krefter er der nok av...

 

 

 

vurderer å skifte kam til 272 graders som den heter,,den duger veldig bra til vanlig gateracing bruk..får se..;)

 

 

 

løp å kjøp..hehe

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hva skal man med en toppfart på 260km i timen??? norske veier er ikke laget for slik fart og trafikkreglene kan du bare glemme å følge!

 

så lenge bilen har god akkselerasjon så er jeg fornøyd! toppfarten kunne vært 130km/t for min del.

VW Volf Mk3

 

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VR6power

mange som kanskje sir at vr6 er daff...men jeg testen min nettopp..og tenkte jeg skulle sjekke om hvor godt den dro på girene..klarte følgende:

 

1 - 60 km/t

 

2 - 115 km/t

 

3 - nesten 170 km/t

 

4 - 210 km/t

 

5 - kjørte den til speedoen bunnet..260 viser det.

 

her er det self. litt feilvising, men hadde 6500 rpm ca. så det var akkruat på rødt....motoren MIN ivertfall drar som ville pokker hele veien fra 1500 omdr. ...så krefter er der nok av...

 

 

 

vurderer å skifte kam til 272 graders som den heter,,den duger veldig bra til vanlig gateracing bruk..får se..;)

 

 

 

løp å kjøp..hehe

 

Da kan ikke vr6en din være mye orginal, en orginal 2,8 drar ålreit fra 2000 rpm men blir ikke sinna før 4200, 2,9en er sinna hele veien fra 2300. Og 260 i toppfart, så my misvisning har du ikke... Det er vel kanskje en grunn til at vw har oppgitt toppfarta til 225...

PUSS!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mono

men hva skal man med en toppfart på 260km i timen??? norske veier er ikke laget for slik fart og trafikkreglene kan du bare glemme å følge!

 

så lenge bilen har god akkselerasjon så er jeg fornøyd! toppfarten kunne vært 130km/t for min del.

 

Tror du ikke taler for så mange flere enn deg selv her... ;)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hadde akkurat en Corrado 2.9 VR6 med 264 Kent cams,grenrør og komplett Supersprint eksos. Og VW Motorsport sitt Variable insug. Den gjorde litt over 210 på fjerde gear. Da var det ikke vits å dra den lengre. Toppfart vet jeg ikke, men en orginal S3 hadde jeg ingen problermer med å følge...

1996 Golf VR6 Turbo, Garrett GT3582R, SQS Race kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår