Gå til innhold

Imponerende tall på VR6 !

Ranger emnet


prosessoren

Anbefalte innlegg

Originally posted by Pater

til han bmw fyren oppi her som skrøyt av motorstørrelse og hk... og så var det noen som nevnte honda her... man kan jo ta den vti'n da som er en 1,6liter som har 160hk... nesten like mange som den 2,2 litern som han prata på det... hehe

 

Nå snakket jeg aldri om japser, de har altid hatt en forkjærlighet for små motorer uten moment og masse hk.

Gudene vet hvorfor, kanskje de ikke har store borr der.. hvem vet..

 

Uansett så ville jeg tatt en R6 på 2.5 liter med 192 hk fremfor en R4 med 2 liter fra Honda med 220.. hvorfor? Fordi jeg liker og ha litt moment, pluss at motorer med litt størrelse er generelt mer holdbare når man trimmer. Wankel er her ikke med i sammenligningen.

 

Og VR6 motoren kjør jo golfen til et helvete og kjøre.. altfor nesetung.

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mossjom diskusjon... vr6 blir uansett temmelig understyrt, og går ikke like bra som motorvolum og hk skulle tilsi.. men man kan lempe den full av personer og campingvogn, og man merker ikke så mye av d:)

og når man nevner honda her.. b16a2 har 100hk pr liter. b16b har 112,5hk pr liter. k20 har 125hk pr liter (tror jeg). men d er jo tross alt 2 vidt forskjellige måter å bygge motor på! jeg for min del hadde definitivt valgt s2k med k20 motor enn hvilken som helst bmw (bortsett fra nye m5, z8, osv, da jeg kunne solgt møkka, kjøpt honda, og hatt penger til overs). ingenting er som VTEC-brølet! 9000rpm er gøy d!

men dette ble jo litt off-topic..

- 2002 Civic Type-R

- 1993 Civic VTi

- 1993 Civic DX

- 1991 Civic GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ReWrite

 

Nå snakket jeg aldri om japser, de har altid hatt en forkjærlighet for små motorer uten moment og masse hk.

Gudene vet hvorfor, kanskje de ikke har store borr der.. hvem vet..

 

Uansett så ville jeg tatt en R6 på 2.5 liter med 192 hk fremfor en R4 med 2 liter fra Honda med 220.. hvorfor? Fordi jeg liker og ha litt moment, pluss at motorer med litt størrelse er generelt mer holdbare når man trimmer. Wankel er her ikke med i sammenligningen.

 

 

Honda S2000 - 2,0 l - 240 hk/ 204 Nm - Vekt: 1260kg - 0-100 - 6,2 sec.

 

BMW 325Ci- 2,5 l - 192 hk/245 Nm - Vekt: 1485kg (E36)* - 0-100 - 8,0 sec.

 

*fant ikke vekta på Nye 325Ci..

 

Men så liker jo jeg å BMW, men Honda har imponerende tall og turtallsvillige motorer... Og 40 nm er ikke såå mye å forskjell at du kan drive å si du liker Nm så Inmari mye.. da kan du kjøpe deg noe amrikansk med 200 hk og 800 nm eller no ;) Og når hondaen produserer 50 hk mer og nesten 2 sekunder raskere 0-100 :).. mojjo..

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt vr6 ei stund nå, kan ikke klage så langt, er sef ingen racer, nokså tung kansje, men er kjempe bil å cruise i å kjøre på tur, fire på tur uten probl med plenty motor.

Min bruker faktisk ikke mer en literen på mila under små kjøring å

0,7-0,8 på langkjøring. til å være en sekser synes jeg det er meget bra.... aksen er vel kansje en anelse bedre enn en ok/ikke rævkjørt e30 325. sef du får motorer med mindre volum å mere hester men vr6 er ikke laga i går heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
260 km/t.. For å nå det skal det endel hk til.. Men den Corradoen jeg solgte nå i sommer, gjør nok 250 km/t Da snakker vi om nåla som peker 250 km/t Det er fort. Den er vel den mest modifiderte VR6 jeg vet om i Norge, uten tvangsforing.. Den er rask. Eieren er ikke medlem, og har heller ikke planer om å bli. Men har en Særdeles rask suge 12V VR6. Morro læll..

Hva var det som var gjort med den bilen da?

Siden du sier at det var den mest modifiserte vr6 her i norge uten ladetrykk?

Det er ikke farten som dreper... Det er vei standaren i norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det som var gjort med den bilen da?

Siden du sier at det var den mest modifiserte vr6 her i norge uten ladetrykk?

 

Den har 264 graders Kent Cams, komplett Supersprint med grenrør og race cat, VW Motorsport VSR insug, Cold air intake, Nybygd topp++

Hva mer som har blitt gjort vet jeg ikke.

1996 Golf VR6 Turbo, Garrett GT3582R, SQS Race kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt mye VR6 og har Golf nå. En ting er sikkert. En VR6 er aldri i nærheten av 323i og 325i. Da mener jeg aldri i nærheten av rekkesekseren til BMW E36. Kanskje den går tilsvarende som en 320i med effektanlegg og sportsluftfilter, men det må være på en god dag og dårlig dag for sjåføren av BMW'en. I tillegg er det to forskjellige verdener når man kjører (bakhjulstrekk iso. forhjulstrekk). Husk at uansett hvor fort det ser ut på papiret så skal bilen fort og gale gjennom en sving også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

G60 går helt greit orker hvertfall og tømme 5gir på en rally jeg hadde.

 

Gti 16v 3r hadde jeg i 1mnd helt tragisk motor går som ei bøtte møkk..

 

Men vr6 3r har det blitt noen av og dem går helt greit, ble noen kapp-kjøringer med dem..

Men når du får vr6 inn i golf2 da snakker vi en annen verden..

Vi hadde en test en gang her i follo med golf2 og golf3 vr6 i begge og da ble golf3 parkert med så mye at jeg ikke kunne lese skiltnr på 2rn når vi nådde ca 150-180 km,t... enda 3rn tok starten pga bomgir på 2rn

952HK / 3 biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Og hvordan er vr6 i forsikring i forhold til g60n?

Mener og huske at rally,n kosta rundt 5ark full kasko med 70bonus

 

Mens vr6 fløy no sinnsykt opp på siste jeg hadde... 12ark +++

Vet ikke hvorfor men... Da ble det slutt på 3r avd når dem ble dyrere enn s4 s6 og div cosw... Men kuul bil for en rimelig penge..

952HK / 3 biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt mye VR6 og har Golf nå. En ting er sikkert. En VR6 er aldri i nærheten av 323i og 325i. Da mener jeg aldri i nærheten av rekkesekseren til BMW E36. Kanskje den går tilsvarende som en 320i med effektanlegg og sportsluftfilter, men det må være på en god dag og dårlig dag for sjåføren av BMW'en. I tillegg er det to forskjellige verdener når man kjører (bakhjulstrekk iso. forhjulstrekk). Husk at uansett hvor fort det ser ut på papiret så skal bilen fort og gale gjennom en sving også.

 

Etter det jeg veit så gjør E36 320 0-100kmt på 10-11sek.

Golf VR6 gjør 0-100kmt på 7,8sek.

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår