acoupe Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 hei ! Skal kvitte meg med min svære 15" sub nå og satse på noe helt nytt. Tenkte å anskaffe meg 2 stk 10" kicker solobaric (de firkantede) eller 1 stk 12" fra samme serien. Velger disse fordi dem kan spilles i små kasser og så har jeg hørt at dem trøkker ganske bra. Men det jeg trenger er litt tips og ideer til løsninger baki bagasjen. Noen som kan komme med noe ? En ting jeg har litt lyst til å ha er speil i baksete ryggen, eller er dette litt oppbrukt ? Har lyst til å heve gulvet slik at jeg kan felle ned forsterkerne i gulvet. Er ikke veldig fine forsterkere jeg har så jeg er ikke avhengi av å vise dem frem :) Men hvertfall.....blir glad hvis noen kan komme med noen unike og kule ideer til meg ! mvh stian Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TropicX Skrevet Juni 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 kan hvertfall si at jeg ville gått for 2 stk 10" enn 1 stk 12"!! 2 av 10" spiller bedre enn en 12", musikken blir reinere og basserene klarer bedre å holde følge med takten til musikken, kommer jo ann på åssen musikk man spiller. Men går det i litt trance lignans, så er 10" klart de beste! Høres ikke dumt ut å heve gulvet nei. Annet er jo å legge/skru forsterkeren mellom baksetene og bass kassen hvis du ikke vil vise disse. Eller legge forsterken under setet ditt, da erre værre for tyver å få den ut hvis du skjønner. Vet desverre ikke om åssen du kan få det bra til i bilen din! Men gjør det etter din egen fantasi. skal starte med å bygge anlegg i min a4 nuh snart! Å bygger etter fantasien! Siter PROSJEKT PASSAT1 '98 PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen NÅ ~ VW Passat GTE '16 X ~ VW Passat `08 SportLine X ~ VW Passat `98 X ~Audi A4 `95 Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Juni 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 har lagt en liten plan nå. Skal heve gulve slik at jeg kan felle ned en forsterker med plexiglass over. Skal jeg bygge "vegger" rundt bagasjen slik at det blir helt firkantet, og da blir det lettere å bygge pluss at det blir mye penere. Har en skisse over hvordan det kan bli, men har den ikke her. Kan legge den ut senere. Men hvertfall så kommer jeg til å kjøpe kicker solo baric subber. Om det blir 2 stk 10" eller 1 stk 12" vet jeg ikke, jeg spiller ikke mye trance o.l så jeg trenger noe som kan ta dyp bassen. Burde kanskje ha 12" da ? 15" blir litt for tregt.. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TropicX Skrevet Juni 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 da bør du gå for 12" ja! hvisdu vil ha dyp bass. får jo det med 15", men lyden blir finere med 12"!! Gleder meg til bilder! :D Starter å bygge anlegg i bilen snart jeg å! Siter PROSJEKT PASSAT1 '98 PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen NÅ ~ VW Passat GTE '16 X ~ VW Passat `08 SportLine X ~ VW Passat `98 X ~Audi A4 `95 Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Juni 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 kult ! post bilder her da ! hva av anlegg skal du ha ? jeg har såvidt begynt på veggene rundt. Siden jeg ikke har noe anlegg nå så begynner jeg på "grunnarbeidet". Dette er hva anlegget kommer til å inneholde : 4" frontsett fra Hart Audio. 5,25" 3 veis - dobbel diskant + mellomtone i sidene bak. 2 stk 6,5" 2-veis + 2 stk 4" 2-veis + tweetere i hattehylla. 1 stk 12" Kicker Solo Baric L5 sub 1 stk 4 kanals lightning audio strike forsterker til frontsett og 6,5" høytalerne i hattehylla. 1 stk monoblokk til sub, har ikke funnet ut hva jeg skal velge enda. 1 stk 4 kanals forsterker til 5,25" høytalerne i siden bak og 4" høytalerne i hattehylla. Har ikke funnet hvilken jeg skal velge ennå. Blir nok ikke verdens beste anlegg liksom, men dette vil holde i LAAAAAAAAAAAANGE baner for meg. Eneste jeg er ute etter er fin lyd og noe jeg kan spille opp med uten å bli flau hvis noen vil høre :D Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TropicX Skrevet Juni 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2004 Det jeg har er: RF RFX9220 CD Spiller - kjøpt i USA og er 4*50W, ikke 4*40w som de selger i Norge. RF Punch 451S 2 kanaler - Kjøpt i USA PF Punch 551X 4 kanaler - Kjøpt i USA RF FRC 3(xxx) husker ikke de siste sifrene, men er 6x9 med 150W - kjøpt i USA RF Punch P310D2 10" sub - Kjøpt i Norge Frontsettet er det orginale som er i A4'n min, Byttes ut senere med noe RF! Tror dette holder for meg håper jeg! Gleder meg til å få koplet det opp! :D Litt "amric" preg over dette anlegget! Starter å bygge litt i bilen om litt. bare få tak i materiale osv. planlegge litt osv! Siter PROSJEKT PASSAT1 '98 PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen NÅ ~ VW Passat GTE '16 X ~ VW Passat `08 SportLine X ~ VW Passat `98 X ~Audi A4 `95 Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg