Gå til innhold

Tråden om min Cherry GTT

Ranger emnet

clone baby

Anbefalte innlegg

Hei.

Tengte jeg kunne starte en - Tråden om min Cherry GTT - tråd, så slik går den->

Kjøpe meg en Cherry GTT for ca 1 uke siden av en kar i arna (han skulle vist starte ett prosjekt men bestemte seg for og selge den, titt her)

Karen hadde vist kjøpt den av en fyr på Voss der den vist hadde stått i 3 år uberørt. Bilen er gått 138.000km, har sentrallås og alarm,

Kjørte ut og tok den på henger, og betalte karen, men han ambefalte og bare ta ut div deler av den for karrosseriet var vist ikke 100% rustfritt, if u c ? :D

2.jpg

13.jpg

5.jpg

Men etter en liten tanke stund fant jeg ut att jeg ville ha ett prosjekt og holde på nå som sommerferien er her.

Bilen har ganske så mye "rust" under men ingen alvorlig tror jeg, ihværtfall så er det ikke umulig og få noe bil ut av den, så jeg regner med og ta fram skrape og gørste og begynne og gjøre den ok før jeg begynner med noe annet, men sparket helder i gang med og gjøre den ok inni med understells behandling og lapping av rust hull.

Seter, deksler og tepper ble revet ut og reingjøringen begynte

18.jpg

16.jpg

Som dere sikkert ser så er setene så og si dønn strøken og så heller ikke så stygge ut yummy

Med bilen følgte det med Dino ratt og turbo trykk måler som så noe lunne fresht ut (måleren sitter til venstre for Cd-spiller "plassen")

15.jpg

Felgene var utrolig nokk strøkne de også , men lo litt da jeg så klaringen mellom dekk og demper bak, hva var klaringen? hehe, gnisse gnisse, altså så subbet den direkte så her må man til med ett par spacere tror jeg for og få hjulene til og går rundt uten kvining etter gummi og metall thumpsup PS. ja, jeg vet, DEN MÅÅÅ SENKES!

14.jpg

Som jeg hadde forstått så har bilen fått seg en liten trykk på høyre front blinklys og grill mens side panelet var trykt innover der døren øpnes men klarte og rette den ut med ett skrujern og med tunga rett i munnen ( bildet viser ikke resultatet, men skaden før jeg fixet det, bilder kommer)

13.jpg

Men tror jeg tar dagen og fortsetter i morra og flere bilder vil nokk dukke opp iløpet av morgen kveld.

C U l8r folks.

Clony...

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 224
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Felgene fikk en god omgang felgrens og resultatet bled Bling* Bling*

14inc.jpg

Turboemblemet kom på plass :D

grill.turbo.jpg

Huff, dette må byttes :( noen som har det forresten?

knustblinklys.jpg

Tror jeg skal bytte ut sideblik lysene i noen hvite 4kanta lykter, eller hva mener dere? noen andre forslag?

sideblinklys.jpg

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESJ!! likte ikke bakbumperen helt, trenger ett lag lakk tror jeg, men vet dere om det finnes andre bakbumpere til cherryene?

baken.jpg

Eksosanlegget så ikke akkurat orginalt ut, lurer på hva der er :confused: det var no rent og pent :) så den trokke jeg bytter...

endetut.jpg

Begynte og rive ut interriøret og skrape gulvene rene for og bunnsmøre de, men hva midler bør jeg bruke til det og hvordan gjør jeg det?

gulvreingj%f8ring.jpg

gulvreingj%f8ring2.jpg

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet noe om denne potten? er den orginal eller er det noe "racing" potte?

eksosanlegg.jpg

Eksosmanefoil skal reingjøres og varmeskjoldet skal av, men vil jeg få noe effektøkning av og rense rørene innvendig?

eksosgrenr%f8r.jpg

eksosgrenr%f8r2.jpg

Denne skal sandblåses og lakkes.

fragasshustilturbo.jpg

Fra turbo til eksosmanifoil, denne skal reingjøres.

fraturbotileksosmanifoil.jpg

Her skal jeg bytte ut luftfilteret til kon filter, tror det skal bli bra jeg..

luftfilter.jpg

Huff. Festene til giroverførings stangen er gåen eller rett og slett rustet i stykker.

gir%20stag.jpg

Sån, det får være nokk for i dag, kom gjerne med forslag til hva jeg kan gjøre og gi noen tips hvis du har noen på lur.

Så c u l8r m8s :cool:

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider