Gå til innhold

Tråden om min Cherry GTT

Ranger emnet

clone baby

Anbefalte innlegg

• Svar 224
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kan få ordnes no alko dempere til cherry.,. på be-4-you.com =) ligger ikke på siden..men ta og hør med stian =) eller no jeg fikk en bra tilbud av han..på turbo grove bremse sett oxo til cehrryen ja =)=)

nå værende bil: =)

-Honda CRX v-tec 91mod

-Peugot 206 99mod 1,6xs (NB! til salgs,16"1000migila.falken 205x45,air fitler kit,simons effekt annlegg3",cd/radio/senket 40mm,blå,gi bud ;)bilder kommer)

Tidligere biler:

- opel kadett solgt til herrene av RDL prosjekt

-Nissan Cherry GT Turbo Intercooler

-BMW 325 e30

-Opel corsa 1,3 gt sport

-BMW 320 e30

http://www.kris.1000lecie.pl/crxpics/Honda%20CRX-1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn til info, hadde akkurat samme problem (ikke bensinpumpe + null tenning) når jeg byttet motor på bilen min

Hadde fått hjelp til å demontere både fra delebilen og bilen min, og kompisen min demonterte invendig på begge , og hadde slengt en liten blank boks i baksetet, gjemt under noe annet (også på begge bilene).

satte (nesten) alt sammen igjen og motoren gikk veeldig fint rundt men det kom ikke tenning eller bensin...

Fikk tak i måleskjema for hjernen og fant at det var 0 strøm ut..

etter flere dager med banning og sjekking av alle kabler, kryssjekking av kabler mellom bilene og sjekking av at nye og gamle kontakter stemte fant jeg rent tilfeldig den lille boksen, koblet til og vips..... (sendte noen vennlige ord til min kompis...;))

men hvertfall, muligens du har en slik boks som er defekt. Den skal få impulser fra roteringen på motoren, og bla sørge for at bensinpumpa stopper hvis du kræsjer. relativt liten boks, med en 7-8 ledninger på hos meg.. festet på et stag under handskerommet. (på Mitsubishi Galant '88-92)

Kult prosjekt, er ikke mange av de der i live lengere :)

:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jafo

Bare sånn til info, hadde akkurat samme problem (ikke bensinpumpe + null tenning) når jeg byttet motor på bilen min

Hadde fått hjelp til å demontere både fra delebilen og bilen min, og kompisen min demonterte invendig på begge , og hadde slengt en liten blank boks i baksetet, gjemt under noe annet (også på begge bilene).

satte (nesten) alt sammen igjen og motoren gikk veeldig fint rundt men det kom ikke tenning eller bensin...

Fikk tak i måleskjema for hjernen og fant at det var 0 strøm ut..

etter flere dager med banning og sjekking av alle kabler, kryssjekking av kabler mellom bilene og sjekking av at nye og gamle kontakter stemte fant jeg rent tilfeldig den lille boksen, koblet til og vips..... (sendte noen vennlige ord til min kompis...;))

men hvertfall, muligens du har en slik boks som er defekt. Den skal få impulser fra roteringen på motoren, og bla sørge for at bensinpumpa stopper hvis du kræsjer. relativt liten boks, med en 7-8 ledninger på hos meg.. festet på et stag under handskerommet. (på Mitsubishi Galant '88-92)

Kult prosjekt, er ikke mange av de der i live lengere :)

:cool:

Blank boks? er ikke sikker på hva du mener, noen andre som kan fortelle meg hva det er?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, kan være noe der.. har du sjekka TCU-enhetene? (Time Control Unit). På min bluebird sitter den på A-stolpen på førersida. Er 2kontakter med 8 ledninger hver eller noe. Vet ikke om denne styrer tenning/bensin men..

for å friske opp, så hadde jeg akkurat det samme problemet som deg. bensinpumpe ville ikke starte på tenninga, og det kom ingen gnister. Jeg hadde glemt to kontakter som kom fra hovedskjøtene - kobla sammen i motorrommet - og inn på ECCS under passasjersetet. Det var denne som gav strøm til hjernen, med andre ord. Sjekk derfor at hjernen får strøm.

Vet ikke om E15ET motoren har tenningsbanksensor, hjernestyrt coil (?) og slikt men? har den det, så kan det være problemet. Jeg tror iallefall bensinpumpe problemet og ingen gnist henger sammen. sjekk ALLE ledninger for brudd/kortslutning/fysisk skade!

jordinga til pumpa er f.eks skjerma som er jorda til ECCS igjen... er det brudd på denne, så er det f.eks ikke sikkert at den tror pumpa går og dermed vil den ikke gi gnist.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

hvorfor skal du dra ut ledningene? skal du teste for spenning/motstand, så trenger du ikke dra dem ut.. bare bruk "pinnene" inne i kontakten

Hehe, saken er att jeg har fått sån floke på lednings dunken att jeg har problemer med og få den på plass

PS! jeg fant en jordings ledning som hadde blitt brent opp! jeg følgte ledningen og den endte opp med sikrings boxen hvor sikringen hadde klart og smelte opp 50/50 :D

Har oxå tatt ut alarmen som skapte en del spagetti under dashen og i motor rommet, så det blir litt lettere og gå over orginal ledningene ;)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.carstyling.no

her finner du oxo et par forskjellige senkesett til nissan cherry/sunny =) ellers åssen går bil prosjektet? fått liv i bilen?

nå værende bil: =)

-Honda CRX v-tec 91mod

-Peugot 206 99mod 1,6xs (NB! til salgs,16"1000migila.falken 205x45,air fitler kit,simons effekt annlegg3",cd/radio/senket 40mm,blå,gi bud ;)bilder kommer)

Tidligere biler:

- opel kadett solgt til herrene av RDL prosjekt

-Nissan Cherry GT Turbo Intercooler

-BMW 325 e30

-Opel corsa 1,3 gt sport

-BMW 320 e30

http://www.kris.1000lecie.pl/crxpics/Honda%20CRX-1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider