clone baby Skrevet Juni 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Pussa og polerte Ventildekselet i dag. Var ett reint helvet*e og tok ca 2 1/2 timer men det var verdt det :D Brukte først ett grovt pusse papir og så middels grovt, vann slipe papir og fint vannslipe papir og til slutt brukte jeg Autosol for extra glans :cool: Neste plan er og lakke skriften rød. Men bør jeg lakke hele greien av noe? klarlakk? eller? vil det komme til og ruste om jeg har den slik? Før: Etter: Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Juni 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Sånn! nå er Toppdekselet ferdig, resultatet ble slik-> Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G.O.M.P. Skrevet Juni 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 fett prosjekt feit bil. går motoren, og virker turboen? er det ikke orginal Intercooler på cherryene? Siter - 98 ITR - 00 Civic Vti - 77 Civic 3d 1,2 (prosjekt, trenger motor) - 95 Astra 1,8 16v GLS (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Juni 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Originally posted by G.O.M.P. fett prosjekt feit bil. går motoren, og virker turboen? er det ikke orginal Intercooler på cherryene? Hei ja, Jeg vet ikke om motoren går men regner med det :D Turboen ser ut til og være i god stand og det er desverre ikke intercooler orginalt på de :( Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1nsane Skrevet Juni 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Kult prosjekt! Flittig med kamera hvertfall:D Keep it going Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cato69 Skrevet Juni 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Rå bil , håper motor´n går da :) Lykke til videre :D :D Siter 81 Bmw M535 Turbo 87 Bmw 518 xxxxxxxxxx Skrota \ Solgt xxxxxxxxx 94 Ford mondeo Sedan 2.0L 16v Rs 65 Dodge Coronet 318 82 Honda Civic 1.3 91 Ford taurus 86 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Juni 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Originally posted by 1nsane Kult prosjekt! Flittig med kamera hvertfall:D Keep it going Tja, skal no prøve og ta så mangen bilder jeg klarer, så bare ta noe turer innom du så skal jeg oppdatere dere med flere bilder ;) Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Juni 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Originally posted by cato69 Rå bil , håper motor´n går da :) Lykke til videre :D :D Takker :) Jah, håper motoren går jeg oxå, men hvis den ikke kjør det så er det no ikke værdens undergang, tror jeg da :rolleyes: Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a32 Skrevet Juni 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Originally posted by clone baby Når jeg har fått motoren i gang så skal jeg kjøpe inn Intercooler og dump. hvordan burde jeg festet IC'en? Kuult prosjekt! Jeg hadde på min GTT montert IC'n omtrent som på det første bilde, men med IC'n nærmere radiatoren for å få på fangeren (tykk IC). Kjøleviftene skrudde jeg av "ramma" og sveiset dem fast i fanger-jærnet forran IC'n. JA! Tja...litt liten IC? IKKE SLIK! Får jo ikke no kjøling der :( Siter Nissan Maxima QX-R A32 97mod Nissan 200SX S13 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cato69 Skrevet Juni 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Originally posted by a32 IKKE SLIK! Får jo ikke no kjøling der :( [/b] Hull i panseret ;) Siter 81 Bmw M535 Turbo 87 Bmw 518 xxxxxxxxxx Skrota \ Solgt xxxxxxxxx 94 Ford mondeo Sedan 2.0L 16v Rs 65 Dodge Coronet 318 82 Honda Civic 1.3 91 Ford taurus 86 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a32 Skrevet Juni 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Originally posted by cato69 Hull i panseret ;) Ahh..ok :) Men det gir mye bedre kjøling med IC'n i front. Det hjelper ikke så mye med hull i pansere når det er ting som sperrer for lufta etter IC'n. På f.eks Impreza'n til Petter Solberg (og andre med topp montert IC) flytter de IC'n til fronten av bilen for å få tilstrekkelig kjøling (og riktig luftstrømmer rundt / i bilen, siden all luft som tas inn i motor-romme må gå under bilen på vei ut. Da er det jo dumt å hente lufta som går over bilen, som gir "downforce", og putte den under bilen i stede, som gir "uppforce" :D ...nei...mulig jeg er litt på vidda, men det er vel noe i det jeg sier?) Siter Nissan Maxima QX-R A32 97mod Nissan 200SX S13 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Juni 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Nye planer! Motoren skal ut, blokken skal pusses og lakkes, bunnpannen skal også få en chain, motor rommet skal pusses og lakkes på nytt. Planlegger også og sette batteriet bak i bilen eller noe slik, skal i hværtfall vekk ifra motor rommet samt spyleveske beholder osv. motor rommet skal være så clean så mulig var planen men først skal motoren overhales. IC'en kommer nokk nå alt er på lass og vasket osv. Får se hvordan været er i morra (mekker ute) men regner med og begynne i morra. Jeg vil holde dere oppdatert med bilder i morra så fort jeg får begynt. Cul8r folks :hello: Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juni 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 hva med å teste motor -før- du plukker den ut? :) hvis ikke kan det jo hende du roter deg bort og sitter med 250 løsninger om hva som kan være feil... når det gjelder IC montert over motor; GTi-R! ;) er vel kjent at de ikke kjøler så bra som frontmontert da... Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Juni 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Originally posted by Hawkon hva med å teste motor -før- du plukker den ut? :) hvis ikke kan det jo hende du roter deg bort og sitter med 250 løsninger om hva som kan være feil... når det gjelder IC montert over motor; GTi-R! ;) er vel kjent at de ikke kjøler så bra som frontmontert da... Tja, du sa noe der... om jeg tenker meg litt om nå så hadde jo det vært det beste :) får ta ut bensinpumpen da og se om jeg får liv i den, tror det er bare den og coilen eller det elektriske som er gale, men funker motoren så går den ut for reingjøring :D Takk for tipset.. PS. for de som lurer på det med og få motoren ut kan jo titte på denne posten -> Link Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 kjør 12 volt (koble ledninger med 10A sikring mellom rett på batteriet) og test pumpa.. funker den ikke, så ta kontakt med meg i morgen.. da skal jeg ha (etter planen) implementert og testa walbro pumpa mi.. hvis din er gåen, så kan du få min gamle for en billig penge... :) Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg