Gå til innhold

Tråden om min Cherry GTT

Ranger emnet


clone baby

Anbefalte innlegg

Pussa og polerte Ventildekselet i dag. Var ett reint helvet*e og tok ca 2 1/2 timer men det var verdt det :D

 

Brukte først ett grovt pusse papir og så middels grovt, vann slipe papir og fint vannslipe papir og til slutt brukte jeg Autosol for extra glans :cool:

 

Neste plan er og lakke skriften rød.

 

Men bør jeg lakke hele greien av noe? klarlakk? eller? vil det komme til og ruste om jeg har den slik?

 

Før:

 

ventil%20deksel3.jpg

 

 

Etter:

 

polerttopp.jpg

 

polerttopp1.jpg

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 224
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by G.O.M.P.

fett prosjekt

feit bil.

går motoren, og virker turboen?

er det ikke orginal Intercooler på cherryene?

 

Hei ja,

 

Jeg vet ikke om motoren går men regner med det :D

 

Turboen ser ut til og være i god stand og det er desverre ikke intercooler orginalt på de :(

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by clone baby

Når jeg har fått motoren i gang så skal jeg kjøpe inn Intercooler og dump.

 

hvordan burde jeg festet IC'en?

 

Kuult prosjekt!

 

Jeg hadde på min GTT montert IC'n omtrent som på det første bilde, men med IC'n nærmere radiatoren for å få på fangeren (tykk IC).

Kjøleviftene skrudde jeg av "ramma" og sveiset dem fast i fanger-jærnet forran IC'n.

 

JA!

intercooler.JPG

 

Tja...litt liten IC?

Cooler-3.jpg

 

IKKE SLIK! Får jo ikke no kjøling der :(

0271_1hi.jpg

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cato69

 

Hull i panseret ;)

 

Ahh..ok :)

 

Men det gir mye bedre kjøling med IC'n i front. Det hjelper ikke så mye med hull i pansere når det er ting som sperrer for lufta etter IC'n.

På f.eks Impreza'n til Petter Solberg (og andre med topp montert IC) flytter de IC'n til fronten av bilen for å få tilstrekkelig kjøling

(og riktig luftstrømmer rundt / i bilen, siden all luft som tas inn i motor-romme må gå under bilen på vei ut. Da er det jo dumt å hente lufta som går over bilen, som gir "downforce", og putte den under bilen i stede, som gir "uppforce" :D ...nei...mulig jeg er litt på vidda, men det er vel noe i det jeg sier?)

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye planer!

 

Motoren skal ut, blokken skal pusses og lakkes, bunnpannen skal også få en chain, motor rommet skal pusses og lakkes på nytt. Planlegger også og sette batteriet bak i bilen eller noe slik, skal i hværtfall vekk ifra motor rommet samt spyleveske beholder osv. motor rommet skal være så clean så mulig var planen men først skal motoren overhales.

 

IC'en kommer nokk nå alt er på lass og vasket osv.

 

Får se hvordan været er i morra (mekker ute) men regner med og begynne i morra. Jeg vil holde dere oppdatert med bilder i morra så fort jeg får begynt. Cul8r folks :hello:

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å teste motor -før- du plukker den ut? :) hvis ikke kan det jo hende du roter deg bort og sitter med 250 løsninger om hva som kan være feil...

 

 

når det gjelder IC montert over motor; GTi-R! ;)

er vel kjent at de ikke kjøler så bra som frontmontert da...

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

hva med å teste motor -før- du plukker den ut? :) hvis ikke kan det jo hende du roter deg bort og sitter med 250 løsninger om hva som kan være feil...

 

 

når det gjelder IC montert over motor; GTi-R! ;)

er vel kjent at de ikke kjøler så bra som frontmontert da...

 

Tja, du sa noe der... om jeg tenker meg litt om nå så hadde jo det vært det beste :) får ta ut bensinpumpen da og se om jeg får liv i den, tror det er bare den og coilen eller det elektriske som er gale, men funker motoren så går den ut for reingjøring :D

 

Takk for tipset..

 

 

PS. for de som lurer på det med og få motoren ut kan jo titte på denne posten -> Link

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjør 12 volt (koble ledninger med 10A sikring mellom rett på batteriet) og test pumpa.. funker den ikke, så ta kontakt med meg i morgen.. da skal jeg ha (etter planen) implementert og testa walbro pumpa mi.. hvis din er gåen, så kan du få min gamle for en billig penge...

 

:)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår