Gå til innhold

Tråden om min Cherry GTT

Ranger emnet


clone baby

Anbefalte innlegg

  • Svar 224
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grunnet dårlig vær og lite tid så har det ikke skjed så mye med prosjektet, men i dag skinte solen og det var såpasse tørt på bakken att jeg tok turen ut og satt i gang med og skru løs bensintanken for og ta ut bensinpumpen som jeg tror er defekt.

 

Hvordan tester jeg denne om den funker? greit nokk, jeg vet att jeg kan koble til 12V for og se om den i det heletatt pumper, men det var så mangen ledninger så jeg ble litt forvirret, så derfor lurte jeg på om noen av dere viste hvilken ledninger jeg skal bruke for og teste pumpen. Her er noen bilder av bensinpumpen:

 

bensinpumpe1.jpg

 

bensinpumpe2.jpg

 

bensinpumpe3.jpg

 

bensinpumpe4.jpg

 

bensinpumpe5.jpg

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe større bilder hadde vært å en fordel...

 

Den røde ledningen inni hvor går den? og er den røde koblet sammen med den gule på utsiden?

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahh, samme pumpe som på bluebird ser det ut til.

 

skru av huset (3 bolter som fester de 'stavene' som går ned under pumpa...), så skrur du av ledningene (rød og svart)... (småe skruer/mutre, så pass godt på), og åpne slangeklemma... da får du til å dra pumpa ut fra huset.

 

pass på så du ikke skader målebøya på sida der.

 

er ikke noen vanskelig operasjon å skru pumpa tilbake, så det er nesten enklere å teste den hvis du har tatt den ut. står forresten merking på polene til pumpa hva som er minus og hva som er pluss.

 

ps: husk å ikke kjøre pumpa for lenge da den bruker bensinen den pumper til å avkjøle seg.. kjører du den da lenge på luft, så kan det bli varmt..

 

 

dette er altså pumpa (nederst):

fuelpumps.JPG

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

Er flere gtter i bergen!

Har en kompis som holder på med en som er fikset opp, han er nesten ferdig. Og motoren har fått noen hemmelige forandringer, hoho..... øøøøennnnn pysh

btw, er poppoff originalt på bilen!

 

Cherry GTT har orginalt en overtrykks-ventil, hvis noe skulle føre til for høyt turbotrykk. Åpner ved ca 0,7bar.

Denne må sveises igjen når man skal justere opp trykke.

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halla...detter et morro prosjekt..har hatt en slik tidligere...veldig morro bil... hadde 220hk på 800kg..hadde rippa bilen for alt og satt in bur omp stoler om 4 pkt seler =) større turbo t28 =) og intercooler .porta toppen osv..lada 1,1 bar...denne bilen er litt stress med å få tak i trim deler..men får du tak i kontaker i japan så har du store muligheter =) dette er abbsulutt helt morro bil hehe... lykke til...noen du lurer på så kan jeg prøve å svare... ikke helt proff på den bilen men har skrudd litt på 'n..

nå værende bil: =)

 

 

-Honda CRX v-tec 91mod

-Peugot 206 99mod 1,6xs (NB! til salgs,16"1000migila.falken 205x45,air fitler kit,simons effekt annlegg3",cd/radio/senket 40mm,blå,gi bud ;)bilder kommer)

 

Tidligere biler:

 

- opel kadett solgt til herrene av RDL prosjekt

-Nissan Cherry GT Turbo Intercooler

-BMW 325 e30

-Opel corsa 1,3 gt sport

-BMW 320 e30

http://www.kris.1000lecie.pl/crxpics/Honda%20CRX-1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a32

 

Cherry GTT har orginalt en overtrykks-ventil, hvis noe skulle føre til for høyt turbotrykk. Åpner ved ca 0,7bar.

Denne må sveises igjen når man skal justere opp trykke.

 

vet du hvor denne ventilen sitter på eldre nissan? (E/CA blokka).. sitter den til venstre på innsugsmanifolden?

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

 

vet du hvor denne ventilen sitter på eldre nissan? (E/CA blokka).. sitter den til venstre på innsugsmanifolden?

 

 

 

På E-motoren sitter den til høyre på innsugsmanifolden (eller venstre side hvis du står forran bilen å ser ned i motor romme).

Husker ikke hvor den er på T12 CA18ET-motoren, men 200SX S13 med CA18DET har elektronisk sperre og ikke en slik ventil.

 

Den er i messing, rund med ca 6cm diameter og ca 7 cm høy. På toppen er den en liten talerken som sitter festet i midten.

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ElectronicMix

Pumpa går den..!

 

Ta et bilde rett på kontakten i enden så skal jeg si hvem som får den til og svive :D

 

Du må ha mye fritid!

 

Skjer masse her jo!

Godt og se!

 

Pumpen funker? var den ikke defekt da? hmm, jeje..

 

Skal ta nermere bilde av pumpen i morra, og ja! jeg har mye fritid :D har nettopp sluttet på skolen og holder på og søke læreplass hos ett eller annet bilværksted, men det ser ikke så lyst ut med ledige plasser i år, så jeg må nesten få meg en midlitidig jobb i år, men regner med og ta 2-3 md'r ferie :cool:

 

Har forresten smørt heeele bilen inn i orcetrol eller hva det heter (rust middel) så flere bilder kommer ;)

 

l8r folks!

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg sa når du henta bilen var:

 

Pumpe og Coil får ikke strøm.

 

Pumpa gikk og dura som bare faen den når jeg kjørte strøm på den :D

 

kontakt.JPG

 

 

Det er enten sånn:

 

Rød og Blå

eller

Svart og Gul.

 

Husker bare plassering ikke farger.

Farger er bare for og forklare hvor de sitter :)

 

Håper du skjønner noe av dette.

2003 A4 1.8 TQ

2001 Polo 1.4TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ElectronicMix

det jeg sa når du henta bilen var:

 

Pumpe og Coil får ikke strøm.

 

Pumpa gikk og dura som bare faen den når jeg kjørte strøm på den :D

 

Det er enten sånn:

 

Rød og Blå

eller

Svart og Gul.

 

Husker bare plassering ikke farger.

Farger er bare for og forklare hvor de sitter :)

 

Håper du skjønner noe av dette.

 

Men hvis pumpen fungerer og det er 12V strøm i den ledningen som går bak til pumpen , hva er problemet da?

 

PS. Du har vell ingen anelse på hva som har skjedd her?

 

gir%20stag.jpg

 

og en liten ting til, var det meningen att de felgene som sto på bilen skulle brukes til den bilen? virker som begge bakhjulene subber inntil demperene, asså att felgene er for breie.. menmen, får no bare kjøpe noen spacere og ha der for og få hjulene mer ut ;)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår