Gå til innhold

Tråden om min Cherry GTT

Ranger emnet

clone baby

Anbefalte innlegg

• Svar 224
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har nå smørt hele bilen inne med ovatrol eller hva det heter (rust middel) og lurer nå på hva jeg kan ta oppå det for og få det til og se litt bedre ut enn det er nå.

gulvreingj%f8ring2.jpg

Er det kansje textyl som er tingen og smøre oppå dette? saken er att jeg vil ha noe som tåler litt og som gjør ett eller annet for og forhindre ny rust + jeg vil ha det litt mer "strøkent" , og da mener jeg og male over alt med noe for att det skal se litt bedre ut, if u c?

Noen ideer?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk haien ;)

Jeg var hos høggeren i dag og fant noe som lignet på en liten Intercooler som var skrudd i en mitcubishi lancer turbo disel, men da jeg så nøyere på den så står det Toyo Radiator på den :(

Dette er altså en radiator og ikke en intercooler?

rad1.jpg

rad2.jpg

rad3.jpg

rad4.jpg

Kan ikke fatte hva som er forskjellen på en radiator og en intercooler, er det noe forskjell eller ikke?

Kan jeg bruke denne radiatoren (hvis det er det) som intercooler?

Edit: tror da det er en intercooler jeg, det er jo ingen påfyllings greie på den, og den er vell litt for liten for og være radiator.

Noen som har peiling på hvor mye effekt jeg kan øke med den? Nå skal det være 120hk i bilen, så hvor mye kan jeg presse bilen med den IC'en?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by clone baby

Takk haien ;)

Jeg var hos høggeren i dag og fant noe som lignet på en liten Intercooler som var skrudd i en mitcubishi lancer turbo disel, men da jeg så nøyere på den så står det Toyo Radiator på den :(

Dette er altså en radiator og ikke en intercooler?

Kan ikke fatte hva som er forskjellen på en radiator og en intercooler, er det noe forskjell eller ikke?

Kan jeg bruke denne radiatoren (hvis det er det) som intercooler?

Edit: tror da det er en intercooler jeg, det er jo ingen påfyllings greie på den, og den er vell litt for liten for og være radiator.

Noen som har peiling på hvor mye effekt jeg kan øke med den? Nå skal det være 120hk i bilen, så hvor mye kan jeg presse bilen med den IC'en?

Det er nok en intercooler. Røra inn og ut er like høyt plasert og veldig tykke i forhold til den lille kjøleren.

"rørene" eller kanalene i registere er større på en IC enn på en radiator. En radiator vil ikke tåle all den lufta som må gjennom, og antagelig vil brønnen løsne fra registere.

Når du har trimma opp GTT'n din, vil den antagelig suge i seg opp til ca 160 liter luft pr sekund!

Den IC'n er ikke veldig stor? Tror ikke jeg ville kjørt med mer enn maks 1,2bar med den der. Du er nøtt til å plasere den forran radiatoren i hvertfall, og gi den masse kald luft!

NB! Det finnes noen retnings bestemte intercoolere! Se etter piler på IC'n (eller om du kan se inn på registere på sidene om det er noen forskjell)

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a32

Det er nok en intercooler. Røra inn og ut er like høyt plasert og veldig tykke i forhold til den lille kjøleren.

"rørene" eller kanalene i registere er større på en IC enn på en radiator. En radiator vil ikke tåle all den lufta som må gjennom, og antagelig vil brønnen løsne fra registere.

Når du har trimma opp GTT'n din, vil den antagelig suge i seg opp til ca 160 liter luft pr sekund!

Den IC'n er ikke veldig stor? Tror ikke jeg ville kjørt med mer enn maks 1,2bar med den der. Du er nøtt til å plasere den forran radiatoren i hvertfall, og gi den masse kald luft!

NB! Det finnes noen retnings bestemte intercoolere! Se etter piler på IC'n (eller om du kan se inn på registere på sidene om det er noen forskjell)

Hvor mye gamp tror du det blir i cherry'n med 1,2bar ?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye gamp tror du det blir i cherry'n med 1,2bar ?

Har ikke peiling på hvor mange hk du har da, men hvis allt annet er orginalt, så burde det vær minst 140hk, kansje 150?

Det er jo tross allt en dobbling av trykke :D

Kommer jo litt ann på hvor god "flow" det er i den IC'n, og hvor rette du klarer å lage rørene til og fra IC'n.

Litt eksos modifisering og åpent luftfilter i tilllegg burde vel gi ca 160hk? Da går det i hvertfall bra! Det vet jeg!

Jeg prøvekjørte en 200SX S13 før jeg kjøpte den, mens jeg hadde en GTT. Selger'n så bort på meg,med fett glis om kjeften, og spurte meg om jeg syns det gikk bra? Men jeg måtte desverre tørke av glise hans og opplyse han om att Cherry'n min gikk bedre :D

Hadde da kun stor og tykk IC og strakt eksosrør og 1,3bar ;)

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a32

Har ikke peiling på hvor mange hk du har da, men hvis allt annet er orginalt, så burde det vær minst 140hk, kansje 150?

Det er jo tross allt en dobbling av trykke :D

Kommer jo litt ann på hvor god "flow" det er i den IC'n, og hvor rette du klarer å lage rørene til og fra IC'n.

Litt eksos modifisering og åpent luftfilter i tilllegg burde vel gi ca 160hk? Da går det i hvertfall bra! Det vet jeg!

Jeg prøvekjørte en 200SX S13 før jeg kjøpte den, mens jeg hadde en GTT. Selger'n så bort på meg,med fett glis om kjeften, og spurte meg om jeg syns det gikk bra? Men jeg måtte desverre tørke av glise hans og opplyse han om att Cherry'n min gikk bedre :D

Hadde da kun stor og tykk IC og strakt eksosrør og 1,3bar ;)

Hehe, men den e god! kan du fortelle litt om radiator bytting osv? jeg har fått tak i en radiator som er litt større enn den orginale, hva vil jeg få ut da?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, men den e god! kan du fortelle litt om radiator bytting osv? jeg har fått tak i en radiator som er litt større enn den orginale, hva vil jeg få ut da?

Vet ikke helt om jeg sjønte spørsmåle...radiatoren er jo ganske enkel å bytte...ikke no spess lufte-teknikk...

GTT-radiatoren er jo stor nok den? Helt ut til sidene, ganske trangt, er det plass til større? Må jo eventuellt bli tykkere?

Hvis du er ute etter mer kjøling av motor, ville jeg heller montert oljekjøler.

Jeg hadde ikke noen ekstra olje-kjøler på min GTT, og det holdt til "normal" bruk. Kjørte aldri på bane da, vel å merke.

(GTT'n har kjølevæske-kjølt oljekjøler i bakkant av motor, like ved oljefiltere. Ikke like effektiv som frontmontert luftkjølt oljekjøler)

Du ser den orginale oljekjøleren her til venstre for eksosanlegge, rett under det lyseblå oljefiltere:

8.jpg

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjørte på med 180hk med orginal turbo...hadde turbo xs ventil og intercooler lada på 1,1 =) satt inn større turbo den t28'n og bremsa ned til 220...

nå værende bil: =)

-Honda CRX v-tec 91mod

-Peugot 206 99mod 1,6xs (NB! til salgs,16"1000migila.falken 205x45,air fitler kit,simons effekt annlegg3",cd/radio/senket 40mm,blå,gi bud ;)bilder kommer)

Tidligere biler:

- opel kadett solgt til herrene av RDL prosjekt

-Nissan Cherry GT Turbo Intercooler

-BMW 325 e30

-Opel corsa 1,3 gt sport

-BMW 320 e30

http://www.kris.1000lecie.pl/crxpics/Honda%20CRX-1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by shaniboy

jeg kjørte på med 180hk med orginal turbo...hadde turbo xs ventil og intercooler lada på 1,1 =) satt inn større turbo den t28'n og bremsa ned til 220...

Hei ja, fet cherry du hadde, hvor fikk du tak i stylinge? er på død og liv etter en bakfanger, frontfanger og sideskjørt :(

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel...gud vet hvor man får tak i styling i norge til denne bilen...men nede i austraila er de konge biler! skal se om jeg finner de gamle internett sidene mine..

bilen heter ikke nissan cherry gtt men nissan pulsar et

http://www.jetspeed.com.au/

trykk på off the shelfs kit

så nissan ---> pulsar --> et :)

her finner du litt styling...den i blå er konge..samt den gule

det var en til side om masse trimming og litt av hvert...finner ikke frem den siden..men skal prøve =)

yeah her fant jeg frem =)=)=)=)=)=)

http://www.n12turbo.com <---- mye fine biler...samt min lå oxo der en gang i tida hehe

n12 er motor typen din =)

-Honda CRX v-tec 91mod

-Peugot 206 99mod 1,6xs (NB! til salgs,16"1000migila.falken 205x45,air fitler kit,simons effekt annlegg3",cd/radio/senket 40mm,blå,gi bud ;)bilder kommer)

Tidligere biler:

-BMW 325 e30

-Opel corsa 1,3 gt sport

-BMW 320 e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Honda CRX v-tec 91mod

Tidligere biler:

-BMW 325 e30

-Opel corsa 1,3 gt sport

-BMW 320 e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider