Gå til innhold

Tråden om min Cherry GTT

Ranger emnet


clone baby

Anbefalte innlegg

  • Svar 224
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by clone baby

 

Hmm, tror ikke du har forstått hva jeg mener, skal skifte de delene som kan være slitt før jeg starter den...

 

 

Som andre sier og mener,du starter kanskje litt i feil ende!

Det er en god investering og få noen til og titte på denne motoren og se om det går og få start på den FØR du starter og kjølpe masse deler til den :rolleyes:

 

I mine øyne er dette det beste du kan gjøre,rent økonomiskt.

 

P.s har du overhodet tatt noe rust,eller har du bare malt over?? Tenker på det som måtte være i gulv og fjærtårn

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by millhouse

 

 

Som andre sier og mener,du starter kanskje litt i feil ende!

Det er en god investering og få noen til og titte på denne motoren og se om det går og få start på den FØR du starter og kjølpe masse deler til den :rolleyes:

 

I mine øyne er dette det beste du kan gjøre,rent økonomiskt.

 

P.s har du overhodet tatt noe rust,eller har du bare malt over?? Tenker på det som måtte være i gulv og fjærtårn

 

joa, men jeg er ikke en av de lureste heller da ;) holder på med og få motoren i gang, men mens jeg driver med det så kjøper jeg inn deler, altså om jeg bytter dyser eller noe slikt syntes jeg ikke er noe hærk med og kjøpe selv om motoren ikke går, if u c?

 

Og ja, rusten er skjært vekk og fixet..

 

Har egentlg goooood tid på og fixe motoren, men har ikke hatt så god plass og stå og fixe motor så jeg tok heller interriøret og slikt, forde jeg kjedet meg sån..

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by clone baby

 

joa, men jeg er ikke en av de lureste heller da ;) holder på med og få motoren i gang, men mens jeg driver med det så kjøper jeg inn deler, altså om jeg bytter dyser eller noe slikt syntes jeg ikke er noe hærk med og kjøpe selv om motoren ikke går, if u c?

 

Og ja, rusten er skjært vekk og fixet..

 

Har egentlg goooood tid på og fixe motoren, men har ikke hatt så god plass og stå og fixe motor så jeg tok heller interriøret og slikt, forde jeg kjedet meg sån..

 

 

kjøp deg heller en skyline motor finny if u c?:D

neh da bare kødder blir bra det her når blir det start på motoren da? skulle jo komme opp da og få høre beistet!:cocain: :cocain:

Dyngman,

Det er bedre å være liten og kjapp en stor og slapp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by clone baby

Har planer med og bytte div. slitedeler på motor og andre ting som kan ha blitt slitt, og lurer derfor på hva dere mener jeg bør skifte ut, burde jeg kjøpt ett totalt paknings sett? nye innsprøytnings dyser? tennplugger? målet er og oppnå noen extra HK med og kjøpe f.eks. "tuning" deler, if u c? ;) og da mener jeg bedre deler som tåler mer.

 

Kom med forslag karer!

 

Tror de fleste med så vidt over 200hk har orginale dyser, men med en ekstra dyse montert på røre før innsugsmanifolden.

 

En større turbo hadde jo vært greit?

 

Hvis det er mye sjørtebank i motoren, er det jo lurt å skifte stempler, eventuellt over-dim og borre opp blokka.

Jeg hadde på min tidligere GTT en total klaring (begge sider) på opp til 0,13mm. Det var sjørtebank i den også ved varm motor, men den brukte ikke olje (stemplene lagde ikke riper i sylindrene).

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a32

 

Tror de fleste med så vidt over 200hk har orginale dyser, men med en ekstra dyse montert på røre før innsugsmanifolden.

 

En større turbo hadde jo vært greit?

 

Hvis det er mye sjørtebank i motoren, er det jo lurt å skifte stempler, eventuellt over-dim og borre opp blokka.

Jeg hadde på min tidligere GTT en total klaring (begge sider) på opp til 0,13mm. Det var sjørtebank i den også ved varm motor, men den brukte ikke olje (stemplene lagde ikke riper i sylindrene).

 

Hørtes fornuftigt ut, glad for att du gidd og ta deg tid til og hjelpe meg og siden du har hatt en cherry bak i tiden :)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lenge vudert og ha noen instrumenter i bilen, og tenkte og fjerne luftanlegget i midten av dechen og erstatte det med 4 instrumenter :D

 

Her skal instrumentene plasseres:

 

instrument.JPG

 

 

Og her er platen med instrumentene:

 

 

PIC00001.jpg

 

PIC00003.jpg

 

Bare litt pussing gjenstår så skal den lakkeres svart.

 

Skal ta flere bilder av hele oppsette når det er ferdig ;)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

hvor fikk du tak i disse målerne?

 

hva slags plate er det?

 

ser bra ut :)

 

Målerene aka instrumentene? kjøpte de på bilextra.

 

Hva slags plate? vell, det er en hard plastikk plate, hvorfor bruke plastikk og ikke metall eller alu.? jo, fordi det var litt lettere og skjære hullene med stanleykniv ;) hehe, men skal pusse den fin og lakke den i samme svart farge som dechen... tror det ble bra, brukte no 1time med platen :D

 

Instrumentene hittil er Turbo/bar - Volt - olje/bar - olje temp. Tenker på og skaffe meg amper - vanntemp - klokke well

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Haien

litt overkill kanksje!!! spå hvorfor ikke ha temperatur for fremre del, midt, og bkre del av motorn???? OVERKILL?

 

Hva er unormalt med en oljetrykksmåler, turbotrykksmåler og spenningsmåler? Siste ser jeg ikke hva er forno ;P

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår