felge Skrevet Juli 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2004 få start på motor først:D Siter u Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Juli 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2004 Originally posted by felge få start på motor først:D Hmm, tror ikke du har forstått hva jeg mener, skal skifte de delene som kan være slitt før jeg starter den... Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet Juli 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2004 Originally posted by clone baby Hmm, tror ikke du har forstått hva jeg mener, skal skifte de delene som kan være slitt før jeg starter den... Som andre sier og mener,du starter kanskje litt i feil ende! Det er en god investering og få noen til og titte på denne motoren og se om det går og få start på den FØR du starter og kjølpe masse deler til den :rolleyes: I mine øyne er dette det beste du kan gjøre,rent økonomiskt. P.s har du overhodet tatt noe rust,eller har du bare malt over?? Tenker på det som måtte være i gulv og fjærtårn Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Juli 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2004 Originally posted by millhouse Som andre sier og mener,du starter kanskje litt i feil ende! Det er en god investering og få noen til og titte på denne motoren og se om det går og få start på den FØR du starter og kjølpe masse deler til den :rolleyes: I mine øyne er dette det beste du kan gjøre,rent økonomiskt. P.s har du overhodet tatt noe rust,eller har du bare malt over?? Tenker på det som måtte være i gulv og fjærtårn joa, men jeg er ikke en av de lureste heller da ;) holder på med og få motoren i gang, men mens jeg driver med det så kjøper jeg inn deler, altså om jeg bytter dyser eller noe slikt syntes jeg ikke er noe hærk med og kjøpe selv om motoren ikke går, if u c? Og ja, rusten er skjært vekk og fixet.. Har egentlg goooood tid på og fixe motoren, men har ikke hatt så god plass og stå og fixe motor så jeg tok heller interriøret og slikt, forde jeg kjedet meg sån.. Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dyngman Skrevet Juli 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2004 Originally posted by clone baby joa, men jeg er ikke en av de lureste heller da ;) holder på med og få motoren i gang, men mens jeg driver med det så kjøper jeg inn deler, altså om jeg bytter dyser eller noe slikt syntes jeg ikke er noe hærk med og kjøpe selv om motoren ikke går, if u c? Og ja, rusten er skjært vekk og fixet.. Har egentlg goooood tid på og fixe motoren, men har ikke hatt så god plass og stå og fixe motor så jeg tok heller interriøret og slikt, forde jeg kjedet meg sån.. kjøp deg heller en skyline motor finny if u c?:D neh da bare kødder blir bra det her når blir det start på motoren da? skulle jo komme opp da og få høre beistet!:cocain: :cocain: Siter Dyngman, Det er bedre å være liten og kjapp en stor og slapp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a32 Skrevet Juli 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2004 Originally posted by clone baby Har planer med og bytte div. slitedeler på motor og andre ting som kan ha blitt slitt, og lurer derfor på hva dere mener jeg bør skifte ut, burde jeg kjøpt ett totalt paknings sett? nye innsprøytnings dyser? tennplugger? målet er og oppnå noen extra HK med og kjøpe f.eks. "tuning" deler, if u c? ;) og da mener jeg bedre deler som tåler mer. Kom med forslag karer! Tror de fleste med så vidt over 200hk har orginale dyser, men med en ekstra dyse montert på røre før innsugsmanifolden. En større turbo hadde jo vært greit? Hvis det er mye sjørtebank i motoren, er det jo lurt å skifte stempler, eventuellt over-dim og borre opp blokka. Jeg hadde på min tidligere GTT en total klaring (begge sider) på opp til 0,13mm. Det var sjørtebank i den også ved varm motor, men den brukte ikke olje (stemplene lagde ikke riper i sylindrene). Siter Nissan Maxima QX-R A32 97mod Nissan 200SX S13 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Juli 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2004 Originally posted by a32 Tror de fleste med så vidt over 200hk har orginale dyser, men med en ekstra dyse montert på røre før innsugsmanifolden. En større turbo hadde jo vært greit? Hvis det er mye sjørtebank i motoren, er det jo lurt å skifte stempler, eventuellt over-dim og borre opp blokka. Jeg hadde på min tidligere GTT en total klaring (begge sider) på opp til 0,13mm. Det var sjørtebank i den også ved varm motor, men den brukte ikke olje (stemplene lagde ikke riper i sylindrene). Hørtes fornuftigt ut, glad for att du gidd og ta deg tid til og hjelpe meg og siden du har hatt en cherry bak i tiden :) Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Juli 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2004 Har lenge vudert og ha noen instrumenter i bilen, og tenkte og fjerne luftanlegget i midten av dechen og erstatte det med 4 instrumenter :D Her skal instrumentene plasseres: Og her er platen med instrumentene: Bare litt pussing gjenstår så skal den lakkeres svart. Skal ta flere bilder av hele oppsette når det er ferdig ;) Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juli 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2004 hvor fikk du tak i disse målerne? hva slags plate er det? ser bra ut :) Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Juli 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2004 Originally posted by Hawkon hvor fikk du tak i disse målerne? hva slags plate er det? ser bra ut :) Målerene aka instrumentene? kjøpte de på bilextra. Hva slags plate? vell, det er en hard plastikk plate, hvorfor bruke plastikk og ikke metall eller alu.? jo, fordi det var litt lettere og skjære hullene med stanleykniv ;) hehe, men skal pusse den fin og lakke den i samme svart farge som dechen... tror det ble bra, brukte no 1time med platen :D Instrumentene hittil er Turbo/bar - Volt - olje/bar - olje temp. Tenker på og skaffe meg amper - vanntemp - klokke well Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Juli 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2004 Du må ha eksostemp innsugstemp og bensintrykk oxo når du først er i gang Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juli 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2004 litt overkill kanksje!!! spå hvorfor ikke ha temperatur for fremre del, midt, og bkre del av motorn???? OVERKILL? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jorgen Skrevet Juli 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2004 Originally posted by Haien litt overkill kanksje!!! spå hvorfor ikke ha temperatur for fremre del, midt, og bkre del av motorn???? OVERKILL? Hva er unormalt med en oljetrykksmåler, turbotrykksmåler og spenningsmåler? Siste ser jeg ikke hva er forno ;P Siter 02 Konebil - Offroader'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juli 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2004 Originally posted by Jorgen Hva er unormalt med en oljetrykksmåler, turbotrykksmåler og spenningsmåler? Siste ser jeg ikke hva er forno ;P ja men dr_bass kom jo me masse ekstra forslag i tillegg!!! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Juli 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2004 JA det er jo kjekt med det da, kan feks se på eksostempen og finne ut hvor lenge man skal kjøle ned bilen etter kjøring. Bensintrykk er jo også kjekt å vite for lavt benisntrykk kan være grunnen til mye rart Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.