Gå til innhold

Har dem lov? (politi)

Ranger emnet

RaCk

Anbefalte innlegg

Det jeg i bunn og grunn lurer på uten å gå til bunns i saken er om politiet har lov til å hente meg inn til umiddelbar soning om jeg ikke møter til avhør? Dette er andre avhøret jeg blir innkalt til. Den første innkallelsen fikk jeg fredagen når jeg skulle vært inne tirsdagen før.

EDIT : grunnen til at jeg spør er at jeg ringte og prøvde å få utsatt avhøret grunnet betalt ferie der jeg i grunn skulle reist i går. Politimannen sa rett ut at jeg kom til å bli hentet inn så snart jeg kom hjem igjen.

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RaCk

Det jeg i bunn og grunn lurer på uten å gå til bunns i saken er om politiet har lov til å hente meg inn til umiddelbar soning om jeg ikke møter til avhør? Dette er andre avhøret jeg blir innkalt til. Den første innkallelsen fikk jeg fredagen når jeg skulle vært inne tirsdagen før.

EDIT : grunnen til at jeg spør er at jeg ringte og prøvde å få utsatt avhøret grunnet betalt ferie der jeg i grunn skulle reist i går. Politimannen sa rett ut at jeg kom til å bli hentet inn så snart jeg kom hjem igjen.

Har lært en ting med politiet, har dem lyst, har dem lov... Galt men sant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RaCk

Mitt første spørsmål da, er: Mener du varetekt her? "Umiddelbar soning" ? Du har vel ikke fått noen dom i en rettssak? Og de bruker neppe varetekt på trafikksaker..

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har status som vitne så kan du nekte å komme til avhør. Politiet kan begjære deg rettslig avhørt, men det skal endel til å få en slik besluttning.

Hvis du har status som mistenkt i en sak så kan de pågripe deg og kjøre deg inn for avhør. da kan de holde deg i inntill 4 timer.

Idet du eventuelt skifter status til siktet så kan de holde deg i 24 timer, hvis det er behov for det.

Hvis det du er mistenkt for har en strafferamme på 6 mnd, eller hvis politiet mener det er fare for bevisforspillelse eller unndragelsesfare(at du stikker fra landet), så kan du fremstilles for varetektsfengsling innen 24 timer eller første virkedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

di gjør som di vil !!!

Jeg fikk en uniformert mann på døra mi for og få underskrift på en stevning. Jeg bare lo meg i hjel av han. og spurte om det var morro og gå på skole for og bli postman... Du skulle sett det trynet.... :ass fucku :mad:

Bare dra på ferie. di hersjer som di vil uansett..

over 20 biler på samvittigheten.

E36 M3 cab atm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Politiet gjør som de vil.. De kom på døren til en kompis av meg, bare gikk rett inn, rev han opp av sengen der han lå og sov, la han i jern og tok han med ned på stasjonen.. Hvorfor? Fordi de TRODDE han hadde punktert et dekk på politibilen deres..!

Bare dra på ferie du.. ;)

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Delta

Hvis du har status som vitne så kan du nekte å komme til avhør. Politiet kan begjære deg rettslig avhørt, men det skal endel til å få en slik besluttning.

Hvis du har status som mistenkt i en sak så kan de pågripe deg og kjøre deg inn for avhør. da kan de holde deg i inntill 4 timer.

Idet du eventuelt skifter status til siktet så kan de holde deg i 24 timer, hvis det er behov for det.

Hvis det du er mistenkt for har en strafferamme på 6 mnd, eller hvis politiet mener det er fare for bevisforspillelse eller unndragelsesfare(at du stikker fra landet), så kan du fremstilles for varetektsfengsling innen 24 timer eller første virkedag.

Takk delta. Var det jeg lurte på. :)

Til dere andre så skulle jeg i grunn reist på ferie 4. juni. :( Så nå er det andre der nede og koser seg uten meg. :(

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider