RaCk Skrevet Juni 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2004 Det jeg i bunn og grunn lurer på uten å gå til bunns i saken er om politiet har lov til å hente meg inn til umiddelbar soning om jeg ikke møter til avhør? Dette er andre avhøret jeg blir innkalt til. Den første innkallelsen fikk jeg fredagen når jeg skulle vært inne tirsdagen før. EDIT : grunnen til at jeg spør er at jeg ringte og prøvde å få utsatt avhøret grunnet betalt ferie der jeg i grunn skulle reist i går. Politimannen sa rett ut at jeg kom til å bli hentet inn så snart jeg kom hjem igjen. Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Qee Skrevet Juni 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2004 Originally posted by RaCk Det jeg i bunn og grunn lurer på uten å gå til bunns i saken er om politiet har lov til å hente meg inn til umiddelbar soning om jeg ikke møter til avhør? Dette er andre avhøret jeg blir innkalt til. Den første innkallelsen fikk jeg fredagen når jeg skulle vært inne tirsdagen før. EDIT : grunnen til at jeg spør er at jeg ringte og prøvde å få utsatt avhøret grunnet betalt ferie der jeg i grunn skulle reist i går. Politimannen sa rett ut at jeg kom til å bli hentet inn så snart jeg kom hjem igjen. Har lært en ting med politiet, har dem lyst, har dem lov... Galt men sant... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghia4x4 Skrevet Juni 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2004 Holdt på å si "hva har du gjort?". Kommer vel litt an på det. Er det alvorlig el. bare småplukk? Hva slags status har du, siktet/mistenkt..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet Juni 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2004 mistenkt. Vi kan vel kalle det å nekte å stoppe. Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juni 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2004 Originally posted by RaCk Det jeg i bunn og grunn lurer på uten å gå til bunns i saken er om politiet har lov til å hente meg inn til umiddelbar soning om jeg ikke møter til avhør? Dette er andre avhøret jeg blir innkalt til. Den første innkallelsen fikk jeg fredagen når jeg skulle vært inne tirsdagen før. EDIT : grunnen til at jeg spør er at jeg ringte og prøvde å få utsatt avhøret grunnet betalt ferie der jeg i grunn skulle reist i går. Politimannen sa rett ut at jeg kom til å bli hentet inn så snart jeg kom hjem igjen. Mitt første spørsmål da, er: Mener du varetekt her? "Umiddelbar soning" ? Du har vel ikke fått noen dom i en rettssak? Og de bruker neppe varetekt på trafikksaker.. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet Juni 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2004 vet i bunn og grunn ikke hva jeg mener. Skriver ned her det samme som politimannen sa til meg. Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quiet Skrevet Juni 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 Originally posted by RaCk vet i bunn og grunn ikke hva jeg mener. Skriver ned her det samme som politimannen sa til meg. Jeg hadde dratt på ferie ;) Siter -=Streetmeet.net=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breda Skrevet Juni 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 Hvis du har status som vitne så kan du nekte å komme til avhør. Politiet kan begjære deg rettslig avhørt, men det skal endel til å få en slik besluttning. Hvis du har status som mistenkt i en sak så kan de pågripe deg og kjøre deg inn for avhør. da kan de holde deg i inntill 4 timer. Idet du eventuelt skifter status til siktet så kan de holde deg i 24 timer, hvis det er behov for det. Hvis det du er mistenkt for har en strafferamme på 6 mnd, eller hvis politiet mener det er fare for bevisforspillelse eller unndragelsesfare(at du stikker fra landet), så kan du fremstilles for varetektsfengsling innen 24 timer eller første virkedag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pantax Skrevet Juni 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 di gjør som di vil !!! Jeg fikk en uniformert mann på døra mi for og få underskrift på en stevning. Jeg bare lo meg i hjel av han. og spurte om det var morro og gå på skole for og bli postman... Du skulle sett det trynet.... :ass fucku :mad: Bare dra på ferie. di hersjer som di vil uansett.. Siter ************************* over 20 biler på samvittigheten. E36 M3 cab atm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet Juni 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 Originally posted by Pantax Jeg fikk en uniformert mann på døra mi for og få underskrift på en stevning. Jeg bare lo meg i hjel av han. og spurte om det var morro og gå på skole for og bli postman... Du skulle sett det trynet.... :ass fucku :mad: genial kommentar!! Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k9v Skrevet Juni 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 Jepp, Politiet gjør som de vil.. De kom på døren til en kompis av meg, bare gikk rett inn, rev han opp av sengen der han lå og sov, la han i jern og tok han med ned på stasjonen.. Hvorfor? Fordi de TRODDE han hadde punktert et dekk på politibilen deres..! Bare dra på ferie du.. ;) Siter 04 BMW 320Cd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet Juni 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 Originally posted by Delta Hvis du har status som vitne så kan du nekte å komme til avhør. Politiet kan begjære deg rettslig avhørt, men det skal endel til å få en slik besluttning. Hvis du har status som mistenkt i en sak så kan de pågripe deg og kjøre deg inn for avhør. da kan de holde deg i inntill 4 timer. Idet du eventuelt skifter status til siktet så kan de holde deg i 24 timer, hvis det er behov for det. Hvis det du er mistenkt for har en strafferamme på 6 mnd, eller hvis politiet mener det er fare for bevisforspillelse eller unndragelsesfare(at du stikker fra landet), så kan du fremstilles for varetektsfengsling innen 24 timer eller første virkedag. Takk delta. Var det jeg lurte på. :) Til dere andre så skulle jeg i grunn reist på ferie 4. juni. :( Så nå er det andre der nede og koser seg uten meg. :( Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg