Ottesen Skrevet Juni 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 Hei og hopp.... Jeg har et problem, trenger hjelp fra de som kan litt mer en meg selv.... Når jeg kjører feks ut på e6 og holder ganske\mye gass i en liten periode så rykker hele bilen og det smeller av gasseren (tror jeg da...) Det føles akkurat som om jeg skrur av og på tenninga mens jeg akselerer..... dette blir jo en helvetes påkjenning for drivverket mitt. Hva kan det være ?....for svake plugger......? for mye\lite bensin ? tett bensinfilter ? tenningsfeil ? Hjelp.......trenger seriøst hjelp....ganske irritabelt kan du si. Mvh Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Juni 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 Kan du forklare hvordan problemet "føles" når det skjer litt nærmere? Hvor mye gass kan du gi uten at det skjer, osv. Det nærmeste jeg har vært borti dette, var en 455cid Olds motor med orig quadrajet forgasser, som klarte fullt pådrag i ca 6-8sek, før den bare flatet ut helt/mistet all effekt, og man måtte slippe gassen i noen sek før man kunne gi på igjen. Var noe så enkelt som tett bensinfilter.... -Kjørte bare forgasseren tom på fullt pådrag. Kunne like godt vært en pumpe som ga lite volum, rør/slange som har fått seg en knekk, eller (evt) tett sil/grovfilter i tanken hvis du har dette. Vet ikke om du har samme probl., men bare en tanke fra min side. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pantax Skrevet Juni 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 no offence. Kjøp deg en tysker av noe slag :) neida. bare kødder. Sjekk det billigste først. Bensinfilter osv. Siter ************************* over 20 biler på samvittigheten. E36 M3 cab atm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juni 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 Originally posted by Chevy350 Kan du forklare hvordan problemet "føles" når det skjer litt nærmere? Hvor mye gass kan du gi uten at det skjer, osv. Det nærmeste jeg har vært borti dette, var en 455cid Olds motor med orig quadrajet forgasser, som klarte fullt pådrag i ca 6-8sek, før den bare flatet ut helt/mistet all effekt, og man måtte slippe gassen i noen sek før man kunne gi på igjen. Var noe så enkelt som tett bensinfilter.... -Kjørte bare forgasseren tom på fullt pådrag. Kunne like godt vært en pumpe som ga lite volum, rør/slange som har fått seg en knekk, eller (evt) tett sil/grovfilter i tanken hvis du har dette. Vet ikke om du har samme probl., men bare en tanke fra min side. Hei. Virker som sånn du sier nå... kan gi på ca 6-8 sec i full gass.... det virker som om gasseren får forlite bensin,men da skulle det vel ikke smellt under panseret vel ? Mvh Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kramer Skrevet Juni 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 Smell i forgasseren er ikke bra nei. Husker det kom en jævlig svær stikkflamme opp av min forgasser en gang når jeg skulle justere tenning og forgasser. Men tror det er som Chevy350 sier. Jeg skulle teste toppfarten på min, og når jeg kom på 3 gir så mista den all effekt og smalt litt og ga fra seg litt svidd lukt. Satt på den originale mekaniske bensinpumpa igjen og alt var bra. Ikke lurt å sette på elektrisk pumpe når man ikke vet specsa på den :o Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juni 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 Originally posted by Kramer Smell i forgasseren er ikke bra nei. Husker det kom en jævlig svær stikkflamme opp av min forgasser en gang når jeg skulle justere tenning og forgasser. Men tror det er som Chevy350 sier. Jeg skulle teste toppfarten på min, og når jeg kom på 3 gir så mista den all effekt og smalt litt og ga fra seg litt svidd lukt. Satt på den originale mekaniske bensinpumpa igjen og alt var bra. Ikke lurt å sette på elektrisk pumpe når man ikke vet specsa på den :o Ja, det er akkurat som du sier nå....smeller i gasseren og lukter svidd. Men hva er problemet da ? for lite bensin ? Mvh Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kramer Skrevet Juni 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 Nå er ikke jeg noe ekspert på dette området, men hvis det smeller i forgasseren så har blandinga blitt antent i innsugsmanifoilden før den kommer seg inn i sylinderne, og tar kjappeste veien ut som er gjennom forgasseren. Hvorfor dette skjer er jeg ikke helt sikker på, men etter erfaring så har jeg funnet ut at lite bensin og mye luft smeller mer enn lite luft og mye bensin. Så min konklusjon er lite bensin, men hvorfor blandinga blir antent i innsugsmanifoilden vet jeg ikke. Kanskje noen eksperter kan svare oss på det? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet Juni 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2004 Har hatt noe lignende problem med min motor for noen år siden. Hos meg var det tennings-problemer. Kjørte med HEI-fordeler, og det som skjedde var at pick-upen i fordeleren ikke satt fast, men kunne flytte seg sideveis 4-5 mm. Så ved høye vidrasjoner i motoren så lå denne og spratt frem og tilbake. Srengte!! 2 potter pga detta. Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juni 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 Hei. Finner faen ikke ut av dette jeg.....ja satt på en måler på bensinslangen nå og den viser 0.2 bar i tomgang..? skal det være sånn a ? Mvh Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 Bilen går bra ellers, eller har du problemer når du kjører "vanlig", dvs ikke trå på fra 0-200 eller noe. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juni 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Originally posted by T/A 455 Bilen går bra ellers, eller har du problemer når du kjører "vanlig", dvs ikke trå på fra 0-200 eller noe. Bilen går helt greit ved vanlig kjøring.... problemene kommer nå jeg gasser på... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Juni 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Hva skjer viss du gasser på når bilen ikke står i gir? Spruter det opp av gasseren da? Ville sjekket pluger, plugledninger, teningsrekkefølgen (at ledningene er riktig). Ta en vakuumtest å se at den er jevn (kan bevege seg litt, men veldig lite). Kompresjonstest ville jeg også tatt for å være sikker på at den går ordentlig på alle sylindrene (rundt 1 poeng opp og ned er normalt). Går motoren jevnt, eller beveger den seg mye? Du har rundt samme trimingsgrad som meg, så motoren skal ikke bevege seg mye. Min forgasser var det så mye tull med at jeg endte opp med å kjøpe ny. Sjekket alt av tennigsproblemer. Tok en kompresjonstest og fant ut at det bare var komp på fire sylindre. Byttet den blåste toppakningen og alt var fint igjen. Må da nevnes at jeg aldri hadde hørt motoren gå normalt, så feilen var vanskelig å oppdage. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juni 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Originally posted by T/A 455 Hva skjer viss du gasser på når bilen ikke står i gir? Spruter det opp av gasseren da? Ville sjekket pluger, plugledninger, teningsrekkefølgen (at ledningene er riktig). Ta en vakuumtest å se at den er jevn (kan bevege seg litt, men veldig lite). Kompresjonstest ville jeg også tatt for å være sikker på at den går ordentlig på alle sylindrene (rundt 1 poeng opp og ned er normalt). Går motoren jevnt, eller beveger den seg mye? Du har rundt samme trimingsgrad som meg, så motoren skal ikke bevege seg mye. Min forgasser var det så mye tull med at jeg endte opp med å kjøpe ny. Sjekket alt av tennigsproblemer. Tok en kompresjonstest og fant ut at det bare var komp på fire sylindre. Byttet den blåste toppakningen og alt var fint igjen. Må da nevnes at jeg aldri hadde hørt motoren gå normalt, så feilen var vanskelig å oppdage. Hey hey.... Når jeg gasser når den ikke står i gir så spruter det ikke opp av gasseren.... jeg tror ikke det har noe å si på kompen i bilen eller pakninger fordi motoren er relativ ny....(4-5 år ) Men men....man vet aldri.... Jeg testet ut noe igår......jeg kjørte på e6 og lå i ca 60 i 2'dre gir og ga full gass opp i ca 140 ( fortsatt i 2'dre gir)... Dette gjorde jeg mange ganger og en første gangen så gikk den dårlig,men ettervært gikk den bare bedre og bedre.... de siste gangene jeg prøvde gikk den sykt bra :cool: Jeg vet ikke om det var til noe hjelp men....:rolleyes: Mvh Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Juni 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Tror jeg ville sjekket gasseren nøye. Motorer av den typen vi har kan du ikke stole på, det er noe du bare må venne deg til tror jeg. Kan ikke tenke meg at det der er noe annet en forgasseren. Ville tatt den opp å gjort den ordentlig ren. 5 år er en anselig alder på en hardt trimet motor. høyt turtall over lengre tid vill ofte føre til at du suger forgasseren tom, med mindre du har veldig god bensinpumpe (elektrisk). Men det har nok ikke noe med at det slår opp av gasseren. Ser det står at det er edelbrock kam(mer)? Er det virkelig flere kammer eller bare en? Er det flere enn en er det jo helt syk maskin da. Får ta deg en tur til Halden med bilen så kan vi jo se om vi finner ut av det ;) Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juni 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Originally posted by T/A 455 Tror jeg ville sjekket gasseren nøye. Motorer av den typen vi har kan du ikke stole på, det er noe du bare må venne deg til tror jeg. Kan ikke tenke meg at det der er noe annet en forgasseren. Ville tatt den opp å gjort den ordentlig ren. 5 år er en anselig alder på en hardt trimet motor. høyt turtall over lengre tid vill ofte føre til at du suger forgasseren tom, med mindre du har veldig god bensinpumpe (elektrisk). Men det har nok ikke noe med at det slår opp av gasseren. Ser det står at det er edelbrock kam(mer)? Er det virkelig flere kammer eller bare en? Er det flere enn en er det jo helt syk maskin da. Får ta deg en tur til Halden med bilen så kan vi jo se om vi finner ut av det ;) Det er ikke jeg som har bygd opp bilen,men jeg tror det er kammer ja..... Bilen er bygd av Christer på Magnus Motor....den var strippet helt, lakkert (opel rally-rød) forsterket understell,forsterket bjelker i dørene, sportsfjærer og dempere, 8,8 axsling med diffbrems....;) Gull bil......når den går som den går da... Halden er langt det....hehe...neida.... Du må komme neste gang vi har "møte"....;) http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=39101 Sistgang kom det ca 60 biler.....inkludert en kamerat i Skyline og en supra.... pluss en haug cosworther som burner....;) Mvh Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.