Gå til innhold

servo spørsmål:

Ranger emnet

classic

Anbefalte innlegg

passer pumpe og tannstang fra ca. 86 240 rett på '79 245?

regner vel egentlig med det, men greit å være sikker.

hva pleier en servo tannstang ligge på i pris?

(skedsmo bilhugg skulle ha 1500! - :mad: )

og hva pleier det å ligge på komplett for pumpe, tannstang, slanger + div.?

regner også med at orginal "skliplate" passer over og?

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte komplett servo av Nox for 200,-. Skrudde den ut selv fra delebilen hans.

Jeg har den type pumpe med integrert tank (fra en 82' B21A tror jeg) og der passet ikke festet rett over på 87' B230K motoren min. Måtte file litt for å få den på plass. Selve servoen ligger fremdeles i garasjen så om resten passer 100% vet jeg ikke. Ser ihvertfall ut som pumpen passer.

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tannstenger passer. Det er forskjeller men ikke så store.

Servo.jpg

Det er to tykkelser på 2 så der er det to tykkelser på en sånn slags distanseplate som ligger mellom travers og tannstang 2.

Om du bare tar med deg denn "distanseplata" fra delebilen der du kanskje tar tannstanga fra skulle det ikke være noe problem p passe. (om dere forstod detta)

Ellers må stabstaget 3 (eller hva det nå heter) også byttes til serv-type, men det er jeg ikke helt sikker på.

Jeg betalte 5000 for ny tannstang.

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk komplett servosett av nissan s13.. Var litt humbug med å få braketten til pumpa til å sitte riktig.. Man må vist også bytte bærekuler når man setter på servo..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke kommet noe særlig lengre.. mangler fortsatt bare det lageret til mellomakselen..

Tør ikke begynne på motorbytte før jeg har med meg noen som har litt peiling, så derfor venter jeg til du, eller evt noen andre har ei helg til overs..

Men motoren er klar til å settes inn.. har bare ikke klart å dreie den på veiva enda..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ikke bytte bærekula (kulebolt), jeg har ikke bytte på de bilen jeg har monter servo på og har ikke fått feil på det når de har vært på kontoll..

Men skal du gjøre det rett bytter du den...

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cfn

passer pumpe og tannstang fra ca. 86 240 rett på '79 245?

regner vel egentlig med det, men greit å være sikker.

regner også med at orginal "skliplate" passer over og?

jeg byttet bort en kompleett servo mot 4 ruter (de er sotet) pluss 300,-.... jeg monterte den også i bilen for kjøperen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cfn

på mo bilopphugging skulle de ha ca 3000,- for en komplett servo med skruver, slanger, reim, osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lars_b

3000,- for en servo, fy f#¤n. Har dere ikke lært å prute, husk - høggeriene får bilene gratis.

jeg skulle bare høre hva de tok for en servo... :D

jeg har ikke betalt men enn 1500,- for alt...:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider