Gå til innhold

Skal leie Chrystler Crossfire !!

Ranger emnet

prosessoren

Anbefalte innlegg

Skal til Tyskland/Berlin om noen uker, skal ned der med min bror på en liten "roadtrip".

Vi har imidlertid fått tak på en Crossfire, til ca 400,- dagen i en uke, med 3500km inkludert.

Noen som har kjørt denne bilen ? Erfaringer ?

Har lest mange positive og spennende artiker på denne bilen, og fikk derfor lyst å prøve denne.

Vi kunne også Leie en ny 500 SL, men da steg prisen til 1000,- pr dag, og det bli litt i meste laget. Dessuten går crossfire'en nesten like bra ( SL500 = 0-100 6.3, Crossfire = 6.5).

(men bilene kan selvfølegelig ikke sammenlignes utover det !!! )

Men uansett, lurte på om det var noen med erfaringer fra Crossfire'en,som eventulet som har vært på rundttur i tyskland eller lignende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leide bil av Europcar 41 ganger i fjor i Tyskland, og Crossfiren er en HERLIG bil på alle måter. Hadde en i tre dager og kjørte like under 1500 km med den.

Sjelden er den også siden få biler har blitt produsert.

Skal dere nedover på road-trip, så lær dere å kjøre på Autobahn før dere opptrer som verdensvante sjåfører. Det lyser "Ola Potet" av norske biler på milevis avstand....

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dette er 3 året, vi drar på biltur til tyskland, så vi har vært vitne til "Ola Potet fenomenet", men takk for tipset.

Du har vel ikke by any chance kjørt den nye SL'en og vel ?

Siden den er så dyr, og for å ikke snakke om bensinforbruket, (sikkert 2l mila) leier vi denne bare 1 dag, for å ha kjørt den, og testet den. Er imidlertid en 500, noe jeg ser veldig fram til å "temme" .heh

Men antar at crossfire'en har mer sportslige egenskaper og feeling, SL blir vel preget av overdådig luksus. Men skal bli gøy å kjøre begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke klørt den nye SL'n. Jeg leide vanligvis bilene i "Economy" classen og kjørte vanligvis biler som Golf TDI, Sharan, Astra Cab, MB A klasse men også noen ganger CLK, SLK, 5/6-serien, X5 og ML.

Siden jeg er fast kunde hos dem er det ofte slik at jeg bestiller Golf men får X5 til Golfpris fordi det kan være biler som skal flyttes fra Kiel og til de stedene jeg skal til.

God tur og kjør forsiktig. Jeg skal nedover søndag om en uke, så kjører dere forbi meg, så tut to ganger...:)

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider