Gå til innhold

Hvorfor skal det være så vanskelig å fikse konfilter på "nye" golf 3?

Ranger emnet

clintern

Anbefalte innlegg

Hei folkens...

Har den "nye" 1.6i golfen med 100hk og da er jo ikke alt likt disse eldre utgavene :/

Problemet er at jeg trenger en adapter mellom røret og open air filteret, se her .

Er det noen andre som har samme filterordning i sin golf3 eller som vet åssen adapter jeg trenger og evt. hvor jeg kjøper den?

Hele filterboksen skal vekk og da trenger jeg en slik adapter som kan skru's på med 4 skruer slik at jeg får klemt på et konfilter..

Rørdiameteret er ca 77mm..

Dette har ergret meg lenge så jeg ville blitt veldig happy om noen kan hjelpe! :)

<<KnustEgg>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by clintern

Hei folkens...

Har den "nye" 1.6i golfen med 100hk og da er jo ikke alt likt disse eldre utgavene :/

Problemet er at jeg trenger en adapter mellom røret og open air filteret, se her .

Er det noen andre som har samme filterordning i sin golf3 eller som vet åssen adapter jeg trenger og evt. hvor jeg kjøper den?

Hele filterboksen skal vekk og da trenger jeg en slik adapter som kan skru's på med 4 skruer slik at jeg får klemt på et konfilter..

Rørdiameteret er ca 77mm..

Dette har ergret meg lenge så jeg ville blitt veldig happy om noen kan hjelpe! :)

Får vel kjøpt ferdige kit med denne fra bla K&N....

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som selger openair/Kon filter pleier å ha sånne adapterer....

Hadde samme løsning på celicaen min ,der jeg måtte skru adapter på for å få festa filteret utenpå luftmengdemåleren..

Koster rundt 300,. meina eg..

Kjøpt min på AST Performance i Bergen........

Fant en på Autospar nå til 326,-

znet_performance_40132-a.jpg

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar..

Sjekket AST sin side og der har de mange adaptere og trur den til A3/A4/Golf4 passer(ifølge målene) men problemet er at jeg bor i Oslo :(

Adapteren de har på autospar står det ikke noe spesielt om, hvilke biltyper den passer til etc.. Mål: 100mm/70mm 70Ø

det står ikke helt 100% til mine mål men kan godt hende det går.

Er viktig at det ikke blir no åpninger i kantene sånn at dritt og møkk kan komme inn. Jeg målte røret til 77mm i enden.

Jeg hørte med folka på Bilxtra(fører Green filter) og dem sa det selges noe komplett med adapter og sånt.. Skal se litt nærmere på det..

<<KnustEgg>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte K&N fra Kollevold Rally Import og hadde på forhånd samme problem som deg. Du kan gå inn på hjemmesiden deres og sende dem en mail med specs på bilen din. (typer, årsmodell og motorstr.)

Betalte 990,- for filter med ombygningskit. Ombygningskitet er noe du trenger pga luftmengdemåleren din.

Mvh Geir

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ClusterOne

Jeg bestilte K&N fra Kollevold Rally Import og hadde på forhånd samme problem som deg. Du kan gå inn på hjemmesiden deres og sende dem en mail med specs på bilen din. (typer, årsmodell og motorstr.)

Betalte 990,- for filter med ombygningskit. Ombygningskitet er noe du trenger pga luftmengdemåleren din.

Mvh Geir

Hm.. men luftmengdemålern sitter jo på røret og ikke på boksen som mange med golf 3 sliter med, så en sånn adapter er alt jeg trenger egentlig. Så tenkte jeg å kjøpe et universal open air filter og bare klemme på plass. Har lyst på Green for det står i stil med fargen på bilen (grønn) ;)

<<KnustEgg>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...

Du ser vel ikke datoen for siste innlegg og da?

Hvorfor i all verden har du begynt å dra opp masse gamle tråder?

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider