Gå til innhold

Bånn drag borte...

Red_hot

Anbefalte innlegg

Hei, har en sierra 2.0l i CLX 92 mod, har effekt anlegg og power filter... men så er det noen ganger bånndraget blir borte, da må jeg vente litt så kommer den tilbake, eller så kan jeg gi bånn gass, og det hjelper ikke å gire ned, akkurat som den for formye av noe eller forlite... noen som har hatt det samme problemet?

Lykkelig eier av en Ford Sierra 2.0L i CLX, 91 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Red_hot

Hei, har en sierra 2.0l i CLX 92 mod, har effekt anlegg og power filter... men så er det noen ganger bånndraget blir borte, da må jeg vente litt så kommer den tilbake, eller så kan jeg gi bånn gass, og det hjelper ikke å gire ned, akkurat som den for formye av noe eller forlite... noen som har hatt det samme problemet?

Går nok magert pga filteret og potta...prøv å teipe halve filteret,går den bedre da er det mer suppe som må til på bunn..:)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg har det samma problemet. Men jeg faar ikke igjen kraften slik som du gjoer !

Jeg luerer paa om det kanskje er clutchen som slarker eller no i den duren!

Jeg kjoerer en 86-87 Ford sierra forgasser. 2.0litr

Naar jeg gir flatt jern gaar motoren fort og braaker faelt men det gaar ikke veldig fort.!

Haaper du skjonte hva jeg mente!

Jeg vil ha Sierra :'( !!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Timbertoy

Jeg har det samma problemet. Men jeg faar ikke igjen kraften slik som du gjoer !

Jeg luerer paa om det kanskje er clutchen som slarker eller no i den duren!

Jeg kjoerer en 86-87 Ford sierra forgasser. 2.0litr

Naar jeg gir flatt jern gaar motoren fort og braaker faelt men det gaar ikke veldig fort.!

Haaper du skjonte hva jeg mente!

Det er nok clutchen som slurer....sjekk at ikke wiren er for stram...det skal være dødgang på ca to cm ytterst på pedalen...ellers må du nok bytte clutch. For, har den sluret sånn som du skriver der,er den død. :) Og den blir ikke friskere med tiden..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være clutchen ja, men det kan også være andre ting. Jeg hadde samme problemet på min gamle gasser sierra, den ville nesten ikke dra i hele tatt og den var kul umulig i oppoverbakkene. Visste seg at på 2 av stemplene lå det ett tjukt lag med sot, pga. ødelagte ventiltettninger, som gjorde at den sotet noe helt forferdelig

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpa folket. Men na har jeg et nytt problem. Jeg far faen ikke start pa motoren. det kommer ikke frem strom til Coilen. og ikke videre derfra til pluggene. Noen som har vaert borte i samma problem??

Jeg vurderer og sende hele bilen pa service selv om jeg ikke har penger til det enna.

Noen forslag-tips ??

Takk pa forhand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Timbertoy

Takk for hjelpa folket. Men na har jeg et nytt problem. Jeg far faen ikke start pa motoren. det kommer ikke frem strom til Coilen. og ikke videre derfra til pluggene. Noen som har vaert borte i samma problem??

Jeg vurderer og sende hele bilen pa service selv om jeg ikke har penger til det enna.

Noen forslag-tips ??

Takk pa forhand

Vrak Shiten....Hadd ei sånn bil engang jeg og....Hadde akkurat samma problemet(pluss _mange_ andre).

Ta og sjekke ledningene fra batteri fram til coil og sjekke om alt er som det skal...hvis de er hele vil jeg tro det er hjernen som har fått det til deg...

-Ex-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol....jeg fant en løs ledning som er kobla sammen med den gule ledningen til tenninga.... er dette kanskje en ledning til styre enheten ?

Er det noen som vet noe om denne ledningen ? Jeg finner det sabla interessant og finne løse ledninger i bilen..... dette er den andre løse ledningen hehe.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er normalt med løse ledninger, er til diverse ekstraustyr og utstyr som kanskje ikke er levert til norge...

Noe diagnose-greier, kanskje for å stille tenninga etter...

Men kan være problemet, saken er bare at du ikke må henge deg opp i det...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...