Gå til innhold

div spørsmål angående 142

Ranger emnet

SHN-Motorsport

Anbefalte innlegg

Jeg har en del spørsmål angående volvo 142 (69 MODELL)! (poster her pga lite aktivitet på 140 forum)

Hva må jeg gjøre for å bytte motor? tenkte på en b230e (b20 me enkel forgasser som står i)

Hva må jeg gjøre for å bytte girkasse? (spaken var så langt frem så jeg lurer litt på om jeg må skjære et nytt hull lenger frem hvis jeg skal ha i en m47!)

Og kan noen si meg en lett prosedyre på å ta ut bakruta!?

Har ikke sett så alt for mye på bilen (har ikke fått dn hjem enda) men er sånn ca rustfri og meget velholdt! :D

JIIPPPIIIIII e har fådd me bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Haien

glemte å spørre om bakaksling? passer bakakslinga fra en 240 på den?

har liggede noen akslinger så når du får hjem biln er det bare å gløtte under den så ser vi det... kan jo evt ta bilder....:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Haien

Jeg har en del spørsmål angående volvo 142 (69 MODELL)! (poster her pga lite aktivitet på 140 forum)

Hva må jeg gjøre for å bytte motor? tenkte på en b230e (b20 me enkel forgasser som står i)

Hva må jeg gjøre for å bytte girkasse? (spaken var så langt frem så jeg lurer litt på om jeg må skjære et nytt hull lenger frem hvis jeg skal ha i en m47!)

Og kan noen si meg en lett prosedyre på å ta ut bakruta!?

Har ikke sett så alt for mye på bilen (har ikke fått dn hjem enda) men er sånn ca rustfri og meget velholdt! :D

JIIPPPIIIIII e har fådd me bil :D

må kanskje bytte brua, så du får passende motorfester viss du bytter motor til b230??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vomaz

må kanskje bytte brua, så du får passende motorfester viss du bytter motor til b230??

bytte brua? motorfestene sitter jo i travers`n til forstillinga..og den er en helt forskjellig 240 vs 140..

angående bakaksling så må du bygge om 3 stag for å sette dit 240 aksling.samt bygge om håndbrekket..

skal du dit med nyere girboks må du bytte girbokstunellen....eller hva man skal kalle det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxis

bytte brua? motorfestene sitter jo i travers`n til forstillinga..og den er en helt forskjellig 240 vs 140..

angående bakaksling så må du bygge om 3 stag for å sette dit 240 aksling.samt bygge om håndbrekket..

skal du dit med nyere girboks må du bytte girbokstunellen....eller hva man skal kalle det...

går dn "girbokstunellen an å bytte da?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider