Gå til innhold

Hva er det som er så rått med Golf ?

Ranger emnet


cato69

Anbefalte innlegg

Siden folk tør å spørre, hva som er så rått med Skyline.

Da må jeg få spørre, hva er det som er så rått med Golf ?

81 Bmw M535 Turbo

87 Bmw 518

xxxxxxxxxx Skrota \ Solgt xxxxxxxxx

94 Ford mondeo Sedan 2.0L 16v Rs

65 Dodge Coronet 318

82 Honda Civic 1.3

91 Ford taurus

86 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by cato69

Siden folk tør å spørre, hva som er så rått med Skyline.

Da må jeg få spørre, hva er det som er så rått med Golf ?

 

Golf er rått fordi de har stort trimmingpotensiale og drift på riktige hjul....:rolleyes:

 

(Sorry golf-folk......jeg har ikke noe imot golf)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme lurer jeg på. Hva er så rått med Golf? Hvorfor er det så UTROLIG mange av de. Personlig så liker jeg ikke golf. Menmen.. Hver sin smak

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok fordi det er en populær småbil som passer til de fleste, og som har nok "futt" til den normale mannen i gata?

 

designmessig så er dem nokså pene, og utvalget av styling er stort. men jeg må si, er nokså lei av å se golfer med panser forlenger.

VW Volf Mk3

 

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja si det, er ikke godt å si hva som er rått med golf egentlig.

"there's something about golfy" ;)

Har hatt både bmw og audi og likte begge disse bilene godt men jeg havnet på golf av en eller annen grunn (blei bitt av basillen).

Kanskje fordi golf er lett og morsom å kjøre, lett å skru på, stor tilgang på deler og det er en billig bil (for oss som ikke driter penger)

+ at jeg personlig synes golf er en stilig bil hvis man senker den og får på noen fine felger, er ikke så mye som skal til.

Just my 2 cents....

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

personlig er jeg ikke veldig fan, men en del for det pent.

 

golf fanatikere er som de med 240!ingen over ingen ved siden (som regel) mens vi andre har mange forskjellige biler vi liker, og liker som regel ikke golf eller 240 så veldig godt, de er en egen rase som jeg pleier å si:)

 

folk har forskjellig smak vettu, og det må man bare akseptere!

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

 

Hehe ! Du aner ikke hvor rett du har :D Det var litt satt på spissen, men akk, så sant. Er som jeg pleier å si; Vi golfere er de mest fucka bilentusiastene som finnes... Vi setter pris på små detaljer, og driter fullstendig i om bilen så og si er kliss lik en hvilken som helst annen vanlig golf ;)

 

 

så sant så sant.... ;)

Vi golf fanatikere legger merke til små detaljer på golf'r som andre ikke legger merke til.

Det er sikkert sånn med japse fanatikere også, for meg ser alle honda'r like ut (satt litt på spissen) :D

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakker vi 2'er golf eller 3'er golf?

 

tror golf 2 er såpass populært siden det er overflod av bilen i markedet..overalt du snur deg i hvilkensomhelst by, så ser du en 2'er golf raskt etterfulg av en til...og en til..and so on..

det er en billig bil..

men jeg skal si meg enig med dere..jeg er dØnn lei golf 2 ! men ikke 3, for her er det få bil-interiserte som har mk3..bare gamle bestemødre :P

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mandel

snakker vi 2'er golf eller 3'er golf?

 

tror golf 2 er såpass populært siden det er overflod av bilen i markedet..overalt du snur deg i hvilkensomhelst by, så ser du en 2'er golf raskt etterfulg av en til...og en til..and so on..

det er en billig bil..

men jeg skal si meg enig med dere..jeg er dØnn lei golf 2 ! men ikke 3, for her er det få bil-interiserte som har mk3..bare gamle bestemødre :P

 

FÅ?

 

Jeg går på en ikke alt for stor skole, og der har sikkert over 20 stykker golf 3. 2 av dem GTi. Er 100 parkeringsplasser på skolen min. Det er hele tiden fullt, og man blir tvingt til å parkere ulovlig, i tillegg til at det er en høgskole der under halvparten befinner seg på skolen på et tilfeldig valgt tidspunkt. Derfor blir dette et dårlig regnestykke, men er sikker på at det er i underkant av 5 der hver dag, og blandt 4-500 biler blir det da ca. 20-30 golf 3! Det er mye.

 

 

Men back to topic:

Golf er bra biler, som går bra og har helt sikkert bra kjøreegenskaper. Men den typiske golfeier tenker vel helle slik:

 

-"Det finnes mye styling til golf. Utseende er ikke alt, men det er rånefaktoren som teller. Rånefaktoren kommer sammen med store felger, bodykit, og antall hjemmelagde hull i potta. Kvaliteten og utseende på bodykittet har ingenting å si, så lenge det når så nært asfalten som mulig."

 

-"Golf er praktiske når det gjelder muligheter for stereoanleggsmontasje, og stereoen setter prikken over i-en når det gjelder rånefaktor."

 

-"Halvparten av befolkningen har hatt en golf 1 eller 2 en eller annen gang, og mange har teknisk peiling. Når det skjer noe med bilen min, som ikke gjelder stereoanlegget, kan jeg altså få noen til å fikse det."

 

-"Han Petter, som kan mye om bil, sier at golf er bra."

 

Joda, satt på spissen dette også ;)

- Volvo 240 '88

(x) BMW 520i '91, Opel Astra Stv. '96, Mazda 929 '84, Mazda 929 '84, Mitsubishi Pajero '85, Ford Escort 1,6 CLX '90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf 1 og 2 kan være tøffe når de får litt stell og styling, liker spesielt oldschool stilen. Har vært på mange VAG treff og sett masse tøffe Golfer.

 

Men det er noen som skriver at Golf 1 og 2 er komfortable biler? Det er jeg absolutt ikke enig i, har kjørt og sitti på med Golf ganske mye, høy kupe støy, ingen instilling på ratt i noen jeg har sett hvertfall, rattet står for langt fram så man må sitte veldig foroverlent etter min smak (samme problem i urquattro forøvrig) Setene er ukomfortable og har få instillinger. Det er litt søplelyd i dørene. Det trekker fælt i rattet ved gasspådrag, har ikke kjørt noen GTi versjoner utenom Golf 2 gti, og det er ikke mye å skryte av. Slitsom bil å kjøre langtur i er de også.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg lett igjen i det CesiuM_e sier. Mye styling og lett tilgjengelig. Hvor mange biler har en egen butikk som er oppkalt etter biltypen , feks Golf-shop? Men , for min del så er golf 2 helt oppbrukt. Nesten alle har hatt en , og alle styling varianter er utprøvd sammen med alle fargekombinasjoner. Det skal MYE til for å snu meg etter en tungt styla golf lengre , enn for eksempel en lettere modifisert BMW E36, selv om disse snart sitter med samme stempelet som golf. (allemannseie) En kamerat har en Golf 2 som jeg har fikk kjøre endel for noen år siden (kliss original vel å merke), og jeg må si jeg synes det var en veldig god bil å kjøre, med oversiktlige instrumenter og ok interiør. Noe som også kan være med å dra opp "kjekk å ha" faktoren er at å bygge anlegg i disse bilene krever minimalt med kunnskap og er meget lette å få god-råne lyd i. (Les: lett å få mye bass i, lett å montere 6x9" høyttalere i) Med senkesett og litt breie felger øker morrofaktoren betraktelig , og man har nærmest en go-cart. Har man gti i tillegg så er det vel i bunn å grunn mye morro for en billig penge vil jeg tro.. vel å merke ,uten å ha prøvd en.

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ehrnst

folk har forskjellig smak vettu, og det må man bare akseptere!

 

Så sant, så sant....:)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

golf er ikke mye tøft......

 

det blir det samma som at alle skal oppføre seg som roboter på gata.. se like ut, gjøre det samma, snakke på samma måte...

 

ALle er jo helt like!

 

Om EN jævla golf for en gangs skyld kunne skille seg ut litt, og da mener jeg å skille seg ut ved å se FET ut, så kansje jeg kunne fått smaken for dem.

men stikk på et vag treff, er jo tragisk plagsomt å se omtrent 40 golf ved siden av hverandre der KUN fargen skiller forsjell......

 

 

Når det gjelder 240 så gidder jeg ikke en gang å komentere....

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skrive at jeg selv er blitt bitt av basillen. Var egentlig helt imot golf før jeg kjøpte III'rn (fikk bra tilbud). Og da ble det fort til at jeg kjøpte en mk1 prosjektbil :D Gidder ikke slenge dritt om andre bilmerker for smaken er forskjellig. En gang var jo jeg en golf-tviler jeg også! ;)

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

[...] høy kupe støy, [...] Det er litt søplelyd i dørene.

 

Jeg vil nå sitere hva en typisk golf-eier ville svart på dette:

"Men så er det jo god plass til anlegg i bilen, så støy er vel ikke noe problem :D"

- Volvo 240 '88

(x) BMW 520i '91, Opel Astra Stv. '96, Mazda 929 '84, Mazda 929 '84, Mitsubishi Pajero '85, Ford Escort 1,6 CLX '90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår