Gå til innhold

Hva er det som er så rått med Golf ?

Ranger emnet


cato69

Anbefalte innlegg

Originally posted by G60Turbo

 

Har video av en mk1 golf som kjører fra ruud racing på rudskogen, og ruud racing kjørte bra fort han.

 

At sjåføren i mk1ern er hjerneskadet sier videoen ingenting om ;)

 

bruk venligst ikke ruud racing sierra n som mal da det handlet mest om å sladde.. hadde han kjørt med 150 hk mindre hadde det gått mye fortere rundt banen..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by JHU

hehe... du har så rett, så rett... Forden knuser golfen, med (regne regne) kun 211 hester mer... :dude:

 

Sorry my bad

 

 

nå er det jo en viss vektforskjell i tillegg oxo.. 350-375kg + at denne bilen har nok ikke den effekten som er oppgitt.. Mange cosworth eiere og diverse andre bilfantaster som benytter seg av kalkulator ved utregning av hk og ender opp endel over det reelle.. men vil nok si at den har en del mer hk ja.. Men golf eieren kjørte fort ingen tvil om det, men nå er det jo slik at hvis en kjører sin egen bil så er en lite redd for å knuse den og satser nok noe mer.. Jeg er hvertfall mer forsiktig med andres ting..;)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by greenrallye

Så dere ikke den video'en av en mk2 golf som kjørte ifra alt på bane i england da? kjørte ifra catheram med hayabusa motor. hehe.

 

 

den gikk brutalt. var 385 hester og 6trinn sekvensiell kasse pluss gateslicks på den om jeg ikke husker feil :D

 

lotus elise så ut som den sto stille ut av svinga.

og impreza turboer ble rundingsbøyer...

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvo242TIC

jeg har ikke sansen for golf...er en liten kone bil med feilhjulstrekk i mine øyne.. og det kryr av de..

 

men så tilhører jo jeg 240 rasen som ehrnst sa i starten av tråden :D

mange syns jo at 240 er en stygg og harry bil..men i don't care..så lenge man er fornøyd med kjerra man har,uansett om det er golf,240,skyline,lada osv, får man være fornøyd..det som teller er hva man syns selv..kan ikke gå å bekymre seg for hva alle andre mener..

 

men samaken er som baken...heldigvis...utrolig kjip hvis alle hadde likt det samme..variasjon er bra :D

 

 

pøh.. svensk likbil på norske veier........ buuuuu

 

 

:D

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

 

 

pøh.. svensk likbil på norske veier........ buuuuu

 

 

:D

 

er det en mann jeg ikke tar meg nær av er det Tape-R aka. Taper :o du slenger dritt om alt og alle,uten om din egen bil..so I don't fucking care :cool:

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

Men golf eieren kjørte fort ingen tvil om det, men nå er det jo slik at hvis en kjører sin egen bil så er en lite redd for å knuse den og satser nok noe mer.. Jeg er hvertfall mer forsiktig med andres ting..;)

 

Jo det har noe med vektforskjell og jug å gjøre... Forden veier mer.... og eieren har klokkertro på alle andre med trimma Ford.

 

Det er klart at man er litt mindre forsiktig med egen bil.... nå var jo den Golfen original motormessig... så den vil kunne ta i mot all den juling du klarer å påføre den... man bør nok ta det litt roligere med en lånt Ford... som atpåtill er trimmet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JHU

 

Jo det har noe med vektforskjell og jug å gjøre... Forden veier mer.... og eieren har klokkertro på alle andre med trimma Ford.

 

Det er klart at man er litt mindre forsiktig med egen bil.... nå var jo den Golfen original motormessig... så den vil kunne ta i mot all den juling du klarer å påføre den... man bør nok ta det litt roligere med en lånt Ford... som atpåtill er trimmet...

 

 

tror gullabo hadde vært rimelig misfornøyd hvis han feks hadde bomgira og overruset en slik motor.. en 30-40 000 i baktankene er nok noe av grunnen til at han ikke brukte den maks, og det skjønner jeg godt.. Ellers så er det godt mulig at den ikke er raskere.. umulig å si.. men at golfen var rask, det er sikkert.. Men mulig kamikaze kjørestil kan jo spille inn..+ at de fleste vet at det er enklere å kjøre en bil som ikke legger ut ræva med en gang en lader på.. Bare å se på etappetidene på et rally, der volvo orginal rager høyt på listene pga at de kjører renere linjer og bruker ikke kreftene til unødvendig hjulspinn...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig latterlig tråd:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

 

For de som gidder å sjekke historien litt, så kan man se at Golfen kom som Boblas etterfølger, for å være en folkebil(Volkswagen..)

Akkurat som Bobla ble den meget populær, fordi den er lettkjørt, enkel å skru på(Mk1,2 og 3ivertfall) og billig å reparere(Stor tilgang på brukte deler). For en ungdom idag er Golf en ypperlig bil, liten og lett, billig i drift osv, ypperlig bybil! I tillegg har den et hav av muligheter innen både styling osv!

Hvor mange ungdomsbiler til 10-20k er bedre på litt lengre sikt enn en Golf? Veldig få, ivertfall! Dessuten så er det kjempe vinterbil, selv uten abs, antispinn osv. 1,8l på Golf var en av 80tallets beste motorer, og holder den dag idag ennå!

 

Det sies at Vag(Volkswagen automobil gruppe) bare lager dritt, javel! Si nå bare det da, siden Vag produserer Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Masserati, Bugatti osv.

Tror det er kommet flere spennende biler fra Vag enn fra f,eks Ford i Tyskland! Også viktig å skille mellom Tysk Ford og skikkelig Ford ifra Usa.

Hvis dere er så lei Golf, tenk på at neste gang dere ser en A3, TT, Toledo, Leon osv. så er det i utgangspunktet en Golf i forkledning(satt på spissen;) )

 

Og Golf er verdens mest solgte personbil(Corolla

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: ) Totalt sett er Ford F-serie verdens meste solgt bil(Usa Ford)

 

Og bare innrøm det, dere har lyst på en Golf:D

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

For en utrolig latterlig tråd:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

 

For de som gidder å sjekke historien litt, så kan man se at Golfen kom som Boblas etterfølger, for å være en folkebil(Volkswagen..)

Akkurat som Bobla ble den meget populær, fordi den er lettkjørt, enkel å skru på(Mk1,2 og 3ivertfall) og billig å reparere(Stor tilgang på brukte deler). For en ungdom idag er Golf en ypperlig bil, liten og lett, billig i drift osv, ypperlig bybil! I tillegg har den et hav av muligheter innen både styling osv!

Hvor mange ungdomsbiler til 10-20k er bedre på litt lengre sikt enn en Golf? Veldig få, ivertfall! Dessuten så er det kjempe vinterbil, selv uten abs, antispinn osv. 1,8l på Golf var en av 80tallets beste motorer, og holder den dag idag ennå!

 

Det sies at Vag(Volkswagen automobil gruppe) bare lager dritt, javel! Si nå bare det da, siden Vag produserer Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Masserati, Bugatti osv.

Tror det er kommet flere spennende biler fra Vag enn fra f,eks Ford i Tyskland! Også viktig å skille mellom Tysk Ford og skikkelig Ford ifra Usa.

Hvis dere er så lei Golf, tenk på at neste gang dere ser en A3, TT, Toledo, Leon osv. så er det i utgangspunktet en Golf i forkledning(satt på spissen;) )

 

Og Golf er verdens mest solgte personbil(Corolla

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: ) Totalt sett er Ford F-serie verdens meste solgt bil(Usa Ford)

 

Og bare innrøm det, dere har lyst på en Golf:D

 

bra sagt:D

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

personlig så har jeg golf 4, har hatt golf 2 gti og kan ikke si jeg var spesielt misfornøyd med den.. Men var mye skruing og rart med den egentlig.. Helt ok å kjøre og tok seg frem brukbart vinterstid.. Ting som var store minus var at dashbordet nesten datt av hvis en tok igang litt feil.. rista nesten av..:)

 

 

Alle vet jo at golf er en meget populær bil pga at den er forholdsvis billig, enkel å få fin, billige deler og folk har mye kunnskap om denne bilen.. Veldig enkel å bygge om til mere attraktive modeller og..

 

Blir liksom litt feil her når en skriver at VAG har kommet med så og så mange råe biler. Vag representerer en hel haug med bilmerker og kan selfølgelig ikke sammenlignes mot ett annet merke.

 

Er forholdsvis fornøyd med min golf 4, men kan ikke sammenlignes med den a4 jeg hadde hvis en måler i komfort og kvalitet på ting..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by trra

i hvilket blad? det vil jeg ha :D rekorden er vel 1,23 med audi S1?? den kjørte med slicks, de testa jo en sånn mini formel1 bil,den gikk på 1,18, men er jo bare plass til en i den.

 

Var ett fyndbørsen rallye spesial mener jeg, fra i vinter.

 

Gullabo som kjørte bilen, var kun 2 "biler" som hadde kjørt raskere og det var en formel ettellerannet og en radical.

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp 10 tidene i superstage

 

1 Anders Gabrielsson Radical 1300 Prosport 1:14,84

2 Mikael Mohlin Mazda RX-7, generation 1. 1:17,36

3 Anders Gabrielsson Radical SR3 Tracksport 1:20,06

4 Anders Carlsson Audi quattro A2 -81 1:23,20

5 Gullabo Mitsubishi Lancer Evo VI -00 (Roy, besök 2) 1:23,5

6 Gullabo Peugeot 106 Maxi (Kit Car) 1:23,6

7 Gullabo Chevrolet Corvette DRM C500/RSR (besök 2) 1:24,44

8 Gullabo Hohenester TT RS 1:25,0

9 Gullabo BMW 318i / Volvo 2,3 turbo 1:25,09

10 Samuel Lindkvist Porsche 996 Carrerra2 -98 1:25,62

PUSS!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår