Gå til innhold

Volvo 244 ---> 200 hk + ?

Ranger emnet

Evolve

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tilbud om å kjøpe en Volvo 244 Turbo med 150 hk, det jeg lurte på var: Hva må gjøres for at jeg skal få ca.200-250 hk + iden...? er ikke sikker på hva slags motor og modell det er, men kanskje dere kan hjelpe meg for deT?

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en orginal Turbo bil?

Årsmodell?

Forgasser turbo eller injection turbo? (avhenger litt på om det er en orginal bil)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Evolve

Men hvordan skal jeg gjøre det da? Skru opp turbotrykk, kam, ++ får jeg tak i chip til denne? Isåfall hvor?

vet ikke riktig hvor og hvordan... det vet sikkert andre i forumet...:D

vet bare at folk sier det er lett å få de få ekstra hestene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Evolve

Men hvordan skal jeg gjøre det da? Skru opp turbotrykk, kam, ++ får jeg tak i chip til denne? Isåfall hvor?

Hvis det er en orginal Volvo 240 Turbo sitter det sikkert en B21ET motor i den. Er mekanisk innsprut (K-Jet) så noe chip får du ikke kjøpt til den ihvertfall.

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det du bør gjøre er og skifte stempler og porte toppen og få deg en kraftigere toppakning! så kan du stille opp trykket til 1.2 bar! men du bør også få tak i andre dyser til den!! dette blir ganske dyrt og du bør heller bare montere på en intercooler og stille trykket til ca 1 bar og være fornøyd med det og heller kjøpe deg en annen motor hvis du skal trimme noe betydelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider