Gå til innhold

Forsikring på Primera 2.0l LX (1995)

|MR2|Fredrik|

Anbefalte innlegg

Skal muligens kjøpe meg en Primera 2.0l LX 95-modell. Men det som egentlig hindrer meg i kjøpe den akkurat nå er forsikring. Derfor spør jeg dere Primera fans ;) om hvor dere har deres forsikring og hvor det er billigst for en 18-åring.

Mulig jeg setter forsikringa på muttern.

Håper på raskt svar...

På forhånd takk!

Eier av en 91-modell MR2 GTi! Min "Juliane" =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postbanken eller Vesta( kan være litt vanskelig ) Hvis dere har flere biler i familien er det lurt å forsikre bilene i samme forsikringsselskap. Da sparer dere flere tusen kroner. Ellers å sette forsikringen til en av foreldrene dine er også en god og rimelig løsning. Lykke til!!

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

K&N innsats filter selges!

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to golfer forsikret hos IF nå (den ene kjører jeg :(), så jeg får vel høre der også...

Men en annen ting, er det noen her som veit om det er lett for en 18-åring å ta opp lån til kjøp av bil? Jobber og tjener penger, men jobber som elektriker lærling og har ikke så mye i timen :P

Her er det snakk om full finansiering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zn00ker

Vi har to golfer forsikret hos IF nå (den ene kjører jeg :(), så jeg får vel høre deg også...

Men en annen ting, er det noen her som veit om det er lett for en 18-åring å ta opp lån til kjøp av bil? Jobber og tjener penger, men jobber som elektriker lærling og har ikke så mye i timen :P

Jeg har dårlig erfaring med IF. Hadde forsikringen hos dem i to år . I stedenfor å sette ned på forsikringen, satte de opp forsikringspremien opp med ca. 700 kr. Da var det nok. Kundebehandlerne der liker ikke golfer heller. Jeg anbefaler Postbanken sterkt og du har muligheter for å få lån til din bil også. Du må være nettkunde hos dem. Du vil spare penger ved å oppsøke Postbanken.

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

K&N innsats filter selges!

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zn00ker

Vi har to golfer forsikret hos IF nå (den ene kjører jeg :(), så jeg får vel høre deg også...

Jeg er/var lærling (ferdig om 1 måned) og tok opp lån for å kjøpe bil, var ikkeno problem, men foreldrene kausjonerte for lånet da.

Du får nok ta opp ganske stor sum i lån ja, bare noen kausjonerer for det:D

lykke til:)

--> Nissan Primera 96 <--

X - Toyota Corolla 83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mr_primera

Jeg er/var lærling (ferdig om 1 måned) og tok opp lån for å kjøpe bil, var ikkeno problem, men foreldrene kausjonerte for lånet da.

Du får nok ta opp ganske stor sum i lån ja, bare noen kausjonerer for det:D

lykke til:)

"Bare noen kausjonerer" ja... For meg kan det bli et problem.. Men 70.000 fra f.eks NAF eller Postbanken går vel greit uten kausjonist?

Nå skal jeg sjekke litt rundt i morra... Fått litt tips her nå.. Så hvis det går i orden blir jeg en LYKKELIG eier av en Primera :D :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsikra bilen min på faren min i Vesta. Har full kasko og 16.000 i kjørelengde. Med 50% bonus koster det meg 12000 i året. Skal bytte forsikringsselskap nå, tror det blir Sparebank 1.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Primera

Jeg har forsikra bilen min på faren min i Vesta. Har full kasko og 16.000 i kjørelengde. Med 50% bonus koster det meg 12000 i året. Skal bytte forsikringsselskap nå, tror det blir Sparebank 1.

Muttern har 60% bonus. Er Sparebank 1 relativt billig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lå 10.000-30.000 under de andre selskapene da jeg kjøpte bilen, men det lønte seg ikke for meg å forsikre bilen min, i et annet forsikringselskap en der faren min hadde det to andre bilene våre.

Nå skal vi bytte forsikringseslskap på alle tre bilene, så jeg tror det er Sparebank 1 som lønner seg.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7000 kr da med full kasko, 20.000 km. Står på han far. Bruker IF, er gode kunder så vi fortsetter nok der. Fikk faktisk tilbud om å ha en GT 98 mod på meg selv for 8600,- eller 8.000 på foreldra mine. Da skulle jeg få all bonusen overflyttet. Dette var i høst. Trodde ikke det gikk å overføre lengre jeg. Ellers så kostet det 56.000,- å ha nåværende bil på meg i 2002 uten noe bonus annet enn den man begynner med. Tror det var IF. 36.000 ett annet sted. Tror det lønner seg å få foreldre til å sjekke opp det med forsikring. Har hørt om en som skulle forsikre en Cosworth på seg selv. Så fikk han svar fra forsikringsdama: "Har du spurt mammaen din om du får lov til å kjøpe en slik bil"...

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider