Gå til innhold

Gran: - Ford Granada Ghia - V8 Prosjekt

Ranger emnet


Gran

Anbefalte innlegg

skal du beholde det lekre blåe plastdashbordet elleR?

 

hva de ikke fant på på 80-tallet... :D

 

så en annonse i billisten som kanskje kunne være av interesse;

 

FORD GRANADA AMRIKANSK

Div nye bremsedeler, støtdempere, mm., bud

Tlf. 9083 2436 (Vestfold)

 

 

tviler på at det passer da amerikansk granada ser sånn ut

 

610201-bilde1-00304813013.jpg

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 339
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ikke kommet lenger en å fått tilpasset motor festene.

 

Ble litt plaget med svigningsdemperen, da den som satt på var til 289.

Måtte sjekke at veiva ikke var 289 også.

Etter litt om og men fant vi ut at veiva var 302, og at den nye svigningsdemperen var til 302 68-69.

 

Måtte modifisere vannpumpa litt, s-demperen hadde litt større diameter en den orginale, men det var ikke noe problem.

 

I morgen skal vi starte motoren.

 

 

Ikke i bilen enda, kan ikke helt si når det blir heller..

 

Mangler enda yoke, noen må da ha en gammel brukt yoke liggende til C4?

 

Håper endelig det blirt iløpet av uka men..

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det sant som jeg har hørt at automat kassa i granada(2.8) passer så godt som rett på de små ford v8`erne???

 

 

Det stemmer vel forsåvidt, du må ha et annet converterhus.

Men den tåler vel ikke momentet.

 

 

 

MOTOREN STARTA

 

http://home.online.no/~ekris-sv/Film/Power%20By%20Ford.WMV

 

Fy ***, det var morro.

Men desværre litt feiljustert gasser, så den gikk ikke så godt på tomgang.

 

Skal bestille overhalings kit til den så bilr det så godt som nytt.

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du selge den motoren som satt i. Den 2,8? Har en kammerat som kunne trenge ny motor i Forden sin se. En Ford Mustang fra 80 tallet. Den begynner å bli litt rissig, og kan trenge en ny motor med litt mere futt i. Antagligvis en V6. da det ikke er så dyrt som V8'r.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du selge den motoren som satt i. Den 2,8? Har en kammerat som kunne trenge ny motor i Forden sin se. En Ford Mustang fra 80 tallet. Den begynner å bli litt rissig, og kan trenge en ny motor med litt mere futt i. Antagligvis en V6. da det ikke er så dyrt som V8'r.

 

Har nok bytta den bort i verksted plass og arbeidskraft ;)

V8 er ikke SÅ dyrt.

 

 

volvoekern

Tror 240`n er hakket enklere og bygge om med V8, den får du kjøpt kit med motorfester og det du trenger ellers.

 

Har sett ferdige motorfester til granada for V8, men om disse lages enda well

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på en måte synes jeg det er mere egnet i granada..... hvor mange hester er den godkjent med i orginal stand??

 

Er vel ikke såå mye dette med hester, har mer med vektøkningen.

 

Får godkjent min med V8 "220" hk "350" nm.

 

 

Jeg syns også granada`n er mer "egnet". Volvoen hadde jeg bygd turbo i.

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var motoren i bilen.

Ser ikke ut til at det skal bli noe større problem med og få den i gang, men jeg lurer på om de orginale bensintilførsels slangene klarer å mate nok doh

 

Girkasse festet må pusles litt med enda, justere hullene litt, frese ut litt, klatte på mer lakk og sånt.

Har ikke hatt start på motoren i bilen enda, skal overhale forgasseren først.

 

Må legge opp litt ledninger til motoren, og noe småplukk på selve bilen, baklys, varmapparatet og vinduene.

 

Men det blir vel ikke før par dager ut i mai, blir jo :titties: yodude :titties: beer babyhmm? puke et par dager nå.

 

http://home.online.no/~ekris-sv/Motorisert%20Kj%f8ret%f8y/Min%20Granada/IMG_5571.jpg

 

Tror ikke høyden ble så ille foran med 2.8 fjører og V8, var redd den skulle bli skyhøy

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår