Kim_R Skrevet Juni 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2004 Hei Lurer på om noen har noen erfaringer med MB Quart og JBL sammen! Jeg har et frontsett av merker MB Quart, men har ikke koplet det opp ennå. Jeg vurderer å kjøpe meg JBL decade (t595) til å ha i hattehylla, men fungerer dette sammen???? Og eventuelle erfaringer med JBL`s 6X9!!?? På forrhånd takk:) Mvh Kim Rune Lia Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Juni 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2004 Decadene er råe, men siden du allerede har ett mb quart frontsett ville jeg ikke ødelagt lydbildet ved å legge penger i 6x9ere.. Ville heller fått noen gode 8" bassere i hattehyllen hvis du har plass, eventuellt mettet lyden mer ved hjelp av ett til frontsett montert i bakdørene.. Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juni 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2004 Kjøp ett komponentsett til du, Decade'ene er råe, men komponentsett spiller bedre.. Så legg noen kroner idet istedet :) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim_R Skrevet Juni 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2004 Hei igjen:p Hører mange sier det med at 6x9 ikke er noe tess og at det heller lønner seg å legge penger i ett fronsett i bakdørene oxo! Hvorfor? Og hvor mye må jeg ut med for å få bra lyd, tilsvarende de Decade 6x9? Blir lyden "ødelagt" med 6x9 bak da eller ossen er det?? Mvh Kim Rune Lia Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjotpuck Skrevet Juni 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2004 Heisann! Jeg kjører mb quart frontsett (13cm) foran nå og jbl decade bak speller som bare faen det! Siden jbl decade spiller utrolig høyt er det bare og stille det inn så de spiller jevnt med frontsettet. Lyden blir ekstremt bra den! Men soms agt det er mine erfaringer da. Jeg kjører 2 forsterkere en på frontsett og en på decades og bass. Siter "Så fine brød du har er faren din baker" ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juni 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2004 Kommer litt ann på hva du legger i "lyden" Om ikke hele anlegget ditt er relativt bra fra før, så spiller det ikke sååå stor rolle.. Men på 6x9 og andre coaxial høyttalere så er bass/mellomtone og diskant montert på samme akse, du har her liten/ingen mulighet til å "justere" lydbildet ved å f.eks flytte diskanten.. Uansett så har begge stort sett passive delefilter, forskjellen er at på 6x9'en sitter dette bakpå høyttaleren, mens på en komponentsett er dette en enhet for seg selv. Erfaringsmessig så er Decaden ganske dyr, så hadde det vært mitt valg hadde jeg funnet ett komponentsett til samme prisen og kjøpt dette istedet.. For som du har skrevet litt lenger oppi her, at noen har sagt at 6x9 ikke er noe tess, det finnes unntak til dette, og jeg hadde heller kjøpt noen bra 6x9 istedet for ett dårlig komponentsett. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg