Gå til innhold

BMW 525/535 e34 bensinforbruk

Ranger emnet

n00ky

Anbefalte innlegg

heisann.. sitter i disse dager og drømmer om en ny bil..

har sett på e34 serien og lurer på om noen sitter på info om hvor mye en 525i 24v og en 535i bruker på mila...

det er de to som er mine kandidater til ny bil... hehe

På forhånd takk for hjelpen :)

1997 BMW 520iA [Grønn Metallic]

1971 VW Boble 1302 L [Blå Metallic]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW-328

525i er ikke spesielt tørst.. Ligger på 0.8 på mila..535i vet jeg ikke helt, men har kjørt en del e32 735iA og det er veldig tørste biler. Generelt alle gamle 12v 6ere til bmw er tørste.. Prestanda messig så er vel ikke 535i så mye kjappere enn 525i 24v ?

535 har M30B35 motoren med 211hk og 525 24v har M50B25 med 192hk..

M50'n er en bedre og nyere motor.. Mindre forbruk

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. jeg fikk mest lyst til å kjøpe meg en 525i 24V ja.. hmm bare å finne en som ikke har gått så alltfor langt da... må være e34. skal kjøpe på denne stylingen tror jeg

e34.jpg

koster ca 21000 i sverige og inkluderer front, bak, sideskjørt, skjermutbyggere og dørutbyggere... skal ikke ha panseret da... det var ikke så fint syns jeg.. har sikla på dette settet i ett par måneder.. skal ha meg det.. tror jeg.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda.. den blir det.. men det er så mang som har det fra før.. vil ha noe som skiller seg ut.. jeg tror ikke det er så alltfor mange som har dette settet. syns det er stilig jeg. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte min 525 24V i går senest. Jeg fylte på 14 liter og kjørte ca 10 mil , dvs 1.4 Liter på mila. Og det er "vanlig" ungdomskjøring , med automatkassen i "economy" hele tiden. Greit at automatkassen trekker opp litt , men denne bilen sluker noe hinsides mye mer bensin enn min 190E 2.0 automat. Og når tanken er på 75-80 liter så er det ikke gøy å fylle full tank heller... Men så kan det være at milene fyker noe fortere , for dette er en bil som det er helt utrolig digg å kjøre. Ingenting jeg har prøvd kan måle seg til nå.. Ikke det at jeg har kjørt så ufattelig mange biler men... Konge bil å kjøre iallefall.

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 98 528ia, den ligger jevnt på 1,27 på mila med "vanlig" kjøring.. i D likssom.. Klarer jo ikke det jeg, og havner som regel i Steptronicen og har et forbruk på ca. 1,4-5. Lurer på om ikke jeg kanskje burde bytte plugger? straks jeg rører gassen, så spretter den måleren opp på 3liter.. da har jeg lite gass likssom..

Noen som har peiling?

-Rich-

08 - Volvo V50 2.0d R-Design

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CoaSlip

Målte min 525 24V i går senest. Jeg fylte på 14 liter og kjørte ca 10 mil , dvs 1.4 Liter på mila. Og det er "vanlig" ungdomskjøring , med automatkassen i "economy" hele tiden. Greit at automatkassen trekker opp litt , men denne bilen sluker noe hinsides mye mer bensin enn min 190E 2.0 automat. Og når tanken er på 75-80 liter så er det ikke gøy å fylle full tank heller... Men så kan det være at milene fyker noe fortere , for dette er en bil som det er helt utrolig digg å kjøre. Ingenting jeg har prøvd kan måle seg til nå.. Ikke det at jeg har kjørt så ufattelig mange biler men... Konge bil å kjøre iallefall.

Bruker den så mye?? M5èn bruker 1.35. Og det er ved "morsom" kjøring.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må være feil. Fattern har en 728iA og etter en langtur på ca 50 mil var snittforbruket 0.79!. Min 328i bruker også rundt der. Men jeg ligger vel på rundt 1litern med litt gass som det ofte blir..:) Hvis du ligger på rundt 1.5 så er det noe feil. En runde gjennom sentrum med 728'n og litt motorvei så ligger den på rundt 1.1-1.2. Dette til tross 1825kg

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

langkjøring ligger på 0,69, snakker om bykjøring likssom... men men, sier seg selv at 2,8 automat bruker litt, men bare syntes det var så sinnsykt mye. Kameraten min har en 523i med manuelt, og den får kjørt seg... og ved hard kjøring har han et snitt på 1,3.. samme som jeg har når jeg ikke rører gassen.. men men

08 - Volvo V50 2.0d R-Design

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider