Gå til innhold

BMW 525/535 e34 bensinforbruk

Ranger emnet

n00ky

Anbefalte innlegg

Originally posted by Jonte

Kompis brukte rundt 4liter på mila på en E34 M5 med 3,6literen trimma til 340hk ca!

4liter på mila? Da er det no alvorlig galt med bilen. Når jeg kjørte rundt med 3.8 vare'n så gikk det på 1-1.5. Surburban 8.1 vortec bruker jo 2liter.. så 4liter..hehe.. ja.. da kan du kjøre 20mil på en 80liters tank.

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Kompis brukte rundt 4liter på mila på en E34 M5 med 3,6literen trimma til 340hk ca!

Det er nok ett hull i den taken der ett sted tror jeg. Klarer å få den opp på 4L ved full akselering. Eller så ha han blitt veldig bra lurt når han kjøpte chip til den bilen statoil som har laga den eller no..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min 320 har et bruk på 1.2-3 ved bykjøring ca..

og vel over når jeg kjører "vanlig"

har klart 0.7-8 på langkjøring, var så vitt borti gassen, holdt fartsgrensa hele tiden, og det er ikke ofte det skjer.

så det er dyrt å kjøre uansett bmw tror jeg.

AC Schnitzer beyond the standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gamle 535`n min ligger på 1 liter på mila med tre mann og bagasje i.. Ikke mye å snakke om det? Bruker endel mere på gap kjøring.. sier seg selv

ryeng: A4`n min bruker 0,4 på mila.. men det gjør den ikke sammenlignbar ;)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fakta om forbruk 535iA 1991:

Langkjøring 0.9 ved pen kjøring. 0.93 ved en del raskere kjøring. (haugesund-gøteborg om natta.) (2 pers. lite last.)

Min bl. kjøring : 1.18 - 1.25.

Husk at alle biler med en del HK BRUKER mye bensin hvis man kjører som en idiot. Det viktige er at den går billig ved normal kjøring.

Har hatt bilen over 6 år, og den er kjørt 277.000 km.

BMW 535iA M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Richie85

Har en 98 528ia, den ligger jevnt på 1,27 på mila med "vanlig" kjøring.. i D likssom.. Klarer jo ikke det jeg, og havner som regel i Steptronicen og har et forbruk på ca. 1,4-5. Lurer på om ikke jeg kanskje burde bytte plugger? straks jeg rører gassen, så spretter den måleren opp på 3liter.. da har jeg lite gass likssom..

Noen som har peiling?

-Rich-

Hææ det var sinnsykt mye. Hadde en 99 535i riktog nok manuelt gir, og skulle kjøre svært aktivt før å bruke så mye. Lå normalt mellom 1 - 1,2 på min kjøring som ikke er blant de roligste i landet

Lenke til kommentar
Del på andre sider